Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1503
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1500

Følg bodybuilding.dk på

kostplan - hjælp

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hey derude :)
jeg søger lidt expertise af jer. Jeg har gennem de sidste 8 måneder trænet efter masse samtidig med at jeg har prøvet at tabe noget fedt. Det er lykkes ok synes jeg selv, erstiget godt styrke og muskelmasse over disse måneder og tabt 8 kg. Nu er jeg nået dertil hvor jeg gerne vil af med alt det fedt som ligger på kroppen. min fedt procent ligger omkring de 24% lige nu-

Jeg begyndte her for en lille måned siden at lægge mig i kalorie underskyd hvor jeg gennemsnitlig har tabt 1 kg om ugen. Jeg har ikke følt det ubehagligt at ligge i underskud, men i træningsrummet kan jeg dog ikke holde samme intensitet som før. er ikke gået ned i styrke men kan ikke holde til så mange øvelser får jeg går kold.

mit spørgsmål ligger på om jeg skal sørge for at indtage noget mere energi i løbet af dagen/ før træning eller om jeg bare skal indse at man ikke kan gøre samme intensitet som før. har vedlagt en kostplan som jeg sådan ca har kørt efter her den sidste måned.
spec om mig: 23 år, 178 cm og 97 kg

et andet spørgsmål til denne kostplan er om i kan fortælle mig om jeg indtager nok fedt i løbet af dagen, kyllinge fileterne er stegt med oliven olie så der kommer der lidt ekstra ind.
kostplan

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

God kostplan udover at kalorie-niveauet lyder lidt lavt. Er dit ligevægts indtag kun omkring 2300?

Desuden mangler der grøntsager!

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Logbog: Vis logbog

Hvis du har smidt fedt mens du har trænet, så har du hele tiden ligget i kalorieunderskud...
Keep moving forward!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Ser ganske fornuftigt ud! Flere grøntsager ville ikke skade dog.

Men smid skummetmælken ud, den har du ikke brug for nu du cutter, og især ikke hvis du mener du er en stor fyr. Fokusere alle dine kulhydrater (100-150gram) før,imens og efter træningen, og meget få kulhydrater resten af dagen, og på dage du ikke træner.

Lav morgenmaden om til 4 æg med grøntsager, og ville også gerne se mere fedt i løbet af dagen, især på dage du ikke træner.

Den sidste shake du tager, er det fordi du ikke har tid til at lave mad, er det efter træning, eller..?

Forresten, sigt efter 1/2 kg om ugen. Har man meget højt fedt % kan man godt tillade sig at smide et kg om ugen, men som man kommer længere ned, vil det ikke være urealistisk at musklerne også begynder at stå få skud, hvis man forsætter med samme tab.

Kostplan: Ingen kostplan

tak for indputne folkens,, jeg vil tage det til mig, og se om der kan snige sig nogle flere grønsager ind, selvom jeg synes der er godt med grønt over hele dagen,,

det med et ½ kg om ugen er også hvad jeg har hørt før har bare ikke rigtig haft de store problemer med at smide 1 kg om ugen den sidste måned hvilket nok skyldes den lidt høje bf%, men vil prøve at kører kosten op med grønsager og lidt mere sund fedt til jeg rammer det ½ kg om tak,
kan lige smide at billede set bagfra ind, det er lastbildækket som jeg gerne vil se om kan komme langt ned inden sommer.
http://imageshack.us/f/7/img018st.jpg/

tak for hjælpen :)

Styrkeliste

mikscha skrev:tak for indputne folkens,, jeg vil tage det til mig, og se om der kan snige sig nogle flere grønsager ind, selvom jeg synes der er godt med grønt over hele dagen,,

det med et ½ kg om ugen er også hvad jeg har hørt før har bare ikke rigtig haft de store problemer med at smide 1 kg om ugen den sidste måned hvilket nok skyldes den lidt høje bf%, men vil prøve at kører kosten op med grønsager og lidt mere sund fedt til jeg rammer det ½ kg om tak,
kan lige smide at billede set bagfra ind, det er lastbildækket som jeg gerne vil se om kan komme langt ned inden sommer.
http://imageshack.us/f/7/img018st.jpg/

tak for hjælpen :)

Når du siger "sundt fedt" mener du sikkert umættede fedtsyrer, men for guds skyld husk de mættede! De er byggestene til vigtige hormoner som testesteron og vækst hormon, og de er en kæmpe hjælp!

