J-S-O skrev: Jamen, jeg prøver skam blot at fortælle at ketose diæter ikke har nogen videnskabelige undersøgte fordele i forhold til almindelige diæter; mange nævner, at man mister mindre muskelmasse på en ketose diæt, men dette er bare ikke blevet bevist! Derfor ser jeg ingen grund til at udsætte sig for hovedpine, uoplagthed og eventuelt i ekstreme tilfælde ketoacidose. Ketose diæter indeholder ofte mindre energi end normale diæter, men dette skyldes ofte planlægningsmæssige problemer, da det ikke er nemt at fjerne kulhydrater fuldstændig fra sin kostplan! Desuden indtager man ofte meget mættet fedt, men alt for lidt frugt og grønt, så hvis man er ligeglad med sundheden, men blot ønsker større muskelmasse, så er det en MULIGHED, som dog IKKE er videnskabelig bevist...
Har dog læst en masse logs, hvor alle har opnået gode resultater, og teorien bag det, virker også meget troværdigt. Så derfor har jeg rigtig meget tiltro det.
Det du siger med, at man ofte indtager mindre energi, tror jeg nu ikke på. Jeg har f.eks. lagt en plan, som jeg agter at følge ligesom en alm. cut plan. Så chancen for at komme til at indtage mindre, er vel ikke større af den grund.
Det er ikek fordi jeg trodser min sundhed, også selvom det er et lille gamble, det kan jeg da godt se, men efter hvad jeg har læst (artikler og logs), så har jeg stor nok tiltro til det. Forstår dog udmærket godt din skepsis!
Hvad er forresten "ketoacidose" ?