Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan til leanbulk - Søger ekspertråd!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Godt så. Nu har jeg over det sidste halve år cuttet små 21 kg og fået fedtprocenten under kontrol. Ligger mellem 10 og 12%
Jeg cutter pt. hvor jeg carb cycler således: High/moderate/moderate/low/modrate/low/moderate. Og ligger på 2300 kcals om dagen.

Nok om det. Mine stats er:
180 cm høj
87 kg
10-12% bodyfat
Arme: 43 cm
Ben: 67 cm

Nu skal der bulkes uden at fedtprocenten kommer ud af kontrol igen ;)

Har smidt en hurtig kostplan sammen i shape up:

08.00 Morgenmad:
150 gr havregryn
100 gram frosne bær
2 scoops proteinpulver
500 ml skummet mælk
5 gram olie
BLENDER

11.00
500 ml Skyr naturel
2 scoops proteinpulver
1 tsk stevia
RØR RUNDT

13.00 Frokost
50 gram ris/nudler/brød/kartofler/pasta
50 gram grønne bønner
2 æg (scrambled)
150 gram kylling/magert okse/laks
5 gram olie
GAFFEL

14.30
5 riskiks
2 scoops proteinpulver

17.30 Aftensmad nr.1
50 gram ris/nudler/brød/kartofler/pasta
50 gram grønne bønner
2 æg (scrambled)
150 gram kylling/magert okse/laks
5 gram olie

TRÆNING

20.00 Aftensmad nr.2
100 gr Hakket oksekød 5-10%
5 gram olie
100 gram kidneybeans
1 dåse hakkede tomater
1 løg
Chili
500 ml skummet mælk
GRYDE

3900 kcal - 419g protein - 329g carbs - 100 gram fedt

nogle indspark?

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 255.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan med fordel droppe noget af alt det pulver, 419 g er en voldsom mængde proteiner og unødvendig.
Du kan evt up med fedt for at ramme samme kaloriemængde.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Kostplan: Vis kostplan

Twisted skrev:Du kan med fordel droppe noget af alt det pulver, 419 g er en voldsom mængde proteiner og unødvendig.

Hvad er fordelen ved at uppe fedt til evt. 150 gram og sænke prots til ~350?

Styrkeliste

J_a_y skrev:
Twisted skrev:Du kan med fordel droppe noget af alt det pulver, 419 g er en voldsom mængde proteiner og unødvendig.

Hvad er fordelen ved at uppe fedt til evt. 150 gram og sænke prots til ~350?

Der er noget der siger mig at du tror du bliver større af at spise mange proteiner, du spiser 6 scoops på en dag som rundt regnet giver 180 g protein. hvis du droppede pulveret vil du få omkring 250 gram via kosten og det er rigeligt for en fyr på din størrelse.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Ro på bøllebob, jeg har fat i grundprincipperne. Ellers ville jeg ikke se ud som jeg gør :whistle:
Her er et efter/før på det sidste halve år.
Billede

- Jeg er bare interesseret i belæg for hvorfor mere fedt skulle gøre mig bedre end protein?

Grunden til jeg i første omgang smed så mange proteiner på var egentlig bare for at undgå kylhydraterne. Jeg tager meget let på, det er forbandelse, så jeg skal spise meget strict for at holde mig lean.
Sidste år på samme tid vejede jeg tæt på 110 kg med 22% bf - det skal vi ikke ud i, igen.

- Nårh ja og skyr og havregryn uden dymatize berry blast pulver smager af støv

Styrkeliste

J_a_y skrev:Ro på bøllebob, jeg har fat i grundprincipperne. Ellers ville jeg ikke se ud som jeg gør :whistle:
Her er et efter/før på det sidste halve år.
http://postimg.org/image/6zzz73sg1/

- Jeg er bare interesseret i belæg for hvorfor mere fedt skulle gøre mig bedre end protein?

Grunden til jeg i første omgang smed så mange proteiner på var egentlig bare for at undgå kylhydraterne. Jeg tager meget let på, det er forbandelse, så jeg skal spise meget strict for at holde mig lean.
Sidste år på samme tid vejede jeg tæt på 110 kg med 22% bf - det skal vi ikke ud i, igen.

- Nårh ja og skyr og havregryn uden dymatize berry blast pulver smager af støv

Hvis du har styr på grund principperne burde du da os vide at 6 scoops ikke er nødvendigt . Du putter jo heller ikke mere olie på bilen ind nødvendigt :)
Din skyr og havregryn kan jo peppes op med andre midler. Jeg smider gerne lidt honning i eller en lille smule syltetøj.
Party all night so you can drink a sprit light

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Jeg må nok erklære mig enig i de andre indlæg her. Du burde vide at 6 scoops protein er alt for meget.
Dertil skal det dog nævnes at jeg godt kan forstå din pointe omkring smagen i skyr. Jeg er dog af den holdning at du ikke behøves meget mere end 15 g til at dække den værste smag, men okay hver sin smag.

Jeg vil dog lige huske dig på at protein pulver er et kost tilskud og ikke alm kost. Du burde, måske med inspiration fra andre kostplaner herinde kunne opbygge en kostplan med mere fast føde - og hvis der er ting du ikke bryder dig om medmindre du skal tilføje flere sccops protein, så vil jeg nok mene du bør finde noget andet at smide i din kostplan.

Derudover syntes jeg måske at 3900 KCAL virker af lidt meget på en LEAN bulk plan - jeg ved self ikke hvad dit ligevægtsindtag er. Men ud fra hvordan det har fungeret for mig bør du starte med at være 200 KCAL i overskud og arbejde dig op derfra.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 212.50

Logbog: Ingen logbog

Så ubrugeligt sukker i syltetøj er bedre end 2 scoops proteinpulver. Den køber jeg ikke. 3900 kcals er da overhovedet ikke meget. Hvertfald ikke med det arbejde jeg har. Jeg synes stadig det kunne være spændende at høre hvorfor ekstra fedt og carbs skulle være bedre end protein. Synes det virker fuldkommen idiotisk at fylde unødvendige simple carbs på bare fordi protein indtaget er gigantisk. Det er da ulogisk at fylde sig med lort bare fordi jeg får "rigeligt" af det sunde.

Styrkeliste

J_a_y skrev:Så ubrugeligt sukker i syltetøj er bedre end 2 scoops proteinpulver. Den køber jeg ikke. 3900 kcals er da overhovedet ikke meget. Hvertfald ikke med det arbejde jeg har. Jeg synes stadig det kunne være spændende at høre hvorfor ekstra fedt og carbs skulle være bedre end protein. Synes det virker fuldkommen idiotisk at fylde unødvendige simple carbs på bare fordi protein indtaget er gigantisk. Det er da ulogisk at fylde sig med lort bare fordi jeg får "rigeligt" af det sunde.

Du taler som om du ved det hele hvorfor spørg du overhovedet om hjælp, du tager alligevel ikke imod nogen af råddene bøllebob

Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Du spiser mere end dobbelt mængde protein, end hvad der klassisk anbefales. At det er spild af penge, vil jeg mene er et fortræffeligt argument for at skrue ned.

Jeg synes der mangler en del frugt og grønt.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

J_a_y skrev:Så ubrugeligt sukker i syltetøj er bedre end 2 scoops proteinpulver. Den køber jeg ikke. 3900 kcals er da overhovedet ikke meget. Hvertfald ikke med det arbejde jeg har. Jeg synes stadig det kunne være spændende at høre hvorfor ekstra fedt og carbs skulle være bedre end protein. Synes det virker fuldkommen idiotisk at fylde unødvendige simple carbs på bare fordi protein indtaget er gigantisk. Det er da ulogisk at fylde sig med lort bare fordi jeg får "rigeligt" af det sunde.

Efter min mening føler man sig mere intakt og i balance hvis man overholder sine makrotal. Husk nu på fedt er ikke nødvendigvis usundt, kulhydrater gør dig heller ikke tyk. Ustyrlige mængder gør dig tyk. Hvis du får for lidt fedt indenbords (kan selvfølgelig kun snakke af egne erfaringer) går du og mugger hele dagen, det er der jo heller ikke nogen af os der gider :lol: Men i sidste ende er det jo kun op til dig selv, vi andre kan jo være ligeglade. :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster