thaden skrev:Nu er det måske ikke direkte mediernes myter, men det er vel til dels indirekte af hvad medierne skriver.
Men når jeg snakker med personer, og fortæller at jeg benytter mig af proteinpulver som kosttilskud, er der en del som hurtigt udleder at jeg ikke spiser mad, men spiser det pulver istedet. Samt at man bliver rigtig stor af at benytte sig af dette kosttilskud.
Som receptionist i et af de kommercielle centre kan jeg nikke genkendende til denne tendens blandt 'almindelige' danskere. De fleste har den opfattelse at proteinpulver er noget man 'tager' og så har det den og den virkning. Altså, proteinpulver bliver af den gængse motionnist opfattet som et slags vidundermiddel, nærmest med steroid-lignende effekt.
Bare som eksempel får jeg tit spørgsmål som: "Hvor meget skal jeg tage??!" "Hvornår skal jeg tage det" "Hvad gør det??" osv. Når jeg responderer med et skævt smil og overbærende forsøger at forklare hvordan kost og proteiner hænger sammen, bliver folk ofte mistroske og skuffede over den manglende 'effekt' af dette vidunderpulver.