Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1484
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1482

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan kritik

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey alle sammen.

Jeg har i dag brugt lidt tid på at lave en kostplan, som jeg har tænkt mig at følge når sommerferien snart er slut. Jeg kunne godt tænke mig at få lidt konstruktiv kritik på denne kostplan.

Facts om mig:
182 cm høj
62 kg. tung
16-årig skolelev.
Ligevægtsindtag: ~2700

Jeg kan lige tilføje, at min aftensmad selvfølgelig variere fra dag til dag, men jeg har indsat et eksempel for en typisk aftensmad for mig.

kostplan
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nu er jeg selv ikke den store ekspert inden for kost. Men det kunne være interessant at vide, hvad det er du ønsker at opnå? Er du interesseret i at øge din vægt eller er det et vægttab du er ude i?
Jeg antager ud fra din højde og vægt, at det er vægtforøgelse vi snakker om her.
Hvis dit ligevægtsindtag er på 2700 kcal., så ville jeg tilføje 400-600 kalorier sådan så du spiser mellem 3100-3300 kalorier om dagen. Hvis dit mål er vægtforøgelse, så kan du med fordel tilføje lidt ekstra kalorier til den kostplan der :-). Vægtforøgelse handler om at spise flere kalorier end man forbrænder; altså man er i kalorieoverskud :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Kalberg skrev:Nu er jeg selv ikke den store ekspert inden for kost. Men det kunne være interessant at vide, hvad det er du ønsker at opnå? Er du interesseret i at øge din vægt eller er det et vægttab du er ude i?
Jeg antager ud fra din højde og vægt, at det er vægtforøgelse vi snakker om her.
Hvis dit ligevægtsindtag er på 2700 kcal., så ville jeg tilføje 400-600 kalorier sådan så du spiser mellem 3100-3300 kalorier om dagen. Hvis dit mål er vægtforøgelse, så kan du med fordel tilføje lidt ekstra kalorier til den kostplan der :-). Vægtforøgelse handler om at spise flere kalorier end man forbrænder; altså man er i kalorieoverskud :-)

Jeps, men jeg er vel også i kalorieoverskud, hvis jeg forbrænder 2700 og spiser 2950 kcal. om dagen? :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Synes der er valgt nogle okay madvarer, men du kan med fordel få mere sundt fedt/protein og skærer lidt ned på carbs.. :)

Reputation point: 15

Almond skrev:
Kalberg skrev:Nu er jeg selv ikke den store ekspert inden for kost. Men det kunne være interessant at vide, hvad det er du ønsker at opnå? Er du interesseret i at øge din vægt eller er det et vægttab du er ude i?

Jeps, men jeg er vel også i kalorieoverskud, hvis jeg forbrænder 2700 og spiser 2950 kcal. om dagen? :)

Det er korrekt. Det kommer selvfølgelig an på hvor hurtigt du ønsker at stige i vægt. Jo flere kalorier - jo hurtigere vægt forøgelse. Dog skal man være realistisk. 500 kalorier i overskud skulle være passende. Dermed ikke sagt at 250 kalorier ikke er godt nok, for det kan godt fungere på sigt.
Jeg vil råde dig til at læse nogle artikler på nettet omkring muskelopbygning og kalorieoverskud. Det kan give et godt indblik i det. Jeg ved Bodylab har nogle fine artikler :-)

Reputation point: 0

Flyttet.

Skift lidt carbs ud med mere fedt og eventuelt lidt flere grøntsager. Dem kan man aldrig få for mange af.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)