Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Poul Haacker skrev:Jeg læste de første to år på kiro uddannelsen i odense og er ved at færdiggøre fys uddannelsen i Lund.
Ud fra hvad jeg har oplevet og hørt fra folk der går på de danske fys uddannelser kan de to ting ikke sammenlignes. Kiropraktor udddannelsen er særligt i starten uendeligt mere teoretisk.
ntp9 skrev:Poul Haacker skrev:Jeg læste de første to år på kiro uddannelsen i odense og er ved at færdiggøre fys uddannelsen i Lund.
Ud fra hvad jeg har oplevet og hørt fra folk der går på de danske fys uddannelser kan de to ting ikke sammenlignes. Kiropraktor udddannelsen er særligt i starten uendeligt mere teoretisk.
Poul: Kan du bekræfte, at der i den danske kiropraktik generelt har været et entydigt opgør med de metafysiske/pseudovidenskabelige koncepter, som var en del af arven fra Palmer og co.? Jeg er navnlig nysgerrig efter om subluksuation og dens påståede indflydelse på kroppens "iboende intelligens" stadig anvendes som centrale termer inden for dansk kiropraktik og i givet fald på hvilken måde.
Jeg spørger, fordi der internationalt hersker en konflikt mellem straights og mixers og jeg er nysgerrig efter hvor den danske kiropraktik her placerer sig.

Mit indtryk er, at den danske kiropraktik har været genstand for en videnskabeliggørelse og har distanceret sig fra nogle af de lidt mere suspekte elementer i kiropraktikkens forhistorie. Det er sådan set bare det, jeg vil have bekræftet

Thomas Jagd skrev:Det er helt korrekt.Kiropraktor uddannelsen har en helt anden grad af videnskabelighed end den havde i gamle dage. Jeg har ligesom Poul læst godt 2 år på kiropraktor studiet. De første 3 år er praktisk talt identiske med medicinernes studie, og man følger alle de samme forelæsninger.
De gamle teorier omkring subluksation, opererer man ikke med mere. I gamle dage kunne alskens dårligdomme gemme sig i disse subluksationer, og derved behandles via kiropraktisk manipulation. I dag tager man udgangspunkt i det man rent faktisk kan dokumentere, at kiropraktik er gavnligt i forhold til.
Thomas Jagd skrev:Mit indtryk er, at den danske kiropraktik har været genstand for en videnskabeliggørelse og har distanceret sig fra nogle af de lidt mere suspekte elementer i kiropraktikkens forhistorie. Det er sådan set bare det, jeg vil have bekræftet
Det er helt korrekt.Kiropraktor uddannelsen har en helt anden grad af videnskabelighed end den havde i gamle dage. Jeg har ligesom Poul læst godt 2 år på kiropraktor studiet. De første 3 år er praktisk talt identiske med medicinernes studie, og man følger alle de samme forelæsninger.
De gamle teorier omkring subluksation, opererer man ikke med mere. I gamle dage kunne alskens dårligdomme gemme sig i disse subluksationer, og derved behandles via kiropraktisk manipulation. I dag tager man udgangspunkt i det man rent faktisk kan dokumentere, at kiropraktik er gavnligt i forhold til.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster