Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1485
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1482

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan/Billeder - Målet er at tage på!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB :)
Det er længe siden jeg har været aktiv herinde, men jeg snuser stadig rundt i krogene efter tips og tricks. Og nu har jeg selv fået brug for lidt gode råd :)
Jeg har været i gang med at træne igen i 8-9 mån, og har hele tiden prøvet at spise for at tage på. Men jeg har kun opnået en vægtforøgelse på 7kg over denne tid, hvilket jeg syntes er for lidt da mit mål er at tage på i muskel og fedtmasse samt blive stærkere.
På de to billeder jeg har uploadet syntes jeg slet ikke det ser ud som om jeg har taget fedtmasse på. Så jeg mistænker mig selv for at have ligget og svinget omkring mit ligevægtsindtag i for mange måneder.

Derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at få nogle gode råd til hvad jeg kunne ændre ved min kost for at komme tættere på mit mål. Måske tilføje/fjerne nogle bestemte madvarer som ville være ideelt for mig? :)

Jeg er 23 år, 182cm høj, vejer 82kg, træningserfaring 6 år on/off.
Til daglig arbejder jeg som tømrerlærling og får lov til at bevæge mig en masse hver dag, løfte tunge ting osv.
Jeg er igang med at trappe ned med at ryge cigaretter, for at stoppe helt. Kan rygning have en indvirkning på at min vægt ikke stiger hurtigere?

BilledeBillede

kostplan
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (14)
Kostplan: Vis kostplan

Rygere har tit en lavere appetit, så på den måde kan det godt have påvirket. Desuden synes jeg ikke det er en decideret dårlig fremgang, når man tænker på du faktisk næsten ser mere lean ud på efterbilledet :) Din front er flot! Din ryg synes jeg ikke har udviklet sig særlig meget, men jeg kan godt se lidt forbedringer på lower back :-)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Galleri: Intet galleri

Af helbredsmæssige årsager ville jeg nok vælge at skære ned på proteinerne.. 519g pr. døgn er, hvis ikke direkte skadeligt, så i hvert fald ikke sundt, og sådan set heller ikke nødvendigt. Man plejer at sige 2g pr. kg kropsvægt..

Det vil helt sikkert også gavne pengepungen! :)
En vinder har en plan - en taber har en undskyldning..

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg menes at have læst, at rygning højest vil øge forbrændingen med ca. 150-200kcal om dagen. Og flot fremgang.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

s0enice skrev:Rygere har tit en lavere appetit, så på den måde kan det godt have påvirket. Desuden synes jeg ikke det er en decideret dårlig fremgang, når man tænker på du faktisk næsten ser mere lean ud på efterbilledet :) Din front er flot! Din ryg synes jeg ikke har udviklet sig særlig meget, men jeg kan godt se lidt forbedringer på lower back :-)

Okay, jeg kom bare til at tænke på om rygning decideret kan skyde ens forbrænding i vejret? :?
Tak, jeg er som sådan heller ikke utilfreds. Men mit mål var jo at tage på, så havde håbet jeg havde stået lidt tykkere og tættere på 90kg .. :^o
Mål inden 2030:

Brugeravatar

Sclack skrev:Af helbredsmæssige årsager ville jeg nok vælge at skære ned på proteinerne.. 519g pr. døgn er, hvis ikke direkte skadeligt, så i hvert fald ikke sundt, og sådan set heller ikke nødvendigt. Man plejer at sige 2g pr. kg kropsvægt..

Okay, nu du siger det kan jeg godt huske 2g's reglen.. :shock:
Jeg skruer ned på mit indtag af fjerkræ, og det vil helt sikkert gavne den slunkne pengebog :D hehe

Tror du så jeg med fordel kunne skrue op for carbs og fedt?
Jeg har læst at nogle herinde drikker sødmælk som en let kilde til kcal. Eller sågar olieshots.
Ville jeg med fordel kunne begynde på sådan noget, eller ville det være bedre at begynde at spise noget alm. mad som makrelmadder for carbs og fedt i stedet :)
Mål inden 2030:

Brugeravatar

peter n skrev:Jeg menes at have læst, at rygning højest vil øge forbrændingen med ca. 150-200kcal om dagen. Og flot fremgang.

Okay, tak for svaret.. :)
Mål inden 2030:

Brugeravatar

mathias1989 skrev:
Sclack skrev:Af helbredsmæssige årsager ville jeg nok vælge at skære ned på proteinerne.. 519g pr. døgn er, hvis ikke direkte skadeligt, så i hvert fald ikke sundt, og sådan set heller ikke nødvendigt. Man plejer at sige 2g pr. kg kropsvægt..

Jeg skruer ned på mit indtag af fjerkræ, og det vil helt sikkert gavne den slunkne pengebog :D hehe

Jeg har læst at nogle herinde drikker sødmælk som en let kilde til kcal. Eller sågar olieshots.
Ville jeg med fordel kunne begynde på sådan noget, eller ville det være bedre at begynde at spise noget alm. mad som makrelmadder for carbs og fedt i stedet :)

Hvor sikker er du på de mængder du har anført i kostplanen? :) Synes det virker voldsomt at du ikke tager på, hvis du følger den til punkt og prikke. Et kalorie-indtag på over 5000 er immervæk meget højt taget din vægt i betragtning..
Personligt synes jeg at en 30/50/20 fordeling passer godt under bulk, så ja - ville i dit tilfælde øge carb-indtaget (såfremt du pt. virkelig følger kostplanen og ikke tager på) :)
En vinder har en plan - en taber har en undskyldning..

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Sclack skrev:
mathias1989 skrev:

Hvor sikker er du på de mængder du har anført i kostplanen? :) Synes det virker voldsomt at du ikke tager på, hvis du følger den til punkt og prikke. Et kalorie-indtag på over 5000 er immervæk meget højt taget din vægt i betragtning..
Personligt synes jeg at en 30/50/20 fordeling passer godt under bulk, så ja - ville i dit tilfælde øge carb-indtaget (såfremt du pt. virkelig følger kostplanen og ikke tager på) :)

Det er hvad jeg 100% spiser hver dag. Bortset fra min PW-shake og bananer som jeg ikke får på hviledage. Til aftensmad spiser jeg også noget forskelligt, men det er altid det største måltid jeg får hver dag :) Alt der hedder pasta, grønsager, æg, bacon og tun er en stor blanding jeg laver til 3 dage af gangen, og så har jeg divideret indholdet med antal gange jeg åbner bøtten hver dag.

Min fordeling ser jo noget anderledes ud 41/34/23. Så planen må være at skære ned på proteinindholdet, og skrue op for carbs. Jeg har selv gået med den i bagtankerne, da jeg på hårde arbejdsdage godt kan føle jeg løber flad på brændstof i tanken :)
Mål inden 2030:

Brugeravatar

Hvis man kigger på procenterne ligner det mere en cut-plan end en bulking plan :) ville nok øge carbs og sænke protein.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster