Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

Kost på efterskolen

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej.

Jeg går på efterskole og kan ikke selv bestemme hvad jeg skal have et spise. til alle mine måltider. men har mulighed for at købe noget i Brugsen. hvad ville i foreslå jeg køber som jeg kan spise før/efter træning

går meget op i min træing. bruger alle mine Aftener, når vi har fri til at træne.

Tak på forhånd.

Reputation point: 0

Geografisk sted: toftlund

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan

efterskole mad sucks efter min erfaring, der er aldrig nok, kun et stykke kød og så vidre og så vidre...

det jeg gjorde var at jeg købte 1kg havregryn til hver uge = 5 dage og åd den når jeg var sulten.. det kan du spise 1 time inden træning ca... og så efter træning tar du en protein shake......

Geografisk sted: Vestbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Alt konserves da det ikke kræver køling.
Kippers, makreld, tun, peber makreld og peber kippers.
Kippers kan nogle gange fås ned til 7 kr bøtten og inderholder 300kcal per 100g, og har et protein indhold på 19g pr. 100g. Det spiser jeg selv i stor stil :)
Ellers er der self alt det andet, og så rugbrød, det er vigtigt. Og evt. havregryn.

Du burde da kunne få dine forældre til at snakke med efterskolen?. Det koster trodsalt 30-40k at have dig til at gå sådan et sted så skal maden også være iorden, og du skal self have mad når du er sulten.

Jeg er på opholdsted og fik mine forældre til at snakke med dem, så der er altid mad når jeg er sulten og det er god bb mad.
Men nu kan jeg så hellere ikke overleve med et enkelt stykke frugt over eftermiddagen, det er umenskeligt.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Okay det virker okay. og har lige fået 700 kr ind på min elev konto til de næste 2 uger så det lyder rimeligt. men er ikke så meget for at have havregryn på værelset det kræver jo mælk? men det med makral ? er det bare et en 2 par rugbrød inden og efter træning. og svarer nok ikke det næste stykke tid skal til time nu (:

og tak for svarene indtil videre :)

Styrkeliste

oleduue skrev:Okay det virker okay. og har lige fået 700 kr ind på min elev konto til de næste 2 uger så det lyder rimeligt. men er ikke så meget for at have havregryn på værelset det kræver jo mælk? men det med makral ? er det bare et en 2 par rugbrød inden og efter træning. og svarer nok ikke det næste stykke tid skal til time nu (:

og tak for svarene indtil videre :)

Makreld er nok ikke videre skønt, da det stinker og sviner utrolig meget. Så er tun nok nemmere at have med at gøre, har du adgang til et køkken?.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Lad nu være med at bruge ALLE dine aftener på at træne, der sker sgu meget sjovt om aftenen. Brug stilletimen på det :mrgreen:
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Da jeg gik paa efterskole, hvilket efterhaanden er en del aar siden, fik vi sund mad.. Der var 8 forskellige slags morgenmad, 3 forskellig slags maelk mm. Frugt + knaekbroed om formiddagen, rugbroed om til middag, Frugt om eftermiddagen, Fedtfattig aftensmad og salat, og frugt, broed og knaekbroed...
Tror det kommer an paa hvilken efterskole man er paa..

Gik også på efterskole sidste skoleår, og det mad er rent ud sagt, ikke noget du kan blive stor af. Bevares, maden er sund og god, men portionerne og antal måltider er altså lige til at lukke op og hørme i.
Brug hellere tiden på fis & ballade - og få gang i nogle tøser :wink:

Desuden lå der en lokal grillbar ikke langt fra hvor jeg gik, og den blev flittig brugt :D ...
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00

Tror da jeg tog på da jeg gik på efterskole... Vejede 86 da jeg kom hjem... Hmm... Tror kun jeg har et billede fra starten af året, må lige se efter det ved lejlighed!

Pr dags dato har jeg taget noget over 20kg på siden jeg stoppede på efterskole. 5 år til september. :mrgreen:

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

8800 skrev:Tror da jeg tog på da jeg gik på efterskole... Vejede 86 da jeg kom hjem... Hmm... Tror kun jeg har et billede fra starten af året, må lige se efter det ved lejlighed!

Pr dags dato har jeg taget noget over 20kg på siden jeg stoppede på efterskole. 5 år til september. :mrgreen:

Så må det ha' været mit stofstifte, som der var noget i vejen med, for jeg tog godt nok ikke på :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00

8800 skrev:Tror da jeg tog på da jeg gik på efterskole... Vejede 86 da jeg kom hjem... Hmm... Tror kun jeg har et billede fra starten af året, må lige se efter det ved lejlighed!

Det sidder jo også bare på mavsen min ven :lol:
Skulle du ikke hellere læse tror du? :D

vQlse skrev:

Så må det ha' været mit stofstifte, som der var noget i vejen med, for jeg tog godt nok ikke på :)

Jamen altså jeg er også i tvivl for vi dyrkede jo vildt meget sport osv... Men ok, jeg var selvfølgelig også noget tyndere generelt dengang, så kan da godt være mig der er forvirret og jeg så tabte mig af at gå på efterskole!

Men havde da bænkpresstativ med, så fik da trænet lidt :mrgreen:

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jeg er på efterskole netop nu! :D

Før jeg tog afsted var jeg meget nervøs for hvordan det hele ville gå, ville jeg have mulighed for at træne? Hvordan ville maden være?

Men nu har har jeg været her i snart 10mån, og det kunne vist ikke have gået meget bedre! :D

Mit bænkpres er steget cirka 25-30kg :)
Jeg har taget cirka 15kg på :D

I starten af året var jeg utrolig sulten, men siden hen har jeg fået lavet nogle aftaler med køkkenet så jeg kan tage små madpakker med ud af køkkenet! :D

Så det kan sagetns lade sig gøre! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

Detorian skrev:

Det sidder jo også bare på mavsen min ven :lol:
Skulle du ikke hellere læse tror du? :D

Om jeg læser eller ej, jeg bliver slagtet alligevel. Hader eksamenslort. Skal nok gå om til august :cry:

Over and out!

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

ØHM. kan altså ikke lade være med at træne det min HOBBY :D . og piger her på skolen. nej tak? ^^

altså hvad jeg forstået indtil videre er at jeg skal æde en dåse tun? før? også måske anskaffe mig noget WG eller valve protein / protein pulver til efter træning?

OG må ikke træne i stille timen (:

og tror ikke jeg vil prøvee pigerne^^
og går allerede under navnet pumper ole (; (altså på skolen pga er den stærkeste gut på skolen) ^^

Styrkeliste

Ikke for at være negativ. men synes ik rigtig jeg har fået det jeg ville ud af det her emne, så træder lige lidt i kræft selv. og kommer med en forslag også kom med nogle rettelser eller gode råd (;

mit forslag til hvad jeg spise/drikke efter træning

2-3 Bananer

og en shake WG / protein pulver (hvad er bedst hvis jeg går efter at bliver stor (BB) og ikke så meget at stige i styrken! (:

Tak på forhånd gutter (:

Styrkeliste

Okay. smutter ned i byen og køber en døse tun til efter træning? men kan jeg kan købe flere og lade dem stå på hyllen? de står jo på værelset med konstant stue temparetur kan man godt det? (:

Styrkeliste

oleduue skrev:Okay. smutter ned i byen og køber en døse tun til efter træning? men kan jeg kan købe flere og lade dem stå på hyllen? de står jo på værelset med konstant stue temparetur kan man godt det? (:

Ja det kan du sagtens da det er konserves :wink:

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

ja det okay men da jeg kom der var der jo ikke noget "kolhydrat" i tunen. så fandt nogle Müslibars med "61.5 gram kolhydrat pr. 100 gram" også lige lidt kakao den har jo en go' blanding.

INDHOLD: fandt den tun med mest i (:

Tunfisk i vand:
pr 100 g.
Energi 490 kj (120kcal)
protein 28 gram
kolhydrat 0-1 gram
fedt 1 gram

Bevita müslibars:
pr 100 g.
Energi 1860 kj (445kcal)
protein 7.1 gram
Kolhydrat 61.5 gram
fedt 18.5 gram

mathilde kakao :D
pr 100 g.
Energi 250 kj (60kcal)
protein 3.5 gram
Kolhydrat 10 gram
fedt 0.5 gram

Efter træningen æder jeg en dåse tun og tager 1-2 müslibar også til sidst kakaoen (;

Styrkeliste

Ser fint ud mht. tunen. Kan du lide kippers?. Det er en god kcal kilde, du kunne evt. tage en bøtte kippers og 4 skiver rugbrød om eftermiddagen. Og så tage en bøtte tun til natmåltid.

Kako'en ville jeg klart droppe, der er alt for stort sukkerindhold i det, suppler hellere med noget normalt mælk. Protein indholdet er lige så højt i alm mælk.

Og müslibars er nu fint nok, men hvad koster de?. Er det ikke lige ved at du kan få protein bars til samme pris?

