Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1543
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1540

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan under cut - ris/ros

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Godaften bb'er og bb'inder :mrgreen:

Her er min kostplan for i dag:

[kostplan=1216-9274]

Stats:

Alder: 17
Højde: 182
Vægt: 83.1(Målt imorges. Jeg vejede 97kg i maj, så har tabt mig ca. 14kg siden :) )
BF%: Ca. 16-17

Mit mål er at cutte, så hvad synes I om kostplanen? :)
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror du går hen og bliver træt og søvnig hver aften, pga mangel på blodsukker hehe.

Du får 170 kulhydrat(regn din shake efter træningen væk) hver dag, hvoraf 60 gram kulhydrater er rigtig energi i form af langsomme kulhydrater, de 110 andre gram kulhydrat er sukker i form af laktose(mælkesukker), og fructose(frugtsukker) den energi forsvinder meget hurtigt igen.
Dit energi niveau siger: "Jeg har ingen energi, så bliver jeg meget hurtigere træt, doven, og irriteret"

Mit råd.
Sigt efter 200 gram proteiner, 200-250 gram kulhydrater(øges eller sænkes efter dagligt energiforbrug som arbejde, eller motion), og 60-80 gram fedt.
Dine proteiner skal være fordelt over hele dagen, med den undtagelse at natmaden skal være med dobbelt så mange proteiner, da det er et godt tidspunkt at få muskler. Det er absolut vigtigt at du har nok af proteiner 24 timer i døgnet! Det er bodybuilding :)

Dine kulhydrater, skal være i form af langsomme kulhydrater(Brød, havregryn, pasta, ris f.eks.) og fordeles ligeligt over hele dagen.

Fedt skal op på 60-80 gram hver dag, og fordeles over hele dagen, hvis muligt.

Jeg cutter selv pt også, spiser cirka 300 gram proteiner, 300 gram kulhydrater, og 60-80 gram fedt. Fordelt ligeligt over hele dage, med undtagelsen at jeg får en røvfuld protein før sengetid.
Men jeg har også en meget højere forbrænding en normal person, pga jeg er min størrelse(169 cm, 81 kg, 9% BF), og bruger meget energi på mit arbejde.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

R0mme1 skrev:Jeg tror du går hen og bliver træt og søvnig hver aften, pga mangel på blodsukker hehe.

Du får 170 kulhydrat(regn din shake efter træningen væk) hver dag, hvoraf 60 gram kulhydrater er rigtig energi i form af langsomme kulhydrater, de 110 andre gram kulhydrat er sukker i form af laktose(mælkesukker), og fructose(frugtsukker) den energi forsvinder meget hurtigt igen.
Dit energi niveau siger: "Jeg har ingen energi, så bliver jeg meget hurtigere træt, doven, og irriteret"

Mit råd.
Sigt efter 200 gram proteiner, 200-250 gram kulhydrater(øges eller sænkes efter dagligt energiforbrug som arbejde, eller motion), og 60-80 gram fedt.
Dine proteiner skal være fordelt over hele dagen, med den undtagelse at natmaden skal være med dobbelt så mange proteiner, da det er et godt tidspunkt at få muskler. Det er absolut vigtigt at du har nok af proteiner 24 timer i døgnet! Det er bodybuilding :)

Dine kulhydrater, skal være i form af langsomme kulhydrater(Brød, havregryn, pasta, ris f.eks.) og fordeles ligeligt over hele dagen.

Fedt skal op på 60-80 gram hver dag, og fordeles over hele dagen, hvis muligt.

Mine kulhydrater kommer da hovedsageligt fra havregryn, knæbrød og grøntsager?

Jeg får da ca. 200gram protein, og det er da fordelt over hele dagen? Ja det er bodybuilding, men mit mål er jo at cutte, ikke at gaine masse :wink:

Grunden til, at der ikke er mere fedt er, at jeg så vil indtage for mange kcal.

Forresten, er 2200-2300 kcal for meget eller tilpas med mine stats?
Brugeravatar

Styrkeliste

Så vil jeg sige, ud med nogen af proteiner, ind med noget fedt istedet for. Det er bedre for kroppen.
Hvis du ikke er interreseret i at beholde dine muskler.

Frugt og grønt, leverer ikke energi der holder et stykke tid, kroppen futter dem af med det samme. Så efter 1 time efter du har spist dit frugt og grønt, vil du være mere sulten, og med et temmelig lavt blodsukker.
Brugeravatar

R0mme1 skrev:Frugt og grønt, leverer ikke energi der holder et stykke tid, kroppen futter dem af med det samme. Så efter 1 time efter du har spist dit frugt og grønt, vil du være mere sulten, og med et temmelig lavt blodsukker.

Jeg er enig med at de fleste frugter har den effekt, dog vil jeg ikke mene at det er tilfældet ved grøntsager.
Brugeravatar

SimonJ skrev:
R0mme1 skrev:Frugt og grønt, leverer ikke energi der holder et stykke tid, kroppen futter dem af med det samme. Så efter 1 time efter du har spist dit frugt og grønt, vil du være mere sulten, og med et temmelig lavt blodsukker.

Jeg er enig med at de fleste frugter har den effekt, dog vil jeg ikke mene at det er tilfældet ved grøntsager.

Jeg er heller ikke helt sikker på det, men jeg ved at f.eks. kartofler er en energi som er noget hurtigere end ris og pasta. Men ikke i samme grad som frugt(f.eks. æbler, citrus frugter, modne bananer)

Kartofler holder selv mit energi niveau på et fint stadie mens jeg cutter, men det er måske alle alligevel?
Brugeravatar

Nick_91, jeg ville (under cut) holde mig fra pasta og kartofler som kulhydratskilder. Spis i stedet rugbrød (men ikke for meget), knækbrød, div. grøntsager og frugt.

Pasta optages i øvrigt langt hurtigere end kartofler, og får i den grad blodsukkeret til at stige = dårligt for fedt forbrændingen.
Bare 100g fuldkorns pasta har en GL (Glykæmisk Load) på 27, hvorimod 100g kogte kartofler har en på 10. Det er dog en anden snak med bagte kartofler som har en GL på 20 pr 100g, men det er stadig lavere end GL for pasta.
Alt med et GL over 20 bliver betragtet som HØJT, (spis med omtanke), jo lavere GL, jo mere stabilt er dit blodsukker.

Det drejer sig om mængden af kulhydrat pr portion, og det er trodsalt de færreste der nøjes med 50 g pasta/kartofler til et måltid.

Du skal ikke tage dig af at fx gulerødder har et højt GI (Glykæmisk Index) på 72, da det som sagt mængden det handler om. GI går ud fra fødevaren pr 50 gram (kulhydrat) og da der kun er ca. 9 g kulhydrat pr 100 gram gulerod skal der altså en del til før det bliver "farligt".

GL udregnes således: Fødevarens GI x mængde af kulhydrat/100
Pr 100g gulerod er der 8,8g kulhydrat, så:
72 (GI) * 8,8 (kul)/100 = 6,3 (GL) hvilket er ret lavt.

100g æble har et GL på omkring 5, og det samme gælder i øvrigt appelsiner. Så man kan roligt spise frugt i moderate mængder.

Forståelse for forskellen på Glykæmisk Index og Glykæmisk Load kan være ret betydelig i forbindelse med diæt (og generelt). Her er noget interessant læsning som har hjulpet mig meget!

http://en.wikipedia.org/wiki/Glycemic_load
http://www.mendosa.com/gilists.htm
http://www.50plus.org/Libraryitems/2_5_ ... cload.html
http://www.t-nation.com/free_online_art ... _nutrition
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00

Kostplan: Ingen kostplan

Nick_91 skrev:Mit mål er at cutte, så hvad synes I om kostplanen? :)

Bump :roll:
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud