Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1414
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Kommenter mit program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey jeg har besluttet mig for at programlægge min træning, så jeg altid ved hvad jeg skal træne.

Programmet jeg har lavet til mig selv er et 2-split hvor man træner 6 dage om ugen.

Ben/Ryg/Biceps/Mave dag 1:

Dødløft 3x8
Benpres 3x8
Pulldowns 3x8
DB Hammercurls 3x8
Weighted crunches 3x8

Bryst/Skuldre/Triceps dag 2:

BB BP 3x8
Dips 3x8
Seated BB press(i smith) 3x8
Triceps extension 3x8

Ben/Ryg/Biceps/Mave dag 3:

Squat 3x8
BB BOR 3x8
Chin-ups 3x8
Hammercurls 3x8
Dragonflags 3x8+ (forøger antal reps løbende, da jeg ikke kan tilføje kg)

Bryst/Skuldre/Triceps dag 4:

Dips 3x8
Incline BB BP 3x8
Lateral raises 3x8
Closegrip BP 3x8

Her efter tager jeg så Dag 1 igen, efterfulgt af Dag 2, så 1 dags pause, og så videre med Dag 3, og Dag 4. Så jeg kører rundt imellem de 4 dage i samme rytme. Men lige holder 1 dags pause efter 6 træningsdage i træk.

Sådan har jeg tænkt mig at træne i 6-8 uger, eftefulgt af en uges fullbody deload, og så forfra igen.
Vægten bliver bare hvad jeg føler for på dagen, altså ikke nogen fastlagt fremgangscyklus.
Dog vil jeg gå efter at tage det første set cirka 5% tungere end de 2 efterfølgende. (da det er i første set efter opvarmning jeg har mulighed for at løfte tungest)
Grunden til at jeg ikke træner med DB's udover i Hammercurls, er fordi jeg syntes min teknik fungere bedre med en BB.
Grunden til ingen almindelige Biceps curls frem for Hammercurls, er fordi jeg får hurtigt seneskedehindebetændelse i underarmene af at lave den øvelse.

Er der noget direkte at sige er forkert ved programmet? Er det for let overstået? Muskelgrupper der ikke får nok træning? (ja har ikke nogen lægøvelser i programmet, de bliver blot lavet de dage jeg lige har overskud til det) Skal siges at jeg efterhånden har trænet i 3 år uden længere end 1 uges pauser, så burde kunne klare hårde programmer.(Gider dog ikke træne et hårdt program, hvis ikke det giver noget nævneværdigt ekstra) Ville i mene at f.eks. 4x8 ville være bedre til en som er vandt til at træne, end 3x8, eller er det nok?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Smid flere øvelser ind generelt :)
Kør nogle flyes, kør nogle pull ups, kør eventuelt noget walking lunge. Smid øvelser ind, der er plads til noget mere der, ellers holder du for lange pauser under din træning.
Tobias Wernblad
Venlighed er et sprog som den døve kan høre og den blinde kan se
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

twernblad skrev:Smid flere øvelser ind generelt :)
Kør nogle flyes, kør nogle pull ups, kør eventuelt noget walking lunge. Smid øvelser ind, der er plads til noget mere der, ellers holder du for lange pauser under din træning.

Men hvorfor ville det være fordelagtigt at smide flere øvelser ind, frem for flere set af de øvelser der er i forvejen?
Skal siges, at de øvelser jeg har i programmet nu, er jeg ganske tilfredse med rent teknisk, og kører ikke træt i træningen, bare fordi jeg ikke får "lov" til at lave en masse forskellige øvelser hver gang.

Der er jo i forvejen nok øvelser til at dække samtlige muskelgrupper ordentligt ind, og der er trods alt også forskel på de 2 dage til samme muskelgrupper, i forhold til øvelsevalg.

tak for svaret, men mangler lidt dybere argumentation for hvorfor mit program bør ændres i retning af dit forslag. :wink:

twernblad skrev:Smid flere øvelser ind generelt :)

Hvorfor flere øvelser?

jeg synes det ser fint ud..
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

For mit eget vedkommende fordi at jeg selv kører træt i at lave få øvelser, det bliver for ensformet til min smag.
Tobias Wernblad
Venlighed er et sprog som den døve kan høre og den blinde kan se
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (4)

syntes måske du burde køre lidt flere reps end 8, men det jo igen meget forskelligt fra person til person.. generelt ser det meget fint ud, der er godt med basisøvelser med der i.
Brugeravatar

Personligt, så ville jeg nok også skrue lidt op for volomuen :thumpup:
Brugeravatar

Træner her: Ultimate Gym

tak for respons, tror jeg vil rykke de 8 reps i mange af øvelserne op til 10 reps. og som variation træne 4x6-7 reps nogle få af ugerne.

Men flere kommentarer er velkomne, hvis der stadig skulle være noget der er værd at nævne.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster