Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Kost og SU?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej folkens,

Jeg har trænet mens jeg har boet hjemme, men har været under en lang pause. Jeg skal derfor til at komme igang igen, men jeg føler at budgettet og det rette kostindtag er svært at få til at gå op i en højere enhed. Specielt hvad angår proteiner.
Jeg ville bare høre, om dette emne har været oppe før og i så fald, hvilke gode tips der har været givet til at få et højere proteinindtag med SU?
Har I personligt nogle gode tips, så jeg kan pumpe min krop med tilstrækkeligt proteinindtag?

Tak, håber I kan hjælpe! :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er et lidt bredt spørgsmål, men i hvert fald ville jeg bookmarke www.tilbudonline.dk, hvis du kommer i tanke om en vare du skal bruge, og så selvfølgelig bruge den ugentlige guide som bliver lavet herinde. :) Mange bække små.

Kostplan: Ingen kostplan

Få dig et arbejde :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Nu ved jeg godt, det er bredt, men jeg tænker noget i retning med, om I bruger en bestemt fødevare, som er billig og har højt proteinindhold. Såsom linser eller bønner måske?
Det var noget i den retning jeg ville ud i. Der må være nogle derude, som har prøvet at få dét ikke at have så mange penge og kost til at gå op i en højere enhed.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Kvark

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

brug tilbudsguiden her på siden.. køb kød på tilbud og æd masser af havregryn, brød, mælk osv. - billigt og nemt

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 185.00

Cheeseburgers, nudler, mandler og pebernødder + protein shakes og self sødmælk er det der indeholder flest kalorier for pengene per 100g

Ifht. proteinindhold bliver bønner og linser ikke billigt. En bøtte tun er små 40 g protein for 5 kr.
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Tun, makrel, discountpeanutbutter(selvom det er lort) med det rette toastbrød, sødmælk(mælk og mælkeprodukter generelt)

Så har der lige været tilbud på hakket oksekød i Løvbjerg til 40kr./kiloet hvilket er rimelig billigt, har købt en 4-5 pakker.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Husk inden du går igang med at sammensætte din kost, at

Citat:
Når proteiner er vigtige, skyldes det ikke proteinerne i sig selv, men derimod de aminosyrer, de er opbygget af, for kroppen piller proteinerne i stykker for at optage de forskellige aminosyrer og danne nye proteiner og aminosyrer ud af de essentielle aminosyrer.

At en aminosyre er essentiel betyder, at kroppe ikke selv kan danne den. Ergo er man nødt til at få dem tilført via maden. Der findes ni essentielle aminosyrer, hvoraf alle andre vigtige aminosyrer kan dannes, og det er dem, man skal sørge for at have nok af.

Og der er forskel på animalsk og vegetabilsk protein ;)

Citat:
Protein består af en lang række aminosyrer. Heraf er der 9 essentielle aminosyrer som kroppen ikke selv kan danne. Det betyder at vi selv skal sørge for at tilføre disse gennem vores mad. Essentielle aminosyrer: Histidin Isoleusin Leusin Methionin + cystein Phenylalanin + tyrosin Treonin Tryptofan Valin Animalsk protein finder du i mejeriprodukter,kød,fisk,fjerkræ. Vegetabilsk protein finder du i f.eks bønner, linser, korn. Forskellen på vegetabilsk - og animalsk protein er mængden af de vigtige essentielle aminosyrer. Du kan gå ud fra madens biologiske værdi (BV). BV siger noget om, hvor stor en mængde af den protein madvaren indeholder der kan optages af kroppen. Animalsk protein har generelt en højere BV og dermed et højere indhold af essentielle aminosyrer. Levnedsmiddel BV Ris 73 Hvede 64 Bønner 58 Kål 40 Svinekød 74 Hønsekød 74 Æg 94 Torsk 82 Mælk 80 De forskellige aminosyrer bruges til noget forskelligt i kroppen. Nogen bruges til at gendanne/opbygge/vedligeholde muskler andre bruges til at danne hår/negle/sener ect.. Rent faktisk kan det betyde, at mangler du en bestemt aminosyrer, påvirker du kroppens evne til at f.eks. at opbygge muskler. Det kan derfor ikke siges tit nok, at det er vigtigt at spise varieret.

Mit råd..... Undersøg det ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Tilbage til Kost & kosttilskud