Mættet fedt er IKKE usundt.

Jeg ville nok skrue op for mængden af mad om morgenen. En gang gryn og en gang mælk gør vidunder, og jeg føler mig mæt i lang tid på 100gram gryn, 200gram mælk.

Og hvorfor tager du 105gram protein pulver om dagen? Hvorfor ikke bare spise dig til det istedet?
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

thaden skrev:Jeg ville nok skrue op for mængden af mad om morgenen. En gang gryn og en gang mælk gør vidunder, og jeg føler mig mæt i lang tid på 100gram gryn, 200gram mælk.

Og hvorfor tager du 105gram protein pulver om dagen? Hvorfor ikke bare spise dig til det istedet?

Jeg ville mene at mælken vil gøre hans fedtttab langsomere - mange kulhydrater, og ingen mætningsfaktor.

Danny1506 skrev:
thaden skrev:Jeg ville nok skrue op for mængden af mad om morgenen. En gang gryn og en gang mælk gør vidunder, og jeg føler mig mæt i lang tid på 100gram gryn, 200gram mælk.

Jeg ville mene at mælken vil gøre hans fedtttab langsomere - mange kulhydrater, og ingen mætningsfaktor.

Han drikker 350 om morgenen, og jeg skriver at skære ned til 200:)

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

SPH GYM

Styrkeliste

Danny1506 skrev:
Når du siger "sundt fedt" mener du sikkert umættede fedtsyrer, men for guds skyld husk de mættede! De er byggestene til vigtige hormoner som testesteron og vækst hormon, og de er en kæmpe hjælp!

Sjovt. Jeg har altid været af den opfattelse at væksthormom var et peptidhormon og at testosteron blev syntetiseret med udgangspunkt i cholesterol.
Noget andet er at lavt fedtindtag mindsker stimulis for dannelse af i sær testosteron. Dette betyder dog ikke at jo mere fedt, jo mere testosteron, når man først har nået et sufficient indtag. Mættet fedt er usundt i for store mængder, men er ikke synderen over alle syndere.

Reputation point: 65

takker for alle inputsne folkens :)
jeg har fjernet mælken fra morgenshaken og kommet 50 gr gryn i. der er kommet en del mere grønt ind oppe på en halv brokkoli knold samt 300 gr grønt fra fryseren og god salat 2 gange om dagen. der er kommet en avokado ind i løbet af dagen og får ca 100 gr nødder. i stedet for den sidste shake overvejer jeg at smide en 100 gr bøf ind af hakket oks 8-12% sammen med en gang salat.

kan se at jeg har fået lidt flere kalorier ind i løbet af dagen har den sidste uge ''kun'' tabt en 650 gr hvilket jeg faktisk finder dejligt har ikke følt den samme træthed og manglene fokus i løbet af dagen, så mange tak for jeres expertis herinde folkens.

regner med at smide nogle før og efter billeder ind når jeg engang har nået mit delmål at komme ned på de 90 kg.

Styrkeliste

mikscha skrev:takker for alle inputsne folkens :)
jeg har fjernet mælken fra morgenshaken og kommet 50 gr gryn i. der er kommet en del mere grønt ind oppe på en halv brokkoli knold samt 300 gr grønt fra fryseren og god salat 2 gange om dagen. der er kommet en avokado ind i løbet af dagen og får ca 100 gr nødder. i stedet for den sidste shake overvejer jeg at smide en 100 gr bøf ind af hakket oks 8-12% sammen med en gang salat.

kan se at jeg har fået lidt flere kalorier ind i løbet af dagen har den sidste uge ''kun'' tabt en 650 gr hvilket jeg faktisk finder dejligt har ikke følt den samme træthed og manglene fokus i løbet af dagen, så mange tak for jeres expertis herinde folkens.

regner med at smide nogle før og efter billeder ind når jeg engang har nået mit delmål at komme ned på de 90 kg.

Godt at høre det hele hjælper. Vi har nogenlunde samme stats, så bliver spændende at se om det virker for dig. Ved at min Akilleshæl hedder Alkohol, og det kan være svært at gøre så meget ved..! - God træning!

SPH GYM

Styrkeliste

Nu er jeg selv en stor fyr på 2,04m og startede på 125kg men ligger ved 113,9 kg. nu .

Hvad jeg gør er at
spise meget morgenmad (Det vigtigste måltid på din dag)
Det jeg spiser er bl.a. rugbrød + æble eller banan.

min frokost består af 2-3 rugbrødsmader hovedsageligt med skinke eller leverpostej med den laveste fedt procent + et æble. (Passer det dig bedre, kan du spise mange mindre måltider henover dagen i stedet for ét stort måltid)

til aftensmad spiser jeg meget kylling ca. 300-400 gram + 2 rugbrødsmader. men jeg kan også spise en lille hakkebøf med 2 rugbrødsmader.

jeg har skiftet alle de søde sager ud med frugt og hvis jeg virkelig skal forkæle mig selv, så spiser jeg til sjælenheder müsli som slik.

jeg træner selv 4 dage om ugen med vægtløftning, hvoraf jeg cykler alle ugens dage. Det består alt fra 10 til 35 km om dagen.

Jeg selv er faldet fra 125 til 113,9 kg. siden 1 marts.

Jeg synes personligt selv at du ikke skal følge nogle slankekure, men holde øje med dit kalorieindtag og den mængde mad du spiser. Et stort vægttabt kan komme udelukkende fra det område.

Jeg prøver at undgå de fleste kulhydrater, men dog skal jeg også bruge lidt til at restituere + lidt kan man godt få.
No pain no gain. - Bones heal, Sweat dries, Pride is forever.

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 210.00

Stenalt skrev:
Danny1506 skrev:

Sjovt. Jeg har altid været af den opfattelse at væksthormom var et peptidhormon og at testosteron blev syntetiseret med udgangspunkt i cholesterol.
Noget andet er at lavt fedtindtag mindsker stimulis for dannelse af i sær testosteron. Dette betyder dog ikke at jo mere fedt, jo mere testosteron, når man først har nået et sufficient indtag. Mættet fedt er usundt i for store mængder, men er ikke synderen over alle syndere.

Et højere fedt indtag øjer cirkulationen af fri testosteron i kroppen, hvorimod et lavt modvirker det. Jeg formulerede mig forkert, undskyld :) http://biomedgerontology.oxfordjournals ... 260.1.full

Løst argument mod mættet fedt, vand er også usundt i for store mængder :)

Du bør nok have for øje at de fleste studier beviser vanskeligheden ved at opbygge muskelmasse i forbindelse med vægttab. Hvorom alting er, lykkes det dog i nogle tilfælde af uforklarlige årsager.

Derfor bør du nok overveje hvorledes du træner. Et træningspas med styrketræning først og cardio efterfølgende vil fremskynde det resultat du søger, da cardioen ydermere fungerer som efterforbrænding omkring de muskler du har trænet.

Ligeledes mener jeg ikke dit ligevægtsindtag kan være 2300, med den massive vægt du har dig, den bør være noget højere, så noget er beregnet forkert vil jeg mene. Kan være du skal teste de mere avancerede beregnere.

Studier viser tilmed at en fordeling med 50%, 40% og 10% i henholdsvis protein, kulhydrat og fedt skulle give de bedste resultater i forbindelse med vægttab. Stil efter det - og ellers bare giv den gas i centeret.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Med stort set samme stats, siger de beregnere jeg har brugt, at mit ligevægtsindtag ligger omkring de 3300~ kcal om dagen.

SPH GYM

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud