Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1551
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1548

Følg bodybuilding.dk på

Kompromis på en grill aften

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Som titlen antyder kunne jeg godt tænke mig at starte en debat om nødvendigheden af kompromis til grillaftener med vennerne.

Hvis vi tager udgangspunkt i et 'klassisk' grillmåltid bestående af:

Barbeque-marinerede grillbøffer
Kartoffelsalat
og en form for pastasalat med diverse grøntsager
samt flutes.

Er vi så ikke enige om at ved at skære fedten fra bøfferne (eller købe nogle med en meget lav fedt%),droppe kartoffelsalaten, og spise groft brød, så kan man stadig få sig et fornuftigt måltid til en grillaften uden at skulle have 'dårlig' samvittighed over måltidet.

Hvad plejer I at gøre?

Note: Til de fleste grillparties hører der sig alkohol til, og her kommer man nok ikke uden om at gå på kompromis, da det har en stor betydning for træningen.

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er ikke grill og fest hver aften, så jeg ville på ingen måde skruge ned for indtaget af noget som helst.
Alt efter hvor seriøs man er, kan man selvfølgelig vælge at fjerne fedtet, droppe alkohollen ect. Men synes ikke man skal være så seriøs at man gør livet surt for sig selv. Jeg ville have det dårligt med at skulle fjerne alkohol helt, sige nej til fedt middage og den slags.

så længe det usunde ikke tager overhånd, og man ellers har styr på kosten i en fornufig grad så ser jegj ingen grund til ikke at kunne kaste sig i grams engang imellem =P~

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Spiser aldrig alm. kartoffelsalat, da det simpelthen er for ulækkert. Holder jeg grill aften med vennerne består den af, salat, alle mulige former for kød og så self hvidløgsflutes! :P

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hvidløgsflutes er forbandet gode! Forbandet, siger jeg!

Men ja, altså kartoffelsalaten og en eventuel fedtkant på kødet skal væk. Afhængig af om du cutter/bulker er pastasalat ganske acceptabelt :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Illisher skrev:Det er ikke grill og fest hver aften, så jeg ville på ingen måde skruge ned for indtaget af noget som helst.
Alt efter hvor seriøs man er, kan man selvfølgelig vælge at fjerne fedtet, droppe alkohollen ect. Men synes ikke man skal være så seriøs at man gør livet surt for sig selv. Jeg ville have det dårligt med at skulle fjerne alkohol helt, sige nej til fedt middage og den slags.

så længe det usunde ikke tager overhånd, og man ellers har styr på kosten i en fornufig grad så ser jegj ingen grund til ikke at kunne kaste sig i grams engang imellem =P~

præcis... Fanatismen kan hurtigt tage overhånd...
Men jeg er da glad for jeg ikk er den eneste der har det sådan...
Det var primært formålet med tråden - at få en bekræftelse på, at I andre også synes det er OK en gang imellem...

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

næsten alt er ok, men man skal bare huske at gøre det med måde :wink:

Nu stopper i, kartoffelsalat behøver altså ikke indenholde ret meget fedt. Man kan lave sin egen (som 10/10 gange smager bedre end de købte) så den indenholder næsten intet fedt, så drop undskyldningerne, og hop i køkkenet og lav det sundt!

Styrkeliste

Det er jo ikke hver dag det er grill-aften, så hvor ikke nyde det?

Men jo, man kan sagtens lave et sundt grill måltid med f.eks. kylling, salat, groft brød og en amerikansk kartoffel salat af kartofler, radiser, persille osv.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Illisher skrev:næsten alt er ok, men man skal bare huske at gøre det med måde :wink:

Nu stopper i, kartoffelsalat behøver altså ikke indenholde ret meget fedt. Man kan lave sin egen (som 10/10 gange smager bedre end de købte) så den indenholder næsten intet fedt, så drop undskyldningerne, og hop i køkkenet og lav det sundt!

Det har du 100% ret i. Jeg gider bare ikke selv stå og lave det, så hellere undvære og få det mere kød.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Kolditz skrev:
Illisher skrev:næsten alt er ok, men man skal bare huske at gøre det med måde :wink:

Det har du 100% ret i. Jeg gider bare ikke selv stå og lave det, så hellere undvære og få det mere kød.

i know, har det på samme måde. Men det ændre ikke på at man sagtens, kan få en fedtfattig kartoffelsalat :D

Styrkeliste

Illisher skrev:
Kolditz skrev:

i know, har det på samme måde. Men det ændre ikke på at man sagtens, kan få en fedtfattig kartoffelsalat :D

Self. Nu er jeg heller ikke særlig meget for kartoffelsalat i det hel taget, det smager alt for grynede, og så gider man ikke rigtigt stå og lave det.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Hvis du bare spare på den fede kartofelsalat så den vidst i orden..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Som nogle af de andre også siger: Nyd dog grillaftenen, og giv den lidt ekstra gas i centeret dagen efter :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

PK89 skrev:Som titlen antyder kunne jeg godt tænke mig at starte en debat om nødvendigheden af kompromis til grillaftener med vennerne.

Kartoffelsalat
samt flutes.

Er vi så ikke enige om at ved at skære fedten fra bøfferne (eller købe nogle med en meget lav fedt%),droppe kartoffelsalaten, og spise groft brød, så kan man stadig få sig et fornuftigt måltid til en grillaften uden at skulle have 'dårlig' samvittighed over måltidet.

Hvad plejer I at gøre?

Note: Til de fleste grillparties hører der sig alkohol til, og her kommer man nok ikke uden om at gå på kompromis, da det har en stor betydning for træningen.

Hej :)
Mit syn på det.
Siger ud ja til en grillaften, siger du vel også ja, til det en grillaften indebære i din omgangskreds. Om det så er kartoffelsalat, øl, eller store bøffer, kan variere.
Ellers kan du ligeså godt forvente, at der bliver set undrende på dig, hvis du kun siger ja til at komme, men ikke til at deltage i samme båd som andre.

I bund og grund, kan man jo mene, at det er åndsvagt at spise som man gør til vores traditionelle middage, når man ved bedre.
Men nu er det ikke alle som ved lige så meget om kost, og kostens betydning, som folk herinde. Og derfor må du endten gøre som dem du er til grillaften med, eller skabe en forståelse for, hvorfor du prioritere anderledes.

Set fra træningssynspunkt, er det kun negativt at indtage unødvendige kalorier/tomme kalorier, hvis du har muligheden for et bedre og mere sundt valg.
Men socialt set, har folk et syn på mad, styret af reklamer og traditioner, og ikke af hvad maden faktisk indeholder. Se f.eks. glæden for mange i at drikke en pepsi max, hvor de jo rent faktisk bare drikker vand med smag i, og ingen kalorier. Vi har intet reelt behov for pepsi max, men vi vil alligevel hellere havde det end vand(generalisere lige), da vi ved fra reklamerne at det er smarte personer som drikker det og at det smager godt, så derfor må det vel være godt?.
Light sodavnd, er intet andet end placebo effekt. Du får ikke noget ud af det, som du ikke også får ud af vand.
beklager at jeg hoppede lidt fra emnet. :whistle:

Logbog: Ingen logbog

Hvad er der nu galt i at spise kartoffelsalat? Jeg har bulket i snart 3 måneder på Flensted kartoffelsalat med dild og purløg fra SuperBest.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aulum

Træner her: Fitness world Herning
AG Motion & Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 70.00

Ronnie K skrev:
PK89 skrev:Som titlen antyder kunne jeg godt tænke mig at starte en debat om nødvendigheden af kompromis til grillaftener med vennerne.

Kartoffelsalat
samt flutes.

Hvad plejer I at gøre?

Hej :)
Mit syn på det.
Siger ud ja til en grillaften, siger du vel også ja, til det en grillaften indebære i din omgangskreds. Om det så er kartoffelsalat, øl, eller store bøffer, kan variere.
Ellers kan du ligeså godt forvente, at der bliver set undrende på dig, hvis du kun siger ja til at komme, men ikke til at deltage i samme båd som andre.

I bund og grund, kan man jo mene, at det er åndsvagt at spise som man gør til vores traditionelle middage, når man ved bedre.
Men nu er det ikke alle som ved lige så meget om kost, og kostens betydning, som folk herinde. Og derfor må du endten gøre som dem du er til grillaften med, eller skabe en forståelse for, hvorfor du prioritere anderledes.

Set fra træningssynspunkt, er det kun negativt at indtage unødvendige kalorier/tomme kalorier, hvis du har muligheden for et bedre og mere sundt valg.
Men socialt set, har folk et syn på mad, styret af reklamer og traditioner, og ikke af hvad maden faktisk indeholder. Se f.eks. glæden for mange i at drikke en pepsi max, hvor de jo rent faktisk bare drikker vand med smag i, og ingen kalorier. Vi har intet reelt behov for pepsi max, men vi vil alligevel hellere havde det end vand(generalisere lige), da vi ved fra reklamerne at det er smarte personer som drikker det og at det smager godt, så derfor må det vel være godt?.
Light sodavnd, er intet andet end placebo effekt. Du får ikke noget ud af det, som du ikke også får ud af vand.
beklager at jeg hoppede lidt fra emnet. :whistle:

Hvis ens venner kigger undrende og med skæve blikke på en, fordi man vælger at spise sundt, så synes jeg sgu, at man skal overveje, om man deler værdier med de venner..

Synes nu også, at dit eksempel med pepsi max er forkert. Jeg drikker sgu gerne billigere sodavand - så længe smagen kan måle sig med en pepsi max. Og jeg drikker slet ikke pepsi, pga. et ønske om at skabe et image/idenditet - men for at få slukket tørsten, få noget sødt, eller for at få et lille energi-boost af koffeinen.

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster