Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

*JJ* skrev:Hej...
Jeg ville lige høre fra folk som har brugt Bodylabs Kasein - kan I mærke nogen forskel ved at tage denne shake inden sengetid?
Sidst, men ikke mindst - er det så kvalmende og klumpet som nogle påstår?

inzaneXs skrev:Jeg bruger det. Om man kan mærke forskel er vel svært at sige. Det må tiden vise. Men teoretisk set så er det en fordel at indtage før sengetid.
Ja, det klumper men smager sådan set ikke SÅ dårligt. Du kan evt. smide lidt vand i for at få det mindre tykt.

inzaneXs skrev:Klumper er måske et forkert ord. Det størtse problem er at det bliver meget tyktflydende. Men bruger du en blender er der ingen klumper tilbage. Det er helt sikkert.

WannaBeBig skrev:Bruger også selv slow release (kasein) som jeg synes fungerer ganske udemærket.
Jeg vil endda sige at Bodylabs ikke bliver ligeså grødet som andre mærker kan blive det.

*JJ* skrev:WannaBeBig skrev:Bruger også selv slow release (kasein) som jeg synes fungerer ganske udemærket.
Jeg vil endda sige at Bodylabs ikke bliver ligeså grødet som andre mærker kan blive det.
Ok..![]()
Hvordan har kasein det med opvarmning?

Stubbe skrev:Hvorfor ikke fylde noget mad indenbords i stedet for, hvis det er til om natten? Et stort glas mælk og noget brød/frugt/andet gør det mindst ligeså godt som en gang pulver, smager meget bedre og er sundere.

WannaBeBig skrev:*JJ* skrev:WannaBeBig skrev:Bruger også selv slow release (kasein) som jeg synes fungerer ganske udemærket.
Ok..![]()
Hvordan har kasein det med opvarmning?
Skal du bage med det da?

Så kan du jo fint fortælle mig hvor lang tid xx gram kaseinpulver er om at blive optaget og hvor lang tid xx mL mælk suppleret med en rugbrød er om at blive optaget - ellers er det jo volapyk at fortælle mig og andre hvad der virker bedst natten over. At kulhydrater deponeres som fedt i løbet af natten er noget frygtelig sludder, med mindre der indtages ret store mængder og her vil det samme være gældende for protein eller i dette tilfælde kaseinpulver, altså store mængder deponeres som fedt. Tværtimod vil et kulhydratindtag have flere potentielle positive effekter afhængig af kulhydratkilderne, f.eks. fiberrige kilder sænker ventriklens tømningshastighed.lassah skrev:Stubbe skrev:Hvorfor ikke fylde noget mad indenbords i stedet for, hvis det er til om natten? Et stort glas mælk og noget brød/frugt/andet gør det mindst ligeså godt som en gang pulver, smager meget bedre og er sundere.
Det er jo ikke helt rigtigt?![]()
Kassein Pulver er perfekt inden sengetid fordi det er langsomt optageligt og dermed spredes "virkningen" ud over hele natten. Mælk er udemærket inden sengetid, men f.eks. brød og bananer er dårlige at indtage inden sengetid da det indeholder en del kulhydrater, som kroppen ikke kan nå at forbrænde inden du ligger dig til at sove.

Stubbe skrev:Så kan du jo fint fortælle mig hvor lang tid xx gram kaseinpulver er om at blive optaget og hvor lang tid xx mL mælk suppleret med en rugbrød er om at blive optaget - ellers er det jo volapyk at fortælle mig og andre hvad der virker bedst natten over. At kulhydrater deponeres som fedt i løbet af natten er noget frygtelig sludder, med mindre der indtages ret store mængder og her vil det samme være gældende for protein eller i dette tilfælde kaseinpulver, altså store mængder deponeres som fedt. Tværtimod vil et kulhydratindtag have flere potentielle positive effekter afhængig af kulhydratkilderne, f.eks. fiberrige kilder sænker ventriklens tømningshastighed.lassah skrev:Stubbe skrev:Hvorfor ikke fylde noget mad indenbords i stedet for, hvis det er til om natten? Et stort glas mælk og noget brød/frugt/andet gør det mindst ligeså godt som en gang pulver, smager meget bedre og er sundere.
Det er jo ikke helt rigtigt?![]()
Kassein Pulver er perfekt inden sengetid fordi det er langsomt optageligt og dermed spredes "virkningen" ud over hele natten. Mælk er udemærket inden sengetid, men f.eks. brød og bananer er dårlige at indtage inden sengetid da det indeholder en del kulhydrater, som kroppen ikke kan nå at forbrænde inden du ligger dig til at sove.
ps. kroppen forbrænder faktisk en del gennem hele natten - for mit vedkommende omkring 2500 kJ.

Stubbe skrev:Hvorfor ikke fylde noget mad indenbords i stedet for, hvis det er til om natten? Et stort glas mælk og noget brød/frugt/andet gør det mindst ligeså godt som en gang pulver, smager meget bedre og er sundere.

Tja, men før sengetid er det vel sjældent et problem at køre noget rigtigt mad indenbords? Jeg forstår at nogle gør det efter træning for nemhedens skyld.inzaneXs skrev:Stubbe skrev:Hvorfor ikke fylde noget mad indenbords i stedet for, hvis det er til om natten? Et stort glas mælk og noget brød/frugt/andet gør det mindst ligeså godt som en gang pulver, smager meget bedre og er sundere.
Enig i at almindeligt sundt mad skal udgøre hovedparten af ens kost. Men det lader sig ikke altid gøre at leve udelukkende af almindelig kost hvis man har andet at lave end at stå i køkkenet og lave små proteinrige retter.
Men det er den sædvanlige diskussion om hvorvidt man har brug for pulver eller ej.
Fibre har den effekt at sænke optagelseshastigheden af næringsstoffer. Et basal stofskifte på ca. 7500 er ganske normalt for mænd. Hvis vi antager at natten varer ca 8 timer er det altså en tredjedel af dit basal stofskifte der forbrændes natten igennem. Det er altså lidt basalt kenskab til metabolismen krydret med lidt regning :-)Hvor har du beregnet dig frem til de 2500 kJ? - link, artikel?

*JJ* skrev:inzaneXs skrev:Klumper er måske et forkert ord. Det størtse problem er at det bliver meget tyktflydende. Men bruger du en blender er der ingen klumper tilbage. Det er helt sikkert.
Kanon, så må jeg hellere prøve at investere i sådan en bøtte kasein...![]()
Når nu det får sådan en omgang tæv med blender/mixeren, forringer man så produktet på nogen måde? - tænker på, hvor det går fra tyktflydende til "lettere optageligt" ved at piske det tyndere?

-sunfresh skrev:Kasein protein smager ikke godt! - Det tror jeg de fleste er enige med mig i, men selvfølgelig kan man få det ned....
Jeg synes det giver en rigtig god mætheds fornemmelse i kroppen, som er vigtig lige før man går i seng....![]()
Kasein lægger sig i små klumper i mavesækken og frigives langsomt i løbet af natten, til blodbanen, og giver hermed en let/jævn tilstrømning af protein (aminosyrer) til din krop... - Håber det var til at forstå...?

-sunfresh skrev:Ja netop![]()
Men præcis hvorfor det bliver tykkere i konsistensen ved jeg ikke, og mht direkte undersøgelser af effekten har jeg ikke set nogen steder det står beskrevet.
Men hvis du kigger under beskrivelsen af kasein protein på bodylab.dk, så kan du da læse det meste jo...

junjer skrev:har lige bestilt 2 kg choko ved bodyman.. er lidt spændt på smagen har hørt godt og dårligt

junjer skrev:det skal jeg gøre, regner dog med først at hente det imorgen efter skole, så imorgen aftren poster jeg her og giver smagsstjerner

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster