Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1541
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1538

Følg bodybuilding.dk på

Konspirationsteorier

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hvad er jeres holdning til konspirationsteorier omkring bl.a. 9/11? I det hele taget til måden samfundet bliver styret på. Specielt i USA.

Stof til eftertanke

https://www.youtube.com/watch?v=6lIqNjC1RKU

https://www.youtube.com/watch?v=3u3JSEqNtlg

https://www.youtube.com/watch?v=hdagSIa-UQ8

https://en.wikipedia.org/wiki/New_World ... acy_theory)

"As a conspiracy theory, the term New World Order or NWO refers to the emergence of a totalitarian world government."

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Zeitgeist: the movie

Kristendom, 9/11, central banken

Jeg var godt underholdt de 2 timer

So a lot of people become comfortable. They stop growing, they stop wanting anything, they become satisfied.
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Holstebro

Træner her: Dansk Fitness Holstebro
FLEXfitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 113.50
- Dødløft: 102.50

Logbog: Vis logbog

TL:DR(or hear)

Kan vi få den pointe med musikken i korte træk?
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Konspirationsteorier er, om ikke andet, morsom underholdning. Jeg er da også overbevist om, at visse dele af dem holder en smule sandhed, men generelt er de personer der associeret med dem batshit insane. Der er al for meget gætteri, alt for få beviser og for meget "det kan ikke være anderledes uanset mængde af beviser der taler imod mig"-retorik.

Hvis man skal lege med den slags så kan jeg godt lide Alltime Conspiracies neutrale tilgang til emnet:
Sidst rettet af Bill Nye 8. nov 2015, 18:21, rettet i alt 1 gang.
Borumpas skrev:Det sidste sæt stoppede tidligt fordi, for at være ærlig, jeg kunne ikke lave opspænd fordi jeg skulle skide
Brugeravatar

Reputation point: 80

Kostplan: Vis kostplan

awesome skrev:TL:DR(or hear)

Kan vi få den pointe med musikken i korte træk?

Er stor fan af politisk hip-hop. Synes sangene har nogen gode pointer, specielt cause of death.

jet fuel cant melt steel beams

Reputation point: 140

Mikael skrev:jet fuel cant melt steel beams

Billede
Borumpas skrev:Det sidste sæt stoppede tidligt fordi, for at være ærlig, jeg kunne ikke lave opspænd fordi jeg skulle skide
Brugeravatar

https://www.youtube.com/user/AlltimeConspiracies/videos :)

Jeg har selv brugt meget af min tid på at undersøge konspirationsteorier. Jeg vil sige, meget af det vi læser er det rene bullshit, men der er visse ting, som jeg faktisk, måske ikke tror på, men jeg finder interessant og muligt. Jeg tror ikke selv på, at 9/11 var et insidejob, men det er da muligt. Dog er der andre konspirationsteorier, som jeg synes virker meget mere sandsynlige.
Fx.
Holder NASA forskellige ting og vigtige informationer hemmelige/skjuler dem? - Ja, højest sandsynlig, det giver jo også god mening. Det er måske ikke alt, som vil gavne at fortælle. Hvis 7 milliarder mennesker fik noget fucked at vide, så ville det måske have alvorlige konsekvenser. Eksempler kan nævnes som; The Roswell incident, generelt mange plausible UFO opdagelser/obduktioner osv, signaler fra det ydre rum "The WOW! signal" kan nævnes.

Passer chemtrails og andet manipulation i hovedsageligt USA og Amerika? - Måske, virker på nogle punkter logisk, og på andre liiiige lidt for langt ude.

Var månelandingen i 1969 "fake" for at vise magt? - Måske, det virker logisk at lave et setup.

Hvem skød J.F.K, og blev han skudt? - Jeg har set en del videoer, og jeg må sige, at jeg er overbevist om, at han blev skudt, men af hvem, det ved jeg ikke. Synes heller ikke den er så interessant, haha.

Var 9/11 et inside job, og støtter USA mange terrororganisationer osv osv?

Begik Hitler selvmord?

Findes illuminati-ordenen stadig, og hvor stor magt har de, eller findes der andre skjulte ordner? - Mon ikke der findes noget bag meget. Hvis ikke, så kan der argumenteres for, at "medierne" er det "moderne Illuminati"

- Alt i alt, så er der SÅ mange konspirationsteorier, som virker muligt, og hvorfor skulle nogle af dem ikke passe? Det giver god mening, at vi som "normale" mennesker ikke får alt at vide af de mere "vigtige" mennesker.

BTW jeg er 17, og jeg savner folk på min alder, som ikke reagerer med: "WTF, hvorfor orker du at interessere dig for sådan noget?"
Brugeravatar

Reputation point: 55

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: Fitness World Esbjerg
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Jeg tror også der foregår ting i "kulissen" vi ikke får at vide.

Men jeg tror nu 9/11 var god nok.
Brugeravatar

awesome skrev:Jeg tror også der foregår ting i "kulissen" vi ikke får at vide.

Men jeg tror nu 9/11 var god nok.

Enig og enig. Selvfølgelig får vi ikke alt at vide, det er jo indlysende og klogt, jeg tror heller ikke, at vi har lyst til at vide alt, hvad der egentlig foregår af ting bag vores rygge.
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

Bubbibjørnen69 skrev:generelt mange plausible UFO opdagelser/obduktioner osv

Denne her kunne jeg godt tænke mig at få uddybet.

Bubbibjørnen69 skrev:Passer chemtrails og andet manipulation i hovedsageligt USA og Amerika? - Måske, virker på nogle punkter logisk, og på andre liiiige lidt for langt ude.

Andet manipulation? Chemtrails er noget vrøvl, det er simpelthen en alt for ineffektiv metode.

Bubbibjørnen69 skrev:Var månelandingen i 1969 "fake" for at vise magt? - Måske, det virker logisk at lave et setup.

At noget forekommer logisk er langt fra det samme som, at det er sket. Der er rigeligt med evidens for, at månelandingen skete. Geologisk evidens, en enorm mængde fotodokumentation, rækken af missioner efterfølgende. Alene mængde af folk der arbejdede og dermed skulle betales til at tie stille i 40+ år, endda efter Soviet Unions fald, burde være evidens nok.

Bubbibjørnen69 skrev:- Alt i alt, så er der SÅ mange konspirationsteorier, som virker muligt, og hvorfor skulle nogle af dem ikke passe? Det giver god mening, at vi som "normale" mennesker ikke får alt at vide af de mere "vigtige" mennesker.

Tja tjooooh, en enkelt eller to skal nok passe (i en eller anden grad). Problemet med konspirationsteorier er, at de som oftest er hevet ud af den blå luft. Ofte er de unødvendigt komplicerede og uden en reel hensigt.

Hvis du er interesseret i argumenter imod diverse konspirationsteorier, så kan du med fordel besøge rationalwiki.com. Et eksempel angående månelandingen.
Brugeravatar

Bill Nye skrev:
Bubbibjørnen69 skrev:generelt mange plausible UFO opdagelser/obduktioner osv

1.Denne her kunne jeg godt tænke mig at få uddybet.

Bubbibjørnen69 skrev:Passer chemtrails og andet manipulation i hovedsageligt USA og Amerika? - Måske, virker på nogle punkter logisk, og på andre liiiige lidt for langt ude.

Andet manipulation? Chemtrails er noget vrøvl, det er simpelthen en alt for ineffektiv metode.

Bubbibjørnen69 skrev:Var månelandingen i 1969 "fake" for at vise magt? - Måske, det virker logisk at lave et setup.

At noget forekommer logisk er langt fra det samme som, at det er sket. Der er rigeligt med evidens for, at månelandingen skete. Geologisk evidens, en enorm mængde fotodokumentation, rækken af missioner efterfølgende. Alene mængde af folk der arbejdede og dermed skulle betales til at tie stille i 40+ år, endda efter Soviet Unions fald, burde være evidens nok.

Bubbibjørnen69 skrev:- Alt i alt, så er der SÅ mange konspirationsteorier, som virker muligt, og hvorfor skulle nogle af dem ikke passe? Det giver god mening, at vi som "normale" mennesker ikke får alt at vide af de mere "vigtige" mennesker.

Tja tjooooh, en enkelt eller to skal nok passe (i en eller anden grad). Problemet med konspirationsteorier er, at de som oftest er hevet ud af den blå luft. Ofte er de unødvendigt komplicerede og uden en reel hensigt.

Hvis du er interesseret i argumenter imod diverse konspirationsteorier, så kan du med fordel besøge rationalwiki.com. Et eksempel angående månelandingen.

1. Prøv at søg på "the Roswell incident" :)

Til alle de andre; jeg siger jo også, at jeg ikke selv tror på dem, men at noget af det virker logisk, og at jeg derfor selv synes, at det er muligt. Jeg siger ikke, at det er rigtigt. Jeg tror selv på, at månelandingen fandt sted, og jeg synes selv, at chemtrails er noget vrøvl. Jeg kan ikke helt huske hvor jeg læste det, men der er en konspirationsteori om, at der er en by i USA eller Mexico, hvor landet har sendt nogle lydsignaler ud til befolkningen, som på en eller anden måde har manipuleret befolkningen. Grunden til at konspirationsteorien startede var, at byen begyndte at have mange selvmord pga. at folk blev sindssyge, da mange mente, at de kunne høre en lyd hele tiden.
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

Så lige den med 9/11 hologram teorien. Fyren bag påstår så at flyets vinge "forsvinder" ind bag en bygning der står bag WTC, og at det er et tydeligt bevis på at klippet består af flere lag, ligesom et billede lavet i photoshop. Problemet med den teori er så bare, at den bygning han omtaler står FORAN tårnet, så det er helt naturligt at bygningen dækker vingen :lol:

Billede
Brugeravatar

Bubbibjørnen69 skrev:Jeg kan ikke helt huske hvor jeg læste det, men der er en konspirationsteori om, at der er en by i USA eller Mexico, hvor landet har sendt nogle lydsignaler ud til befolkningen, som på en eller anden måde har manipuleret befolkningen. Grunden til at konspirationsteorien startede var, at byen begyndte at have mange selvmord pga. at folk blev sindssyge, da mange mente, at de kunne høre en lyd hele tiden.

Er ret sikker på det er et gammelt X-files afsnit.

Reputation point: 200

Bubbibjørnen69 skrev:1. Prøv at søg på "the Roswell incident" :)

Rosswell hændelsen mindes jeg var et fragment fra Project Mogul.

Bubbibjørnen69 skrev:Til alle de andre; jeg siger jo også, at jeg ikke selv tror på dem, men at noget af det virker logisk, og at jeg derfor selv synes, at det er muligt. Jeg siger ikke, at det er rigtigt. Jeg tror selv på, at månelandingen fandt sted, og jeg synes selv, at chemtrails er noget vrøvl. Jeg kan ikke helt huske hvor jeg læste det, men der er en konspirationsteori om, at der er en by i USA eller Mexico, hvor landet har sendt nogle lydsignaler ud til befolkningen, som på en eller anden måde har manipuleret befolkningen. Grunden til at konspirationsteorien startede var, at byen begyndte at have mange selvmord pga. at folk blev sindssyge, da mange mente, at de kunne høre en lyd hele tiden.

Det synes jeg som sådan godt fremgik af din forrige post, det var egentlig mere for at påpege, at logik i sig selv ikke er nok.
Brugeravatar

Minipurz skrev:
Bubbibjørnen69 skrev:Jeg kan ikke helt huske hvor jeg læste det, men der er en konspirationsteori om, at der er en by i USA eller Mexico, hvor landet har sendt nogle lydsignaler ud til befolkningen, som på en eller anden måde har manipuleret befolkningen. Grunden til at konspirationsteorien startede var, at byen begyndte at have mange selvmord pga. at folk blev sindssyge, da mange mente, at de kunne høre en lyd hele tiden.

Hahahhahaha, nej, det var det dog ikke :lol:
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

Bill Nye skrev:
Bubbibjørnen69 skrev:1. Prøv at søg på "the Roswell incident" :)

Rosswell hændelsen mindes jeg var et fragment fra Project Mogul.

Bubbibjørnen69 skrev:Til alle de andre; jeg siger jo også, at jeg ikke selv tror på dem, men at noget af det virker logisk, og at jeg derfor selv synes, at det er muligt. Jeg siger ikke, at det er rigtigt. Jeg tror selv på, at månelandingen fandt sted, og jeg synes selv, at chemtrails er noget vrøvl. Jeg kan ikke helt huske hvor jeg læste det, men der er en konspirationsteori om, at der er en by i USA eller Mexico, hvor landet har sendt nogle lydsignaler ud til befolkningen, som på en eller anden måde har manipuleret befolkningen. Grunden til at konspirationsteorien startede var, at byen begyndte at have mange selvmord pga. at folk blev sindssyge, da mange mente, at de kunne høre en lyd hele tiden.

Det synes jeg som sådan godt fremgik af din forrige post, det var egentlig mere for at påpege, at logik i sig selv ikke er nok.

Ja, det var i forbindelse med Project Mogul, det var i hvert fald det USA "dækkede" det med, hvis man tror på det.
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

Konspirationsteorier (illuminati, NWO, jøder, etc.) tilbyder nogle simple skemaer, som dumme mennesker kan putte de ting de ikke forstår ind i. Det er nemt fordi teorierne har en nærmest ubegrænset forklaringskraft.
Så føler man sig pludselig ikke så umyndiggjort, når man "ved hvordan verden fungerer". Det er sgu bekvemt.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Ingen af os har nævnt den største konspirationsteori.... Findes der intelligent liv på jorden?
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

Det er for dumt.
Alle de konspirations-teorier er enten modbeviste eller uden nogen form for tegn på at det skulle foregå.

Jeg har adskillige gange kommet med videnskablige fakta som modsiger konspirations-teorier. Men stadig fortsætter de samme folk uden overhovedet at overveje dette.

"Jet fuel cant melt steel beams"
Nej, men over 60% af bæreevnen forsvinder ved en rigtig varm brand. Dette vil give et lodret bygnings-kolaps hvis branden er jævnt fordelt.

Der var en sø af smeltet metal under bygningen
Vi har en brand. Her kolapser vi en masse sten rundt omkring... princippet i en ovn. Her kan varmen blive højere.

Der var Nano-Thermit
Nej. Der blev fundet aluminimums-rester. Hvilket er temmeligt forventeligt efter et Alu-fly banker ind i en kontor bygning - med Alu-kontor artikler.
Niels Harrits artikkel blev ikke tjekket af andre forskere inden han udgav den.

Det var ikke et Fly det var et Missil
ADSKILLIGE folk så flyet.

Bygning 7 faldt
Brand + Rystelser. Rystelser kan have skadet bæreevnen på forhånd. Branden opvarmer over tid, langsomt metallet indtil det ikke kan bære længere.
Brandfolk kølede ikke bygningen.

Med venlig hilsen
Ieet

Reputation point: 70

Bubbibjørnen69 skrev:
Minipurz skrev:

hahah, jo, det var det faktisk.

Derudover, mange af de ting hardcore konspirationsteoretikere ytrer minder i høj grad, om min egen tankegang i perioden hvor jeg gik og var psykotisk og røg ind og ud af psyk. .. Just saying.

"Åh en antenne oppe på et vandtårn, hvad laver den der ? Det er garanteret et hjernekontrol system"
"Åh der er en trekant, det er garanteret illuminati"

"Jeg har selv brugt meget af min tid på at undersøge konspirationsteorier."
Lad være med at spilde din ungdom på det :)

Reputation point: 200

Minipurz skrev:
Bubbibjørnen69 skrev:
Minipurz skrev:

hahah, jo, det var det faktisk.

Derudover, mange af de ting hardcore konspirationsteoretikere ytrer minder i høj grad, om min egen tankegang i perioden hvor jeg gik og var psykotisk og røg ind og ud af psyk. .. Just saying.

"Åh en antenne oppe på et vandtårn, hvad laver den der ? Det er garanteret et hjernekontrol system"
"Åh der er en trekant, det er garanteret illuminati"

"Jeg har selv brugt meget af min tid på at undersøge konspirationsteorier."
Lad være med at spilde din ungdom på det :)

Det er mere som i ren og skær kedsomhed?
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

Ieet skrev:Brand + Rystelser. Rystelser kan have skadet bæreevnen på forhånd. Branden opvarmer over tid, langsomt metallet indtil det ikke kan bære længere.
Brandfolk kølede ikke bygningen.

Ud over det, var bygningen ifølge de tilstedeværende også nærmest gennemhullet af murbrokker mm. fra de faldne bygninger.
Brugeravatar

Brugeravatar

Reputation point: 10

Tilbage til Off topic