Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 734
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 732

Følg bodybuilding.dk på

Korrekt eller forkert?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa.

Jeg er en gut på 18 år og har trænet træningen seriøst i omkring 2 år nu.

Jeg vil gerne have lidt tilbagemeldninger på mine spørgsmål omkring vægttræning.

Jeg startede med at køre fullbody for ja det er vel sådan vi fleste starte med et godt og grundigt fullbody program i et flot veludindrettet center og så føler man ligesom at nu er man igang. I starten var der ingen problemer med at finde motivationen for træning da jeg følte at fremgangen nok skulle komme. Jeg trænede 3-4 gange fullbody om ugen med vægt på de store øvelser og følte egentligt at jeg fik noget ud af det fordi jeg var sku egentlig meget øm dagen efter hver gang. Jeg fik således også købt mig en god bænk hjem til værelset og investeret i nogle dejlige solide håndvægte som gjorde at jeg fik trænet lidt mere og jeg begyndte at læse meget omkring træning og gå op i hvad jeg spiste.

Jeg skiftede efter noget tid over til 2splits og begyndte at køre det dog uden fremgang og med mange timers planlægning for at få det til at gå fremad og få kosten til at fungere sammen med skole og træning. Jeg prøvede at følge de mange kloge ord der ligger på dette og ligende sites, bodyhouse, var det vist jeg brugte dengang.

Jeg gik derefter over til HST hvilket jeg engetlig fuckede fuldstændigt op i da jeg ikke følte jeg fik det rigtige ud af træningen da jeg kom i centeret og var færdig følte jeg at jeg havde været der men næsten ikke trænet ved ikke om nogen af jer har samme følelse i de første uger af HST?

Nu har jeg så lige kørt fullbody igen og jeg tror jeg kan prale af ikke at have glemt 1 træningsdag om ugen og jeg har mildest talt ikke været ret meget i byen til trods for de 18 år og jeg har taget træningen utrolig seriøst og dette vil jeg gerne understrege da jeg har lagt så meget vægt på træningen lige siden jeg startede at jeg nu simpelthen bliver nødt til at søge vejledning.

Jeg vil vide:

Er det en fordel for mig hvis jeg fortsætter med at tage weightgainer, lige nu spiser jeg havregryn til morgenmad, frugt som mellemmåltid 1, så spiser jeg et flute med grovbrød og noget kalkunpålæg, derefter går jeg i krig med lidt frugt igen, så kommer jeg hjem fra skole får lige en bid rugbrød smutter op og træner, så kommer jeg hjem og får en bid rugbrød mere og noget Weigthgainer og lidt kreatin. Til aftensmad spiser jeg kylling eller kalkun og får hver dag kartofler og ris. jeg slutter også tit aftenen af med en dåse tun. Jeg spiser også fiskeolie de der EPA. har overvejet noget omenin, men jeg ved sku snarti kke hvad jeg skal tage og ikke tage.

jeg vil også gerne vide hvad i mener er det mest hensigtsmæssige program jeg skal kaste mig ud i eller om jeg skal fortsætte med fullbody. Alså jeg har fået fremgang men ikke i forhold til min træningsmængde og min energi i det, min motivation er ikke lig nul men den er heller ikke 100% mere. Jeg er ikke så høj (165) og jeg har muligvis tænkt over om dette har indflydelse på min træningsfremgang, jeg sidder lidt med noget gunners 10 * 10 eller noget 3split.

Måske noget med nogle tunge og lette dage.
Ville være lækkert hvis der lige kom nogle af jer på banen med noget i bare mener jeg skal prøve for at føle fremgang og ikke bare siger jeg skal læse mere herinde, fordi det har jeg gjort og jeg har læst kosten fra A til Å og alle de ellers så spiselige artikler.

Mvh Vilden.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Weightgainer er altid godt i bulk eller fremgangs perioder 8)
. Jeg køre 3 split og jeg steg 10 kg i dødløft på en uge 8) mit benpres steg jeg 40 kg i på 1,5 uge :)
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

Prøv at regn ud hvor mange kcal, protein mm. du får i løbet af en dag. tvivler på du får nok...

Jeg er selv for dårlig til at spise nok :|
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nykøbing Falster

Kostplan: Vis kostplan

Jeg syntes virkelig bare ikke jeg kan spise mere jeg prøver og prøver at spise men jeg syntes sku ikke rigtig det lykkedes hvis det er det. Jeg spiser lige nu omkring 8 måltider om dagen og får en god nattesøvn.

Min uge ser faktisk sådan her ud:

Mandag: Styrketræning
Tirsdag: Løb og fodbold
Onsdag: Styrketræning
Torsdag: Løb og fodbold
Fredag: Styrketræning
Lørdag: Fodboldkamp
Søndag: Afslapning

Jeg kan ikke se hvad det er jeg gør forkert i forhold til seriøsitet, jeg håber måske du kan hjælpe lidt i forhold til program og planlægning.

Jeg er virkelig åben overfor alt da jeg har en meget seriøs tilgang til tingene.

Styrkeliste

VildeN^ skrev:Jeg syntes virkelig bare ikke jeg kan spise mere jeg prøver og prøver at spise men jeg syntes sku ikke rigtig det lykkedes hvis det er det. Jeg spiser lige nu omkring 8 måltider om dagen og får en god nattesøvn.

Min uge ser faktisk sådan her ud:

Mandag: Styrketræning
Tirsdag: Løb og fodbold
Onsdag: Styrketræning
Torsdag: Løb og fodbold
Fredag: Styrketræning
Lørdag: Fodboldkamp
Søndag: Afslapning

Jeg kan ikke se hvad det er jeg gør forkert i forhold til seriøsitet, jeg håber måske du kan hjælpe lidt i forhold til program og planlægning.

Jeg er virkelig åben overfor alt da jeg har en meget seriøs tilgang til tingene.

Nu er det jo ikke fordi du får restitueret særlig meget når du den ene dag har styrketræning og dagen efter løb og fodbold, så det er nok der du skal se problemet ligger :)

Tror du?

Jeg vil sku helst ikke kvitte noget af det, jeg kan slet ikke tage det valg, elsker at gøre det hele og føler mig heller ikke speciel træt efter alt det træning men jeg prøver virkelig.

Jeg prøver at kombinere det med ekstra søvn og meget kost, ved blot ikke hvad jeg skal gøre for at få det optimale ud af det hele. Der må være lidt kloge ord som jeg kan få lidt hjælp ud af boyys.

Mvh

Styrkeliste

VildeN^ skrev:Tror du?

Jeg vil sku helst ikke kvitte noget af det, jeg kan slet ikke tage det valg, elsker at gøre det hele og føler mig heller ikke speciel træt efter alt det træning men jeg prøver virkelig.

Jeg prøver at kombinere det med ekstra søvn og meget kost, ved blot ikke hvad jeg skal gøre for at få det optimale ud af det hele. Der må være lidt kloge ord som jeg kan få lidt hjælp ud af boyys.

Mvh

Jeg har selv kørt sådan noget lignende i laaaaaang tid og burde ikke være et problem.

Søg forklaringen på manglende fremgang i din kost.

Suppler en fornuftig kost med kcal overskud med evt. kreatin og protein.

Du forbrænder jo ret meget med den aktivitet du ligger for dagen kaptajn :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Du har nok ret i at jeg forbrænder meget i forhold til hvad jeg spiser, hvilket måske er problemet, jeg er dog villig til at ændre på det hvilket jeg også føler jeg gør i form af indtagelse af kosttilskud og at jeg virkelig holder øje med hvad jeg indtager.

Jeg kører bodylab weightgainer.

Derfor overvejer jeg om jeg også skal køre protein og kreatin samtidigt med WG. Hvad synes du 88? :)

Jeg er helt åben overfor foreslag jeg bliver blot nødt til at prøve lidt nyt efter jeg er kørt død i det samme så længe. Jeg har en "okay" veltrænet krop men jeg vil gerne have mere masse på arme især, jeg har ikke så stort problem på ryg og bryst som på arme. Men det er vel også et af de steder hvor det er sværeste at tage på.

Mvh

Styrkeliste

Magter ikke lige at læse hele posten, men synes ikke jeg har set en kostplan, vi kan kigge på. Synes ikke du skal tage både WG og protein. WG er ofte en gang sukkersnask, og kun velegent lige efter træning. Lav heller en god kostplan.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Som de fleste andre siger, kosten!
Jeg har selv spillet badminton på højtplan, i en periode trænede jeg 8-10gange om ugen. Mine erfaringer siger at kroppen vænner sig til at man træner meget - men jeg har også lidt en del af overtræning og dengang var jeg egentlig ikke særlig interesseret i hvad jeg spiste, andet end om jeg fik pasta/ris/kartofler nok.

Nu hvor jeg ikke spiller badminton længere og kun BB'er har jeg sat mig lidt mere ind i kosten. Jeg synes at morgenmaden er IMO alfa-omega! Der ryger gerne 1000kcal ned dér - så måske det kunne være første skridt, for egentlig lyder det ikke af meget du spiser :? og det ér svært/hårdt at være i kcal-overskud :cry: !

Min morgenmad består af havregryn, solsikkekerner, rosiner, mælk og en pruttein-shake :P
- alene på morgenmaden jeg har dækket ca 1/4 af mit daglige kcal-indtag.

Men det er svært at vide om du får nok når du ikke har en struktureret kostplan.
Jeg tror ofte at nøgleordet til fremgang er strukturering, strukturering og strukturering.
- selvom det er en dødbider engang imellem!

ps. jo de første uger i hst eller de fleste progressions-cyklusser føles som spild af tid - men når du når halvdelen af din cyklus, der begynder man at kunne se fremgang (ihvertfald på mig). :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster