I dag har jeg været til mit første stævne i styrkeløft, hvor jeg deltog i Aask Open. Her er resultaterne:
Squat (PR 97,5 kg):
1: 90 kg
2: 95 kg
3: 100 kg - MISS
Bænkpres (PR 65 kg):
1: 67,5 kg
2: 70 kg
3: 72,5 kg - MISS
Dødløft (PR 140 kg):
1: 120 kg
2: 127,5 kg
3: 132,5 kg - MISS
Total (PR: 302,5 kg)
292,5 kg
Jeg vil starte med at sige at jeg havde en god stævneoplevelse, og at jeg overordnet er tilfreds med resultatet. Når det så er sagt er jeg SÅ MEGET skuffet og vred over min dødløft! Det er bare langt under standard og jeg havde lige 5 min. efter det sidste løft hvor jeg humørmæssigt røg ned i et sort hul. Buh. Men fokus på det positive - der var god power i squat og på en dag hvor der ikke er så meget nervøsitet er jeg rimelig overbevist om at jeg kan trykke 100 kg. Derudover en pr i bænk, som også er DK rekorden i min vægtklasse (63) for juniorer - wee
Jeg begik desværre den fejl at køre ALT for meget mad ned i maven efter indvejningen, og dette resulterede i at jeg meget utilpas, hvilket nok også var årsagen til, at jeg ikke kunne spænde helt igennem til dødløften. Jeg vil gerne sige tak til familie, venner og træningskammerater fra sph der gav en god opbakning, og stor tak coach Gorm der fik mig til at fokusere og fik mig trukket op af det dårlige humørstadie efter DL
Til slut fik jeg en 1. plads i min vægtklasse til stævnet, og jeg har gjort mig nogle gode erfaringer som jeg kan tage med til det næste stævne.

)
Glæder mig meget til at lege med knæbind i morgen!
I får lige gårsdagens træning her (22-05-2014):

here goes:
Havde heldigvis ingen problemer med selve løftet, men udløftningen var en bitch! Øv.