Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1870
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1866

Følg bodybuilding.dk på

Kost under sygdom

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey alle

Ligger her med forkølelse, ondt i halsen og let feber. Ja det ser sgu nok lidt ynkeligt ud haha

Jeg forsøgte at træne lidt igår, men var ikke den store succes (ved godt det ikke er smart under sygdom), jeg planlægger derfor bare en dag i sengen. Mit spørgsmål er dermed, hvordan jeg skal agere med hensyn til kost - føler jeg ligner en udsultet afrikaner, men er samtidig på en reverse diet pt, der gør jeg ikke bare kan spise løs, hvis det skal holdes til planen. Har dog læst at man har øget forbrænding, samtidig med at kroppen forbrænder muskelvæv under sygdom, hvilket dermed ikke gør det gavnligt at ligge på ligevægtsindtag - men ligger jo bare ned, så har svært ved at tro jeg skal spise mere end på træningsdage - ville jo tro mindre, for ikke at tage på - er jeg jeg galt på den ?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du har en højere forbrænding, end hvis du bare lå derhjemme og slappede af. Men ikke højere, end hvis du trænede :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Min erfaring siger mig, at man kommer sig hurtigere over sygdom ved at ligge i kcal-overskud. Lad være med at presse immunforsvaret yderligere ved at træne. Du risikerer også at smitte andre.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Spis du bare efter din kostplan, som var det en almindelig off dag.
Den "øgede forbrænding" bliver holdt i skak, af den inaktivitet der følger med en forkølelse.

Reputation point: 45

Hvis det er feber så vær lidt sød ved dig selv. Bestil noget junk. Spist noget is. Drik ngoet cola med sukker. Tag det som en cheat dag. Appetiten er der nok heller ikke til at du alligevel kommer til at ligge alt for højt i kcal. Og vent 1+ dag før du efter du er rask før du træner.

Reputation point: 35

Jeg blender som regel appelsinjuice, frosne grøntsager og hindbær når jeg en sjælden gang er syg. Det er afkølende, sundt og smager lækkert. Derudover spiser jeg generelt masser af mad (oksekød, ris, mælk, havregryn etc), pakker mig godt ind og veksler mellem at ligge og slappe af eller gå en lang tur. Fokus er på én ting: At blive rask så hurtigt og effektivt som muligt, så træningen kan fortsættes.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:Jeg blender som regel appelsinjuice, frosne grøntsager og hindbær når jeg en sjælden gang er syg. Det er afkølende, sundt og smager lækkert. Derudover spiser jeg generelt masser af mad (oksekød, ris, mælk, havregryn etc), pakker mig godt ind og veksler mellem at ligge og slappe af eller gå en lang tur. Fokus er på én ting: At blive rask så hurtigt og effektivt som muligt, så træningen kan fortsættes.

Har du ikke job, kæreste, studie, venner? Jeg ville være ked af, at træning var mit primære mål for at blive rask.

Reputation point: 50

haaank skrev:
Jmt skrev:Jeg blender som regel appelsinjuice, frosne grøntsager og hindbær når jeg en sjælden gang er syg. Det er afkølende, sundt og smager lækkert. Derudover spiser jeg generelt masser af mad (oksekød, ris, mælk, havregryn etc), pakker mig godt ind og veksler mellem at ligge og slappe af eller gå en lang tur. Fokus er på én ting: At blive rask så hurtigt og effektivt som muligt, så træningen kan fortsættes.

Har du ikke job, kæreste, studie, venner? Jeg ville være ked af, at træning var mit primære mål for at blive rask.

Lol, det skulle ikke forstås SÅ bogstaveligt. Det var skrevet i henhold til de fokuspunkter TS har ifbm. træningen; at han helst ikke vil ødelægge sin reverse dieting, og at han "forsøger at træne lidt" frem for blot at blive rask.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Derudover plejer kæresten da ikke at gå nogle vegne når man er syg.

Reputation point: 140

Mikael skrev:Derudover plejer kæresten da ikke at gå nogle vegne når man er syg.

Klart. Min kæreste tager også fri fra arbejde for at pleje mig :D
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Mange tak for jeres svar, det hjalp en hel del.

Det endte desuden med en mild "cheat day", hvilket resulterede i store fremskridt dagen efter. Jeg er derfor tilbage på pinden i dag, hvilket må beskrives, som fantastisk - det kan anbefales, at booste ens system en smule, så den har hvad der skal bruges til at komme hurtigt tilbage.

Reputation point: 0

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster