Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Illisher skrev:Det er ikke grill og fest hver aften, så jeg ville på ingen måde skruge ned for indtaget af noget som helst.
Alt efter hvor seriøs man er, kan man selvfølgelig vælge at fjerne fedtet, droppe alkohollen ect. Men synes ikke man skal være så seriøs at man gør livet surt for sig selv. Jeg ville have det dårligt med at skulle fjerne alkohol helt, sige nej til fedt middage og den slags.
så længe det usunde ikke tager overhånd, og man ellers har styr på kosten i en fornufig grad så ser jegj ingen grund til ikke at kunne kaste sig i grams engang imellem

Illisher skrev:næsten alt er ok, men man skal bare huske at gøre det med måde![]()
Nu stopper i, kartoffelsalat behøver altså ikke indenholde ret meget fedt. Man kan lave sin egen (som 10/10 gange smager bedre end de købte) så den indenholder næsten intet fedt, så drop undskyldningerne, og hop i køkkenet og lav det sundt!

Kolditz skrev:Illisher skrev:næsten alt er ok, men man skal bare huske at gøre det med måde![]()
Nu stopper i, kartoffelsalat behøver altså ikke indenholde ret meget fedt. Man kan lave sin egen (som 10/10 gange smager bedre end de købte) så den indenholder næsten intet fedt, så drop undskyldningerne, og hop i køkkenet og lav det sundt!
Det har du 100% ret i. Jeg gider bare ikke selv stå og lave det, så hellere undvære og få det mere kød.

Illisher skrev:Kolditz skrev:Illisher skrev:næsten alt er ok, men man skal bare huske at gøre det med måde![]()
Det har du 100% ret i. Jeg gider bare ikke selv stå og lave det, så hellere undvære og få det mere kød.
i know, har det på samme måde. Men det ændre ikke på at man sagtens, kan få en fedtfattig kartoffelsalat

PK89 skrev:Som titlen antyder kunne jeg godt tænke mig at starte en debat om nødvendigheden af kompromis til grillaftener med vennerne.
Hvis vi tager udgangspunkt i et 'klassisk' grillmåltid bestående af:
Barbeque-marinerede grillbøffer
Kartoffelsalat
og en form for pastasalat med diverse grøntsager
samt flutes.
Er vi så ikke enige om at ved at skære fedten fra bøfferne (eller købe nogle med en meget lav fedt%),droppe kartoffelsalaten, og spise groft brød, så kan man stadig få sig et fornuftigt måltid til en grillaften uden at skulle have 'dårlig' samvittighed over måltidet.
Hvad plejer I at gøre?
Note: Til de fleste grillparties hører der sig alkohol til, og her kommer man nok ikke uden om at gå på kompromis, da det har en stor betydning for træningen.

Ronnie K skrev:PK89 skrev:Som titlen antyder kunne jeg godt tænke mig at starte en debat om nødvendigheden af kompromis til grillaftener med vennerne.
Hvis vi tager udgangspunkt i et 'klassisk' grillmåltid bestående af:
Barbeque-marinerede grillbøffer
Kartoffelsalat
og en form for pastasalat med diverse grøntsager
samt flutes.
Er vi så ikke enige om at ved at skære fedten fra bøfferne (eller købe nogle med en meget lav fedt%),droppe kartoffelsalaten, og spise groft brød, så kan man stadig få sig et fornuftigt måltid til en grillaften uden at skulle have 'dårlig' samvittighed over måltidet.
Hvad plejer I at gøre?
Note: Til de fleste grillparties hører der sig alkohol til, og her kommer man nok ikke uden om at gå på kompromis, da det har en stor betydning for træningen.
Hej![]()
Mit syn på det.
Siger ud ja til en grillaften, siger du vel også ja, til det en grillaften indebære i din omgangskreds. Om det så er kartoffelsalat, øl, eller store bøffer, kan variere.
Ellers kan du ligeså godt forvente, at der bliver set undrende på dig, hvis du kun siger ja til at komme, men ikke til at deltage i samme båd som andre.
I bund og grund, kan man jo mene, at det er åndsvagt at spise som man gør til vores traditionelle middage, når man ved bedre.
Men nu er det ikke alle som ved lige så meget om kost, og kostens betydning, som folk herinde. Og derfor må du endten gøre som dem du er til grillaften med, eller skabe en forståelse for, hvorfor du prioritere anderledes.
Set fra træningssynspunkt, er det kun negativt at indtage unødvendige kalorier/tomme kalorier, hvis du har muligheden for et bedre og mere sundt valg.
Men socialt set, har folk et syn på mad, styret af reklamer og traditioner, og ikke af hvad maden faktisk indeholder. Se f.eks. glæden for mange i at drikke en pepsi max, hvor de jo rent faktisk bare drikker vand med smag i, og ingen kalorier. Vi har intet reelt behov for pepsi max, men vi vil alligevel hellere havde det end vand(generalisere lige), da vi ved fra reklamerne at det er smarte personer som drikker det og at det smager godt, så derfor må det vel være godt?.
Light sodavnd, er intet andet end placebo effekt. Du får ikke noget ud af det, som du ikke også får ud af vand.
beklager at jeg hoppede lidt fra emnet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster