Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1424
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Kcal overskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB'er ;)

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad man skal lægge mest vægt på, hvis man skal tage på.

Lad os antage at jeg har spist 3000 kcal og mangler at spise 500 kcal for at komme i overskud i kcal, klokken er 22:30 (lort) , og jeg vil helst ikke spise kulhydrater inden sengetid, hvilket gør at jeg ikke kan nå at komme i kcal overskud.

Hvad skal jeg gøre? spise de komplexe kulhydrater sammen med noget protein, eller bare forblive ved mit ligevægtsindtag?
Med andre ord; er timing af måltider vigtigst eller at spise mig i kcal overskud

tak på forhånd
:=))
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 133.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Peanutbutter og en shake ville ikke være tosset?

Logbog: Ingen logbog

Det vigtigste er self at være i kcal overskud.

2 skiver rugbrød (ca 180 kcal)
60 gram peanutbutter (ca 320 kcal)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Driii24 skrev:Hej BB'er ;)

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad man skal lægge mest vægt på, hvis man skal tage på.

Lad os antage at jeg har spist 3000 kcal og mangler at spise 500 kcal for at komme i overskud i kcal, klokken er 22:30 (lort) , og jeg vil helst ikke spise kulhydrater inden sengetid, hvilket gør at jeg ikke kan nå at komme i kcal overskud.

Hvad skal jeg gøre? spise de komplexe kulhydrater sammen med noget protein, eller bare forblive ved mit ligevægtsindtag?
Med andre ord; er timing af måltider vigtigst eller at spise mig i kcal overskud

tak på forhånd

Timing af måltider betyder ingenting, udover at du får mere energi hvis du timer dem ordentligt.. Det vigtigste er at du overordnet ligger i kcal overskud. Jeg har selv en travl dag indimellem, hvor jeg bliver nødsaget til at klemme 3000kcal ned efter kl 20.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Hvad mener du med at det ingen ting betyder UDOVER at man bare får mere energi?

Efter hvad jeg har hørt så er timing af måltider også vigtigt, da man ikke ønsker høj insulin niveau før man sover? Insulin kan ikke samarbejde med hormonerne, derfor har jeg hørt at det bedst at holde sig væk fra kulhydrater inden sengetid.
Så tænkte jeg; er det så ikke bedst at jeg bare forbliver på ligevægtsindtaget istedet for at få mere fedt på kroppen end nødvendigt. Og tænkte på om man stadig får samme gains af muskler, på trods af man har spist kulhydrater? bare med lidt mere fedt på kroppen?
Brugeravatar

Styrkeliste

bump
Brugeravatar

Styrkeliste

Driii24 skrev:Hvad mener du med at det ingen ting betyder UDOVER at man bare får mere energi?

Efter hvad jeg har hørt så er timing af måltider også vigtigt, da man ikke ønsker høj insulin niveau før man sover? Insulin kan ikke samarbejde med hormonerne, derfor har jeg hørt at det bedst at holde sig væk fra kulhydrater inden sengetid.
Så tænkte jeg; er det så ikke bedst at jeg bare forbliver på ligevægtsindtaget istedet for at få mere fedt på kroppen end nødvendigt. Og tænkte på om man stadig får samme gains af muskler, på trods af man har spist kulhydrater? bare med lidt mere fedt på kroppen?

Du skal ikke være bange for kulhydrater inden sengetid. Det er en 'fordrejet sandhed', jo carbs inden sengetid kan sænke produktion af væksthormon men dette i sig selv er ikke anabolsk. Du vokser alligevel ikke hvis du ikke er i kalorieoverskud, så æd dine carbs.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Så hvis jeg drikker en cola dåse lige inden jeg går i seng, så vil jeg gaine muskler, som hvis jeg ikke havde drukket den. Dog vil jeg bare få mere fedt på kroppen ?
Brugeravatar

Styrkeliste

Driii24 skrev:Så hvis jeg drikker en cola dåse lige inden jeg går i seng, så vil jeg gaine muskler, som hvis jeg ikke havde drukket den. Dog vil jeg bare få mere fedt på kroppen ?

Nej du bygger ikke muskler af at fylde dig med lort. Få dig et ordentligt måltid. Gerne med kulhydratater. At timing a måltider er vigtigt er vås og brosience af værste skuffe. Sørg for at få det du skal have i løbet af dagen.

Så for at svare på dit spørgsmål..
Driii24 skrev:Hvad skal jeg gøre?

Du skal tage dig sammen og få spist noget mere i løbet af dagen så du ikke løber ind i det her problem. Med andre ord, så få dig noget mere struktur på din hverdag, så du ikke går og glemmer at spise, eller hvad årsagen måtte være..
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev: Med andre ord, så få dig noget mere struktur på din hverdag, så du ikke går og glemmer at spise, eller hvad årsagen måtte være..

Billede
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Pind skrev:
Driii24 skrev:Så hvis jeg drikker en cola dåse lige inden jeg går i seng, så vil jeg gaine muskler, som hvis jeg ikke havde drukket den. Dog vil jeg bare få mere fedt på kroppen ?

Nej du bygger ikke muskler af at fylde dig med lort. Få dig et ordentligt måltid. Gerne med kulhydratater. At timing a måltider er vigtigt er vås og brosience af værste skuffe. Sørg for at få det du skal have i løbet af dagen.

Så for at svare på dit spørgsmål..
Driii24 skrev:Hvad skal jeg gøre?

Du skal tage dig sammen og få spist noget mere i løbet af dagen så du ikke løber ind i det her problem. Med andre ord, så få dig noget mere struktur på din hverdag, så du ikke går og glemmer at spise, eller hvad årsagen måtte være..

Colaen var kun nævnt for argumentes skyld, jeg spiser godt og sundt. Dog kan man nogle gange godt komme ud for sådan en situation, hvor man ikke har spist nok. Det med at det er brosience er sgu noget nyt i mine ører, har du nogle kilder jeg kan kigge på :)

Tak for svaret by the way..
Brugeravatar

Styrkeliste

Søg på Alan Aragon og nutrient timing. Det vil komme masser op. Hvad angår kost i forbindelse med træning, så er Alan the go to guy.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Drik en liter Mathilde kakaomælk. Du kommer i kalorieoverskud + der er 35 gram protein i :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

mange tak for dit svar ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg drikker rigtig meget sødmælk, og spiser en del nødder. Dejlig nemt, det vigtigste er at ligge i kcal overskud, det er vel at foretrække at man ligger en 4-6 måltider over dagen, så man ikke bliver sulten. :)
Brugeravatar

Chok´Itan skrev:Jeg drikker rigtig meget sødmælk, og spiser en del nødder. Dejlig nemt, det vigtigste er at ligge i kcal overskud, det er vel at foretrække at man ligger en 4-6 måltider over dagen, så man ikke bliver sulten. :)

Der er faktisk mange som har det omvendt. At man er mindre sulten når man spiser færre måltider.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

spiser selv 2-3 måltider og lander på omkring 3500-3700
Brugeravatar

Styrkeliste