Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

NBK skrev:I grove træk gør det vel ikke noget, du bestemmer selv hvordan du vil prioritere din tid mht. din træning. Det eneste du nok skal undgå er at træne samme muskel dage i træk.

AlexUldahl skrev:http://www.bodybuilding.dk/4-split-og-fullbody-t72847.html

Nqrd skrev:AlexUldahl skrev:http://www.bodybuilding.dk/4-split-og-fullbody-t72847.html
Tak for det. Kan se folk umiddelbart mener, det er en god idé, dog er det kun folk med 3-split/4-split programmer - men gælder det samme ikke for et 2-split så?

ABA93 skrev:Det burde umildbart ikke være et problem. jeg ville personligt sørge for at det var de samme øvelser samt samme rep range jeg brugte på fullbody dagen som de andre dage.
ved lidt hurtig sortering kunne fullbody dagen se sådan ud.
Squat: 4 sæt a 6-8 reps
Dødøft: 4 sæt a 6-8 reps
Bænkpres: 4 sæt a 6-8 reps
Bor : 4 sæt a 6-8 reps
Chinups: 4 sæt a 6-8 reps

NBK skrev:I grove træk gør det vel ikke noget, du bestemmer selv hvordan du vil prioritere din tid mht. din træning. Det eneste du nok skal undgå er at træne samme muskel dage i træk.

Gormez skrev:NBK skrev:I grove træk gør det vel ikke noget, du bestemmer selv hvordan du vil prioritere din tid mht. din træning. Det eneste du nok skal undgå er at træne samme muskel dage i træk.
Hvorfor er det du mener han bør undgå det?

Så det kan man sagtens

Nqrd skrev:Så vidt jeg har kunne læse mig til, kan jeg heller ikke se der skulle ske noget ved at træne samme muskler to dage i træk. Dog er det heller ikke planen. Hovedspørgsmålet gik bare på om jeg kunne bytte torsdag/fredag træningen ud med en fullbody træning - så kunne man evt. snuppe en fullbody igen søndag, hvis tiden er til det

NBK skrev:Jeg ved ikke hvor meget i kender til kroppens restituerings evne, men det er ret basic viden at musklen skal have 48 timers ro, før den bør trænes igen.

Thomas Jagd skrev:NBK skrev:Jeg ved ikke hvor meget i kender til kroppens restituerings evne, men det er ret basic viden at musklen skal have 48 timers ro, før den bør trænes igen.
Næh, det er ikke nødvendigvis basic viden. Der er 1000 vis af olympiske vægtløftere verden over, som squatter hver dag alle ugens 7 dage. Det er klart, at man skal have en helt anden work capacity for at kunne gøre dette. Og man skal nok også kompensere for den høje frekvens ved at deloade fra tid til anden.
Når man snakker om 48-72 timers restitution, så snakker man om restitution i forhold til loading princippet distributed loading. Men der er hobevis af atleter verden over, som anvender loading princippet concentrated loading, hvor man træner med langt større frekvens og volumen. Der er absolut INTET galt i at træne den samme muskel flere dage i streg, hvis og så frem at programmet er tilrettelagt efter det.
Du kan bare tage t-nation programmet "Stripped Down Hypertrophy".
http://www.t-nation.com/free_online_art ... ypertrophy
Her træner man hele kroppen hver dag 5 dage i streg, og der er rigtigt mange som har fået gode resultater ved det program.
Så nej, det er IKKE basic viden. Det er basic viden, hvis man har en overfladisk viden omkring træning. Lidt ligesom dem der siger lave gentagelser giver styrke, medium gentagelser giver masse og høje gentagelser giver udholdenhed. Intet er så simpelthen når man analyserer det lidt dybere.

Gormez skrev:Antallet af reps siger ikke nødvendigvis noget om intensiteten og netop denne er ret væsentlig ifht hvor ofte en muskelgruppe kan trænes. At der trænes med 10-12 reps betyder ikke nødvendigvis at det er med intensitet omkring 10-12RM, eller til failure for den sags skyld. Selv hvis vi antager at der trænes relativt tungt for den intensitetszone, måske 2 reps fra failure, så kan der sagtens trænes med en væsentligt højere frekvens i en periode - hvor lang/kort denne er afhænger så af individets arbejdskapacitet og hvordan træningen er ellers er planlagt og struktureret.
Som Jagd er inde på er det læssevis af atleter verden over som træner de samme muskelgrupper og bevægelser mange dage i streg - det er et spørgsmål om konditionering og intelligent programmering.

Men jeg regnede med at TS var nybegynder, og ikke vidste en masse om alt muligt deload og jeg ved ikke hvad

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster