Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1439
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1436

Følg bodybuilding.dk på

Kost efter aftentræning.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej.

Jeg er lige begyndt på bodybuilde efter nogle måneders fitness-træning. Da jeg er ny indenfor området er jeg i tvivl om hvad der er godt for kroppen at indtage efter en sen aften-træning. Jeg har tit nogle lange arbejdsdage, og er derfor tit først færdig med at træne kl 22. Jeg spiser godt hele dagen, men er i tvivl om hvad der er godt for kroppen efter træning så sent på aftenen. Derfor skal kroppen vel have noget efter en hård omgang træning. Håber der er nogle der kan hjælpe.

Mvh Crank

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

En blanding af langsomt optagelige og hurtigt optalge proteiner og nogen gode kcal :)

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

fuldkornsbrød med noget protein holdigt pålæg og ingen fedt
Sidst rettet af kuglen 18. jan 2008, 08:25, rettet i alt 1 gang.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Godt med kød (langsomt optageligt protein), en "grov" kulhydratskilde (fx som nævnt: fuldkornsbrød - kunne også være brune ris, fuldkornspasta el. lign.) og et par glas mælk (god blanding af hurtig og langsom optagelige proteiner).
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

Som overnævnt. Eller en halv litter yoghurt, ristet havregryn med lidt sukker og så lidt mandler. Det hele blandes sammen og spises. Ellers 2-3 skiver rugbrød med en bøtte tun og lidt mælk.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Nu skriver han jo hvad der skal spises efter træning ? Ikke før han går i seng!

Jeg synes det afhænger af hvad tid du går i seng efter du har trænet? For hvis du smutter direkte hjem i seng, ville jeg indtage en kombo af hurtigt og langsomt-optagelige proteiner.

Hvis der stadig er et par timer til før sover, ville jeg sørge for at få en standard PWO-shake efter træning (whey, maltodextrin og dextrose), og så nuppe nogle langsomt optagelige proteiner før sengetid.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

mon det er en god ide? fordi hvis han spiser et større måltid inden sengetid så vil det da sætte sig som fedt over natten? ret mig hvis jeg tager fejl.

Holben-steiner skrev:mon det er en god ide? fordi hvis han spiser et større måltid inden sengetid så vil det da sætte sig som fedt over natten? ret mig hvis jeg tager fejl.

Forkert. Det kommer an på, hvad han ellers har spist i løbet af dagen.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

er du nu helt sikker på det? jeg mener at der har stået i en artikel her og der er flere herinde der har sagt det samt jeg ved det står på muscleandstrenght.com

Self hvis man tar protein shake eller noget lig så vil det nok ikke sætte sig men hvis man begynder at skovle kulhydrater eller noget som pasta ind så vil det ihvertfald ikke have en positiv effekt hvis man er på cut.

er du nu helt sikker på det? jeg mener at der har stået i en artikel her og der er flere herinde der har sagt det samt jeg ved det står på muscleandstrenght.com

Self hvis man tar protein shake eller noget lig så vil det nok ikke sætte sig men hvis man begynder at skovle kulhydrater eller noget som pasta ind så vil det ihvertfald ikke have en positiv effekt hvis man er på cut

Nu kan kulhydrater jo også lagres i form af glykogen i lever og muskler, så den med at alt kulhydrat inden sengetid sætter sig som fedt holder simpelthen ikke!
Desuden kræver det, så længe man er i live, energi at holde kroppen kørende - Altså også når man sover!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

JensL skrev:
Nu kan kulhydrater jo også lagres i form af glykogen i lever og muskler, så den med at alt kulhydrat inden sengetid sætter sig som fedt holder simpelthen ikke!
Desuden kræver det, så længe man er i live, energi at holde kroppen kørende - Altså også når man sover!

faktisk bliver kulhydrat som første prioritet lagret som du selv siger.. men som der også bliver sagt afhænger det 110% af hvordan kosten og kcal over/underskudet er, set over hele dagen.

hvis han er i overskud vil de hurtige carbs blive lagret som fedt da depoterne allerede er fyldt.

er han i underskud vil depoterne blive fyldt op inden der vil blive lavet fedt depoter af dem.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00