Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

shs91 skrev:hej ... en af mine venner sagde til mig at i store fodboldklubber,der skal man gå i et koldt bad i x antal minuter, så trækker musklerne sig sammen,og så resturer de hurtigere... passer det, eller er det en dårlige myte....

Friche skrev:shs91 skrev:hej ... en af mine venner sagde til mig at i store fodboldklubber,der skal man gå i et koldt bad i x antal minuter, så trækker musklerne sig sammen,og så resturer de hurtigere... passer det, eller er det en dårlige myte....
Det positive er at blodet strømmer ud til musklerne igen når du kommer i det varme vand igen. Så et halvt til et helt minut i koldt (7-10 grader) og så to-tre minutter i varmt vand, og så gentag det 3-5 gange for at få blodet til at løbe igennem hurtigere igennem musklerne.
Jeg ville dog ikke gøre det lige efter træning, men evt på hviledagene.

p0ulsen skrev:Friche skrev:shs91 skrev:hej ... en af mine venner sagde til mig at i store fodboldklubber,der skal man gå i et koldt bad i x antal minuter, så trækker musklerne sig sammen,og så resturer de hurtigere... passer det, eller er det en dårlige myte....
Det positive er at blodet strømmer ud til musklerne igen når du kommer i det varme vand igen. Så et halvt til et helt minut i koldt (7-10 grader) og så to-tre minutter i varmt vand, og så gentag det 3-5 gange for at få blodet til at løbe igennem hurtigere igennem musklerne.
Er der nogen grund til dette medmindre man er fanatisk bodybuilder?

Friche skrev:p0ulsen skrev:Friche skrev:shs91 skrev:hej ... en af mine venner sagde til mig at i store fodboldklubber,der skal man gå i et koldt bad i x antal minuter, så trækker musklerne sig sammen,og så resturer de hurtigere... passer det, eller er det en dårlige myte....
Er der nogen grund til dette medmindre man er fanatisk bodybuilder?
Tja, altså det er jo svært at sætte procenter på, så umiddelbart vil jeg tro at de fleste har mange andre ting de kan optimere først.

Friche skrev:shs91 skrev:hej ... en af mine venner sagde til mig at i store fodboldklubber,der skal man gå i et koldt bad i x antal minuter, så trækker musklerne sig sammen,og så resturer de hurtigere... passer det, eller er det en dårlige myte....

incognito skrev:Der er absolut ingen evidens for at denne type aktivitet reelt har nogen effekt på "restitution". Ikke dermed sagt at det helt sikkert ikke gør noget, bare at det er absolut ikke noget nogen har bevis for gør en forskel...

Hvis man kigger på restitution med et lidt længere tidsperspektiv, så viste Lane og Wenger (2004), at både massage, aktiv nedvarmning og kolde bade var med til at facilitetere restitutionsprocessen i de 24 timer, der var mellem to træningspas med høj intensitet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster