Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Kcal pr hele måltid

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB!

Hvordan regner i kcal ud per hele måltid? Tænker der må være én, som har været smart nok til at sætte det op i et skema?

I stedet for at udregne hver enkelt fødevare, og så finde ud af dens bidrag af kcal til en ret, er der så ikke et skema, hvor man bare taster gram protein/kulhydrat/fedt af hver fødevare, og så hvor meget af den givne fødevare der er i, for så at få et sammenkogt kcal/100g?

Håber ikke det er volapyk, men for lige at give et eksempel, så er det i stil med dette: http://ndb.nal.usda.gov/ndb/search/list, bare hvor man selv smider hver vare ind, i stedet for at hente det fra en prædefineret inkorrekt tabel :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Aatu skrev:Hey BB!

Hvordan regner i kcal ud per hele måltid? Tænker der må være én, som har været smart nok til at sætte det op i et skema?

I stedet for at udregne hver enkelt fødevare, og så finde ud af dens bidrag af kcal til en ret, er der så ikke et skema, hvor man bare taster gram protein/kulhydrat/fedt af hver fødevare, og så hvor meget af den givne fødevare der er i, for så at få et sammenkogt kcal/100g?

Håber ikke det er volapyk, men for lige at give et eksempel, så er det i stil med dette: http://ndb.nal.usda.gov/ndb/search/list, bare hvor man selv smider hver vare ind, i stedet for at hente det fra en prædefineret inkorrekt tabel :D

under kostplan på bb.dk
Brugeravatar

Reputation point: 25

Logbog: Vis logbog

Mindpump skrev:
Aatu skrev:Hey BB!

under kostplan på bb.dk

Hm, hvorhenne? Altså nu tænker jeg ikke at taste hver enkelt vare ned i en kostplan. Det jeg egentlig gerne vil er, at oprette min egne fødevare i kostplan funktionen, med de tal jeg selv har for den givne fødevare.

Lad os sige, at jeg laver frikadeller på samme måde hver gang, så vil jeg gerne taste: Frikadeller, 121g, i stedet for 10g æg, 70g fars etc. etc.

Prøv at google "KropKostHK", så burde der være et link til en excel fil ved det navn. Det skema bruger jeg til at holde styr på madindtag - der er desuden mulighed for selv at tilføje madvarer, som du efterspørger.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Har brugt KropKostHK, inden jeg begyndte med BBs kostplan.

Problemet er det samme i KropKostHK - du skal stadig sidde og regne antal kcal/100g ud, hvis du laver en sammensat ret.

flamingopikken skrev:Prøv at google "KropKostHK", så burde der være et link til en excel fil ved det navn. Det skema bruger jeg til at holde styr på madindtag - der er desuden mulighed for selv at tilføje madvarer, som du efterspørger.

Det er der også på bb.dk's kostplan funktion. Når først man har tastet fødevarens makrotal ind for 100g, så kan den også beregne hvor mange kcal der f.eks. er i 50g af produktet. Det sparer en lidt tid :-)
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Myfitnesspal.

Opret fødevare, indtast de værdier du har.

Gem.

Nemt.

Okay, jeg skyder tydeligvis forbi her.

Jeg laver frikadeller:

500 hakket kalve fars, 8%
50g løg
120g æg
100g (100ml) mælk
1 tsk groft salt
Friskkværnet peber

Hvor meget er der i denne ret pr. 100g?

Aatu skrev:Okay, jeg skyder tydeligvis forbi her.

Jeg laver frikadeller:

50g løg
120g æg
100g (100ml) mælk
1 tsk groft salt
Friskkværnet peber

Vej det færdige produkt. Regn de samlede makros og kalorieantal ud. Divider resultatet.

Lad os bare, eksempelvis, sige at det samlede resultat vejer 700g, og indeholder 1000 kalorier, fordelt på 40g fedt, 20g carbs, 120g protein. Så indeholder 100g = 140 kalorier, 5,5g fedt, 2,8g carbs og 17g protein.

Du kan gøre det at du indtaster alle fødevarene i kostplanen her på siden, og så skriver det samlede protein, carbs og fedtmængde, samt kalorier ind. Så laver du maden og vejer det færdige produkt. Derefter laver du en ny madvare som hedder "Hjemmelavede Frikadeller - 700g" og indtaster den samlede mængde kalorier, fedt, carbs og protein under madvaren. Så kan den selv regne det ud fremover :)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Valeurvaleur skrev:
Aatu skrev:Okay, jeg skyder tydeligvis forbi her.

Jeg laver frikadeller:

50g løg
120g æg
100g (100ml) mælk
1 tsk groft salt
Friskkværnet peber

Vej det færdige produkt. Regn de samlede makros og kalorieantal ud. Divider resultatet.

Lad os bare, eksempelvis, sige at det samlede resultat vejer 700g, og indeholder 1000 kalorier, fordelt på 40g fedt, 20g carbs, 120g protein. Så indeholder 100g = 140 kalorier, 5,5g fedt, 2,8g carbs og 17g protein.

Du kan gøre det at du indtaster alle fødevarene i kostplanen her på siden, og så skriver det samlede protein, carbs og fedtmængde, samt kalorier ind. Så laver du maden og vejer det færdige produkt. Derefter laver du en ny madvare som hedder "Hjemmelavede Frikadeller - 700g" og indtaster den samlede mængde kalorier, fedt, carbs og protein under madvaren. Så kan den selv regne det ud fremover :)

Det er en feature/hjemmeside/excel ark som gør dette, så snart man bare tastede protein/kulhydrat/fedt og vægt ind pr. madvare, som jeg eftersøgte! Puha, var jeg virkelig så uforståelig?

Tja, der er nok ikke meget andet for, end at gøre som du foreslår med kostplan funktionen, det var nu bare, hvis der florerede et excel ark eller lign, hvor man lige huggede tallene ind i, men jeg bruger kostplanfunktionen til det fremover, mange tak :)

http://www.puregreenshop.dk/naeringsindhold

Hvad med denne? Den bruger jeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Anger Mangement
Fitness World Rødovre

kvaaen skrev:http://www.puregreenshop.dk/naeringsindhold

Hvad med denne? Den bruger jeg.

Det er LIGE præcis sådan en, at jeg leder efter!

Mange tak! =D>

Lifesum til smartphone :)

Styrkeliste
- Squat: 112.50
- Dødløft: 140.00