Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

koffein hver dag?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hej

er det uforsvarligt at tage koffein hver dag? vil bruge det til hver styrketræning (hver 2. dag) og de hårde cykel trænings pas. dvs. jeg så ville komme til at bruge det næsten hver dag..

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

chris_f skrev:hej

er det uforsvarligt at tage koffein hver dag? vil bruge det til hver styrketræning (hver 2. dag) og de hårde cykel trænings pas. dvs. jeg så ville komme til at bruge det næsten hver dag..

nogle vil sikkert mene at det er, men jeg mener ikke det er, jeg benytter selv koffein, stort set hver dag, i form af tabs og kaffe, det eneste man bør værer opmærksom på er, at det ikke er en god ide at tage det alt for sent om aftenen, da det kan give søvnproblemer.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

I de rette mængder kan man sagtens - bare tænk på folk der drikker kaffe. Der kan dog medføre to ting som ret sikkert vil ske på længere sigt;

Afhængighed. Du vil efter længere tid føle koffeinen er nødvendig for at udføre de her fysiske udfoldelser og det er altid negativt at være afhængig af eksterne faktorer på den måde. Ligeledes er det ikke ualmindeligt at opleve hovedpine ved fravær af koffein efter at have brugt det jævnligt gennem længere tid.

Koffein-resistens. Dit system vil blive vant til koffeinen og du skal derfor øge mængden for at opnå samme effekt som du engang oplevede.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

har hørt at koffein ikke har nogle sportslig positiv effekt, men det bliver i form af tabs regner med at bruge lige omkring de 400 mg. hvad plejer du at tage før en tur (hvis du da er rytter, hvilket dit bruger navn dog ligger stærkt op til :D ) ?

Styrkeliste

chris_f skrev:har hørt at koffein ikke har nogle sportslig positiv effekt, men det bliver i form af tabs regner med at bruge lige omkring de 400 mg. hvad plejer du at tage før en tur (hvis du da er rytter, hvilket dit bruger navn dog ligger stærkt op til :D ) ?

:) jeg er ikke rytter, bare mega stor fan af cykelmyggen Egon :)

jeg bruger dog koffein inden styrketræning, normalt mellem 2 og 5 kapsler ofte suppleret med kaffe, det er rimelge volsomme mængder hvis du ikke er vandt til at indtage koffein, så bare prøv dig frem, med et par stykker i starten :)
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Cykelmyggen Egon skrev:normalt mellem 2 og 5 kapsler ofte suppleret med kaffe

Er det bare mig der husker forkert, eller er der stadig en øvre grænse for mængden af koffein i kroppen i forhold til, hvornår det tolkes som doping? Såvidt jeg husker, er det 500mg? Uanset hvad, er ovenstående mængder koffein, imo, i overkanten, især hvis det hele indtages på samme tid.
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00

12 mikrogram per milliliter urin dvs. ca. 500-700 mg alt efter vægt osv. (:

Styrkeliste

Cykelmyggen Egon skrev:
chris_f skrev:har hørt at koffein ikke har nogle sportslig positiv effekt, men det bliver i form af tabs regner med at bruge lige omkring de 400 mg. hvad plejer du at tage før en tur (hvis du da er rytter, hvilket dit bruger navn dog ligger stærkt op til :D ) ?

:) jeg er ikke rytter, bare mega stor fan af cykelmyggen Egon :)

jeg bruger dog koffein inden styrketræning, normalt mellem 2 og 5 kapsler ofte suppleret med kaffe, det er rimelge volsomme mængder hvis du ikke er vandt til at indtage koffein, så bare prøv dig frem, med et par stykker i starten :)

Wut, det er eddermanme meget. :D

Er btw helt enig med essensen - koffein er et fint tilskud og kan gør noget helt vildt ved organismen på en uoplagt dag. Vil dog mene, at der ikke skal særligt meget til før man bliver mere eller mindre afhængig.. Jeg ville så vidt muligt prøve at holde på et uorganiseret plan - forstået på den måde, at du bør indtage noget koffein, når du har brug for det, ikke inden hver træning.

Nick_91 skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:normalt mellem 2 og 5 kapsler ofte suppleret med kaffe

Er det bare mig der husker forkert, eller er der stadig en øvre grænse for mængden af koffein i kroppen i forhold til, hvornår det tolkes som doping? Såvidt jeg husker, er det 500mg? Uanset hvad, er ovenstående mængder koffein, imo, i overkanten, især hvis det hele indtages på samme tid.

Koffein er ikke længere på doping listen synes jeg at have fået fortalt? :?
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

man bliver ihvertfald afhængning af det. Har drukket kaffe hver dag i over 10 år og jeg kan ik fungerer når jeg står op om morgenen uden at have fået 2 krus kaffe, hvis jeg ik får det, for jeg hovedpine og føler mig meget uoplagt.

hydro skrev:man bliver ihvertfald afhængning af det. Har drukket kaffe hver dag i over 10 år og jeg kan ik fungerer når jeg står op om morgenen uden at have fået 2 krus kaffe, hvis jeg ik får det, for jeg hovedpine og føler mig meget uoplagt.

Meget af det ligger også i hjernen :) Men ja, man kan sagtens blive afhængig og kender en del der er det :P
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Det har du ret i og især efter jeg er holdt med at ryge er kaffetrangen endnu størrer synes jeg. Men hvad vil hellere drikke en halv kande kaffe mere om dagen end at suge 30 stks rød corner :D

hydro skrev:Det har du ret i og især efter jeg er holdt med at ryge er kaffetrangen endnu størrer synes jeg. Men hvad vil hellere drikke en halv kande kaffe mere om dagen end at suge 30 stks rød corner :D

Det er 100% også sundere.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

hydro skrev:man bliver ihvertfald afhængning af det. Har drukket kaffe hver dag i over 10 år og jeg kan ik fungerer når jeg står op om morgenen uden at have fået 2 krus kaffe, hvis jeg ik får det, for jeg hovedpine og føler mig meget uoplagt.

Samme her! Jeg har drukket kaffe i 15 år, og oplever hovedpine op af formiddagen hvis jeg ikke har fået kaffe om morgenen. Jeg er dog ikke blevet mere resistent end at jeg stadig skal holde mig fra kaffen efter aftensmaden, da jeg ellers har problemer med at finde ro når det bliver sengetid.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

har hørt at koffein ikke har nogle sportslig positiv effekt

Måske ikke på styrketræning, men på længerevarende træning som f. eks løb er der en gavnlig effekt.

artikler/kost-kosttilskud/koffeins-positive-effekter-ihold-til-traening.html

Jeg kan også mærke forskel på hvad man kan præstere i længerevarende sport, hvis man har indtaget koffein.
Brugeravatar

det gik lidt forhurtigt med den der, der skulle havde stået; "jeg har hørt at koffein fra kaffe ikke har noget sportslig effekt" (;

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster