Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan lavet .

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Morgenmad:
485 kalorier
1 glas mælk. 48 kcal
100 Gram havregryn 349 kcal
20 Gram Protein shaker 80 kcal
I alt: 477 kcal
--------------------
Formiddag:
270 kalorier
2 Banan. 178 kcal
2 blommer 92 kcal
I alt: 270 kcal
------------------------
Frokost:
821 kalorier
100 Gram Fuldkorns rugbrød 205 kcal
100 Gram spegepølse 456 kcal
40 gram protein drink 160 kcal
I alt: 821 kalorier
------------------------------------
Eftermiddag:
270 kalorier
Dåse tun 46 kalorier
2 æbler 101 kalorier
2 kiwi 120 kalorier
-------------------------------------
Aftensmad:
808 kalorier
200 gram ved ikke?
Råkost ved ikke?
Brune ris ved ikke?
1 glas mælk 48 kcal

Sen aften:

40 gram protein 160 kcal

I alt 160 kcal

Samlet kcal i alt

1998 kcal. Og det er uden aftesmad . ved ikke hvor mange kalorier det er , nogen der kan hjælpe.

hvad syntes i om den ? er nybegynder så har stadig ik helt styr på det. men jeg vil tabe mig 10 kilo ca.
og skal starter med af cutte imorgen . en masse hård cardion træning .
//Michael G//

Reputation point: 0

Geografisk sted: Glostrup

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Indholdet ser fornuftigt ud :)

Mængden kan jeg ikke vurdere, det ved du nok bedre selv. Altså om du er i energiunderskud ved den nævnte mængde kalorier!

PS. Husk at suppler med noget omega-3, så lige at du ikke havde noget af det med.

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Tak for det :D jaa er jo også rimlig ny .. så har bare kigget nogen sider igenem og prøvet af lave min egen kostplan.men så vil jeg da for noget af det med.
//Michael G//

synes også gennerelt at det ser fint ud.. men synes at små 2000kcal ed virker af lidt selvom det er uden aftensmad.. er du på cut? for så passer det nokk bedre.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Okaa Tak :D. jeg vil dog ændre den engang imellem men stadig holde mig under 3000 kcal. JA vil cutte et par kilo :) . Så jeg kan få opbygget en masse muskelmasse efter.
//Michael G//

Jeg kunne godt tænke mig at få en lile diskussion, så folk med lidt erfaring inden for kost området, smid et indlæg med en konstruktiv holdning!

Formiddag:
270 kalorier
2 Banan. 178 kcal
2 blommer 92 kcal
I alt: 270 kcal

Frugt indeholder generelt mange kulhydrater i form af fruktose! Bananer er så en af de frugter der indeholder flest kulhydrater, men det er vel ikke just det smarteste at indtage så mange kulhydrater alene, som topicstarter har tænkt sig at gøre i måltid nummer 2? Hvordan forholder det sig med henhold til fedtdepotion? Blodsukkeret må vel endvidere stige relativt hurtigt, og derefter falde med samme hastighed, og disse svingture må vel netop være sådan diabetes i mange tilfælde opstår - jeg ved godt at et måltid ikke gør arbejdet, men hvis man ignorerer dette hele tiden, kan det vel godt skade i sidste ende?

Frokost:
821 kalorier
100 Gram Fuldkorns rugbrød 205 kcal
100 Gram spegepølse 456 kcal
40 gram protein drink 160 kcal
I alt: 821 kalorier

Spegepølse er smækket med mættet fedt, hvilket er af den usunde slags, så erstat det i stedet med lidt kylling, kalkun eller hamburgerryg! Det indeholder ikke så meget mættet fedt som spegepølse - det værste ved animalske produkter er dræberfedtet! :x

Hvor indtager du valleprotein her?

Eftermiddag:
270 kalorier
Dåse tun 46 kalorier
2 æbler 101 kalorier
2 kiwi 120 kalorier

Dyrker du styrketræning, og betragter dette som din PWO shake (Post Workout Shake) kan den optimeres! Tun indeholder langsom optageligt protein: er der nogen der ved om det er aktin eller hvilket slags protein tun indeholder? Efter træning bør du indtage hurtig optageligt protein (valle (whey)) samt hurtig optageligt kulhydrat! Selv foretrækker jeg whey protein og en mixture af dextrose og maltodextrin, hvorimod andre heller vil holde sig til så lidt pulvermad, som muligt, og af den grund smækker nogle rosiner/bananer i kæften sammen med proteinpulver!

Sen aften:

40 gram protein 160 kcal

I alt 160 kcal

Kroppen skal bruge brændstof HELE natten, hvilket vel svarer til 6-9 timer for de flestes vedkommende! Derfor bør du ikke indtage valleprotein, men hellere kasein protein eller tun: proteintype, nogen der kender navnet? Snup eventuelt lidt sundt olie, da det nedsætter optagelseshastigheden endnu mere...

PS: Du vil ikke tage skade af flere grøntsager!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Tusinde tak for hjælpen J-S-O.

Jeg vil da prøve at følge dit råd. Men kan godt se af fx. kylling er bedrer end spegepøgelse, så det vil jeg helt sikkert tage på isteden for.

Nu har jeg heller ikke tænkt mig af køre den her kost hver uge. Vil lave nogen ændriger, så det ikke bliver for kedeligt.

Jeg syntes Bannaner mætter godt, og man skal jo også have nogen kuldhydrater,men ja blir nok for meget i længden hvis man skal spise så mange bananner om dagen. Også overvejer jeg, faktisk som morgen mad og tage et kogt æg , eller stege et . Der er jo også gode proteiner i. Hvad syntes du om det med morgenmaden=? er det en god idee?
//Michael G//

Du kan hvertfald med fordel bytte om på æbler og bananer, så du spiser bananerne efter træning i stedet for æblerne og æblerne om formiddagen!

Hvis du er i tvivl, så er grunden til dette at frugtsukkeret i bananerne optages hurtigere end det i æblerne, og det er netop hvad man ønsker efter et hårdt træningspas hvor kroppen skriger efter kulhydrat..

Et hårdkogt æg/spejleøg til morgenmad gør ingenting!
Man skal dog ikke overdrive med brugen af æg, da det indeholder forholdvis meget kolesterol..

Der er lige én ting mere.. Du mangler protein i dit formiddagsmåltid. Du vil opnå de bedste resultater, hvis du fordeler indtaget af protein jævnt over hele dagen, hvilket du sådan set også har.. Lige bortset fra om formiddagen. Du kunne evt. flytte din morgenshake så du tager den om formiddagen i stedet for..

Håber du kunne bruge det..
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

spegepølse er usundt, ja, men det smager godt :wink:
man skal også passe på ikke at lukke sig selv helt inde i en klokke.. forstået på den måde at man selvfølgelig skal begrænse sit indtag af dårlig fedt, men man skal ikke gleme at selv det "onde" fedt er livsnødvendigt. derfor må dette ikke udelukkes totalt.

man skal passe på ikke at bive for hysterisk med havd man putter i munden.. det er vi dog/desvære nogen der er blevet med tiden, og det er ikke altid en fordel.

men det er rigtig som jso siger.. jeg kan ikke modsie ham over hovedet. men set i det perspektiv at der nok ligså tit er kødpølse/skinke eller des lige på madderne synes jeg ikke man skal bide for meget mærke i en spegepølsemad.

men kalkun/kylling/tun/makrell/aborre/magert oksekød er da helt klart et bedre valg.. ingen tvivl om det.

morgenmad: havregryn m mælk
mellemad,frokost,aften:fuldkornsbrød, ris salat, grøntsager, kalkun/kylling/tun/makrell/aborre/magert oksekød

det er da klart de bedste ting at spise.. og selvf. frugt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Frugt indeholder generelt mange kulhydrater i form af fruktose! Bananer er så en af de frugter der indeholder flest kulhydrater, men det er vel ikke just det smarteste at indtage så mange kulhydrater alene, som topicstarter har tænkt sig at gøre i måltid nummer 2? Hvordan forholder det sig med henhold til fedtdepotion? Blodsukkeret må vel endvidere stige relativt hurtigt, og derefter falde med samme hastighed, og disse svingture må vel netop være sådan diabetes i mange tilfælde opstår - jeg ved godt at et måltid ikke gør arbejdet, men hvis man ignorerer dette hele tiden, kan det vel godt skade i sidste ende?
Det var en krads en du fik fyret af der, men jeg lægger lige et par ord:
1: fructose påvirker ikke blodsukkert umiddelbart. Det skal gennem leveren før det kan optages af de fleste celler (nogen kan godt bruge fructose).
2) diabetes II opstår fordi man er for fed, for inaktiv og spiser for klamme ting, og ikke fordi ens blodsukker stiger engang imellem.

Proteinet i tunkød er formentlig en kombination af aktin og myosin efter denne arts peptidmønster.

Kuglen: Hvorfor er det onde fedt livsnødvendigt? Kroppen har enzymer til at mætte fedt selv, og desuden vil selv en der aktivt udelukker mættet fedt alligvel få rigeligt (og det dækker snildt selv de mættede fedtsyrer visse guruer anser for nødvendige)
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Syntes din plan ser okay ud, er selv lige startet på en kostplan på 2000 kcal pr dag. Det jeg måske lige ville bemærke til det er dit store kcal indtag til aftensmaden, det burde du måske sætte en smule ned efter min mening, evt lave en lille snack senere på aftenen med yougurt...

[quote="Smeden
Kuglen: Hvorfor er det onde fedt livsnødvendigt? Kroppen har enzymer til at mætte fedt selv, og desuden vil selv en der aktivt udelukker mættet fedt alligvel få rigeligt (og det dækker snildt selv de mættede fedtsyrer visse guruer anser for nødvendige)[/quote]

jeg ved helt ærlig ikke hvorfor, men jeg er støt ind i denne påstand ret ofte på amerikanske boards. bla. i denne artikkel som er fra t-nation:

citat:Beef is chocked full of protein and nutrients; it’s even been dubbed "nature’s multi-vitamin" by some. Sure, it has some fat, but fat ain’t bad in the right amounts. In fact, a very low fat diet can lead to low Testosterone levels. A proper amount of fat in your diet, even some saturated fat, is necessary and healthy.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja, har også set den mange gange, men aldrig med rimelig forklaring. Det er korrekt at for lidt fedt nedsætter test, men der er der vist ingen der siger at skal være mættet (og selvom det skal, er mættet fedt stadig generelt usundt). Tjekker lige op på mættet fedt og test når jeg får tid (en dag :( )

Mht til okse- og mange andre slags kød, er fedtprofilen faktisk ikke helt dum. Det er kun halvdelen der er mættet - meget afhængig af hvad man har fodret dyret med - og en meget stor del af det, er c18:0, der ikke er direkte usund.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

lige præcis.. og oksekød smager jo godt.. hvad er bedre end en stør rød bøf m frisk salat,kærstens hjemmlavede dressing (smider lige opskriften ind på et tidspunkt) og mine egne frisk bagte grov boller :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste