Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1436
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1434

Følg bodybuilding.dk på

Kompensation ved alkoholindtag?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej med jer

Jeg er ved at cutte, og følger en kostplan på ca. 1900 kcal dagligt ... I know, bodybuilding og alkohol passer rigtig skidt sammen, men lad os ikke vade i det.

Hvis jeg ved at jeg en dag kommer til at indtage - f.eks. 35 cl vodka (ca. 800 kcal) - hvordan kompenserer jeg så bedst for dette?

Mine egne ideer er
Fjern 400 kcal fra kostplanen, dagen før og dagen efter
Løb en ekstra tur med ca. 800 kcal forbrænding umdidelbart inden alkohollen indtages

Hvad gør jeg bedst for at minimerer den negative effekt af alkoholen?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Spændende topic! Hopper lige med her, da jeg drikker som et hul i jorden for tiden...
- umiddelbart - uden nogen ekstraordinær viden eller lign omkring emnet - vil jeg mene, det virker til at være den rigtige måde?

Personligt står jeg som regel op og laver lidt lækker sund mad efter en brandert, samt drikker adskillige liter vand.

Reputation point: 115

Logbog: Vis logbog

Drik bare og fortsæt så bare med cuttet som vanligt. Du behøver ikke kompensere for dette.

Reputation point: 65

Alkohol er ikke meget bevendt som ernæring, så jeg ville ikke fjerne kalorier fra din rigtige kost. De gener, du får fra pågældende aften, er nogle helt andre, så hold du bare fast i din kostplan og lev så med, at du kommer hvad der svarer til under et halvt døgns kalorier bagud i dit cut. En helt anden ting er, at hvis du går på druk med væsentligt kalorieunderskud (eks. 400 + det, du allerede ligger i underskud med), ender du med at blive voldsulten og gå på McD eller lignende, når du er blevet tilpas fuld ;)

Hov, og det fik Stenalt svaret noget kortere på i mellemtiden :)

Reputation point: 10

Jeg ville kompensere på en af de to måder du nævner, hvis jeg ellers gad at tælle kalorier.
Eftersom jeg ikke gider det ville jeg nok bare fokusere på at have det sjovt den håndfuld gange jeg er fuld i løbet af et år. :)
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

På det plan, de fleste herinde dyrker BB på, sker der altså ikke det store ved et moderat alkohol-indtag. Klart, det er mere optimalt uden, men BB er (igen: en antagelse, der gælder for langt de fleste herinde) ikke det eneste i livet. Givet, at du finder alkoholindtagelse sjovt, og ikke blot gør det, fordi alle andre gør det, så lad være med at spekuler så meget over det.

Men gør det til en regel, at en bytur om fredagen ikke er lig med sofarytteri og indtag af usselheder hele lørdagen. Man kan sagtens træne efter en bytur - eller i hvert fald efter langt de fleste (det er svært, hvis man vågner op i Berlin uden sine ejendele fx). Tømmermænd af den almindelig slags har aldrig været en undskyldning for ikke at flygte tunge vægte. Evt kan du, hvis du cutter, bruge drukdagen eller dagen derpå, som din ugentlige cheatdag. Der er mange veje til Rom, og du kan snildt finde én, selvom du nyder alkohol.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Syntes engang at have læst en artikel om at det kunne kompenseres hvis man undlod at spise mange carbs den dag, men at man spiste proteiner istedet :)

Er selv en af de personer som drikker en gang om ugen, stort set hver uge for tiden, og nok også derfor at mit cut ikke går helt super!

Noget andet er, at der er en fin artikel herinde som fortæller lidt om hvad alkohol gør og hvad det indeholder, og en af de spændende ting, er at det kun er få procent at alkohollet som bliver siddende i kroppen som kcal, men alkohol nedsætter din forbrænding betydeligt!

Du kan læse mere her:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/kost-kosttilskud/alkohol-og-sundhed.html
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Kost & kosttilskud