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

gør som Kolditz siger, og så gå for noget WG efter træningen! Og uanset om du vil køre BB eller SL stil, er hurtige kulhydrater og proteiner en god ide efter træningen, så gogo WG :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Dødløft: 182.00

Logbog: Ingen logbog

Basheesh skrev:gør som Kolditz siger, og så gå for noget WG efter træningen! Og uanset om du vil køre BB eller SL stil, er hurtige kulhydrater og proteiner en god ide efter træningen, så gogo WG :)

Ja WG er altid godt efter træning. Dog vil jeg foretrække at blande det selv. Så har man også 100% mulighed for at vælge hvad der skal i af hver.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Kolditz skrev:
Basheesh skrev:gør som Kolditz siger, og så gå for noget WG efter træningen! Og uanset om du vil køre BB eller SL stil, er hurtige kulhydrater og proteiner en god ide efter træningen, så gogo WG :)

Ja WG er altid godt efter træning. Dog vil jeg foretrække at blande det selv. Så har man også 100% mulighed for at vælge hvad der skal i af hver.

se indtil videre skal jeg kun spise Tun og disse Müsli barer? og kan måske kan bestille noget WG (: skriver senere. til time nu !

Styrkeliste

Det nu ikke lige det jeg skriver, jeg spørger hvor meget de müslibars koster?. For hvis proteinbars er lige så dyrer er det da at foretrække.

Og så spurgte jeg om du kunne lide kippers? Det er fisk ligesom makreld, og så er det konserves, med gode fedtsyrer og godt kcal/protein indhold.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Kolditz skrev:Det nu ikke lige det jeg skriver, jeg spørger hvor meget de müslibars koster?. For hvis proteinbars er lige så dyrer er det da at foretrække.

Og så spurgte jeg om du kunne lide kippers? Det er fisk ligesom makreld, og så er det konserves, med gode fedtsyrer og godt kcal/protein indhold.

Müsli barerne kostede cirka 22 kr. for en pakke med 6 stk.

tror ikke man kan købe protein bars i daglig brugsen (:

Kippers har aldrig hørt om dem. men hvis de har næsten den samme smag som tun/makrald kan jeg sagtnes klemme dem ned, men skal nok lige kigge efter dem så næste gang jeg er dernede (:

kan man anskaffe sig WG i matas? min mor er ikke så meger for internet hun siger man ikke kan vide hvad der er i bøtterne. det bare min mor ^^

Men hvis jeg nu for noget WG bestilt kan jeg så ik bare nøjes med at tage det efter træning?

Styrkeliste

Okay. Du kunne sagtens invistere i protein bars, men det som sagt også over internettet.. "Mødre"

Hvor gammel er du?.. Har du selv mulighed for at købe med kort?. Det med hvad der er i bøtterne holder nu ikke helt, det er under den danske lovgivning så mon ikke vi er sikre :wink:

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Kolditz skrev:Okay. Du kunne sagtens invistere i protein bars, men det som sagt også over internettet.. "Mødre"

Hvor gammel er du?.. Har du selv mulighed for at købe med kort?. Det med hvad der er i bøtterne holder nu ikke helt, det er under den danske lovgivning så mon ikke vi er sikre :wink:

jeg er 16år, men har lige snakket med hende og telefon, lyder som om jeg godt måtte købe noget WG, men det skulle helst være i matas vis de havde det der^^ og hvis de ik har det der så forlanger jeg sku jeg for det fra nettet (; men skulle det ik være nok bare en at tage shake WG efter træning hvis jeg nu for det?

Styrkeliste

Ja wg efter træning er rigtig fint, godt med carbs/protein. Mangler du evt kcal på alm. dage kan du sagtens supplere med wg. Men det skal ikke erstatte en sund og protein rig kost :wink:

Ja man kan højst sandsynlig godt få WG, protein eller carbs i matas. Det er nok maxim som er deres mærke inden for det. Men det er enormt dyrt, og der er ikke noget at vinde i forhold til bodylabs/bodymans produkter.

Jeg kom lige i tanke om at jeg havde set WG osv i matas. My bad. #-o
Sidst rettet af Kolditz 27. mar 2008, 20:20, rettet i alt 4 gange.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Kolditz skrev:Okay. Nej det har de ikke i Matas, det er jeg 100% sikker på. Ja wg efter træning er rigtig fint, godt med carbs/protein. Mangler du evt kcal på alm. dage kan du sagtens supplere med wg. Men det skal ikke erstatte en sund og protein rig kost :wink:

Jeg har faktisk været i et par Matas'er hvor de både have Protein pulver, bars og Kreatin :D
- så det kan være.. måske :D

Men på de sider hvor du køber kost tilskud plejer der at være skrevet at det er grundigt testet af Dansk fødevare kontrol eller et eller andet i den dur :D
Det kunne du jo vise din mor :)
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

Okay lyder fint, så kan jeg da sagtens få lov til at købe WG. selvom jeg mener jeg er gammel nok selv til at bestemme om jeg vil eller ej :D

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster