Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1447
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1444

Følg bodybuilding.dk på

Kosttilskud, for meget?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey,

Jeg har nu været gang i et par uger (efter en pause på 2-3 mån. grundet ferie, skade og sygdom...)
Men jeg er som sagt begyndt at træne igen.. Jeg er nu igang på min 5. uge (ikke længe jeg har været igang, i know :D )
Men mit spørgsmål lyder om mit "kosttilskud plan" er for meget.
Jeg er en kraftig knægt på 84,4 kg, 1,83 høj. - hvis det er til nogen nytte, er meget af mit fedt på mave/bryst???

Men jeg har købt noget kosttilskud fra bodylab (undtagen HMB..), og har lavet følgende "program" (modtager nok mine ting i morgen):

Morgen: 20g whey + 2 Kapsler Omega-3
Før træning: 20g whey + 30g carbs + 2 Kapsler Omega-3
Efter træning: 20g whey + 30g carbs + 5g BCAA + 5g kreatin + 1g HMB
Aften (inden sengetid): 20g slow release + 2 Kapsler Omega-3

Jeg har indtil videre kørt med kreatin i 4 uger, 1 uges loading fase med 5g x 4, og efterfølgende 5g efter træning - de sidste 2 uger har jeg tilføjet 1g HMB med i "shaken".. Det skal dog siges, at hverken HMB'et eller kreatinen er købt på Bodylab, men vil fremover bruge mit produkt fra bodylab (har begrænset tilbage, at det andet mærke). (grundet regler, kan jeg ikke poste hvad/hvordan og hvorledes.. O:) )

Men som sagt, vil gerne "bulke" så og sige - vil gerne være STOR, men vil på samme tid også "af" med alt mit fedt omkring bryst og mave, men kommer det af sig selv?

Jeg træner pt. i noget der hedder LOOP (cirkeltræning i maskiner) - så det er begrænset hvor meget jeg kan fyre den af ](*,) . men hopper ned i fitness world og giver den gas med "ordentlige" træningsøvelser og fri-vægte, til efterårsferien.
Som nævnt før, er jeg meget begrænset af at træne i LOOP, men har dog alligevel fået bikset noget lign. af et trænings program sammen:

dag 1 :
Ab Chrunch højre skrå, 10-12 x 2
Ab Chrunch venstre skrå, 10-12 x 2
Ab Chrunch midt skrå, 10-12 x 2
Chest Press (holder smalt), 10-12 x 3
Chest Press (holder bredt), 10-12 x 3
Bicep Curl, 7-10 x 6
Leg Extension, 10-12 x 6
Mid Row, 10-12 x 6
Lat Pulldown, 10-12 x 4, 7-10 x 2
Shoulder Press, 10-12 x 6
Seated Leg Press (med tå = bruger læggen), 25-30 x 6

dag 2 :
Loop Reverse Hyper, 10-12 x 6 (3-4 af sættene med 5kg)
Seated Dip, 10-12 x 6
Leg Curl 10-12 x 6
Seated Leg Press ("med hæl"), 15-20 x 6

- sådan gentager det sig, holder 1-2 hviledage om ugen, har de sidste 3 uger arbejdet om torsdagen, så den har været lagt der, men har sagt op - så fx i sidste uge, var der kun hvile dag lørdag (den var også savnet!!)

Et lidt forkert / off-topic ifht. kosttilskud, søger jeg (inspiration til) et 3splits-program, hvis der nu var en gut' der var frisk på at lave noget til mig, vil meget gerne modtage råd osv.
Sidst rettet af krsgrd 11. sep 2012, 16:22, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes du bør tage dit træningsprogram grundigt op til revurdering og kører noget B2B
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Dit nuværende program er mildest talt meget uoptimalt. Angående dit forbrug af kosttilskud, så er BCAA og HMB nok en smule overkill men hvis det ikke gør ondt i pengepungen så forsæt endelig.

Du kan ikke tage muskelmasse på og forbrænde fedt på samme tid (desværre) det er kun som nybegyndere som man dette i starten af deres træning.

Jeg vil råde dig til at læse lidt med herinde. Start her newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Logbog: Vis logbog

Bone-14 skrev:Jeg synes du bør tage dit træningsprogram grundigt op til revurdering og kører noget B2B
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Dit nuværende program er mildest talt meget uoptimalt. Angående dit forbrug af kosttilskud, så er BCAA og HMB nok en smule overkill men hvis det ikke gør ondt i pengepungen så forsæt endelig.

Du kan ikke tage muskelmasse på og forbrænde fedt på samme tid (desværre) det er kun som nybegyndere som man dette i starten af deres træning.

Jeg vil råde dig til at læse lidt med herinde. Start her newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Tak for svaret.
Yeah, HMB bruger jeg også kun til mine 250g er brugt (har godt og vel 200g tilbage)
Ifht. mit nuværende program, har jeg jo desværre ikke mulighed for at squatte, Dødløfte el. lign. Det er REN maskineri - glæder mig til fitness world :D

Nej, det kan desværre ikke lade sig gøre at tage muskelmasse på og forbrænde fedt, men det var nu heller ikke lige det jeg mente med mit spørgsmål - jeg tænkte på om jeg skulle cutte allerede nu? og så fedtforbænde det fedt jeg nu har, for at bulke? eller kan jeg sagtens bare "bruge det fedt jeg har" ??

Det er noget du må gøre op med dig selv. Synes du selv du er for tyk i øjeblikket? Hvis ja, så cut lidt ned, føler du godt der kan komme lidt fedt på samtidig med muskelmassen øges så bulk.

Det er nu mere dit overkill af mave jeg tænkte på i dit program. Du kan godt lave lignende bevægelser med maskiner som du kan bruge indtil du flytter over til et andet center.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

krsgrd skrev:
dag 1 :
Chest Press (holder smalt), 10-12 x 3 - Close grip bænkpres altså triceps?
Bicep Curl, 7-10 x 6
Leg Extension, 10-12 x 6
Mid Row, 10-12 x 6

dag 2 :
Loop Reverse Hyper, 10-12 x 6 (3-4 af sættene med 5kg) dafuq?
Seated Dip, 10-12 x 6
Leg Curl x 6

Bold=Hvorfor ben 2 dage, vil du ikke restituere?
Du skulle vel ikke have fundet det program her http://www.loopfitness.dk/cirkeltraening/oevelserne
Også "seated dip" synes det lyder underligt du kun kan tage 10-12kg (Ikke negativt)
synes du skulle overveje B2B fra bodylab.
Correct me if i'm wrong!
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Mikkelmaj skrev:
krsgrd skrev:
dag 1 :
Chest Press (holder smalt), 10-12 x 3 - Close grip bænkpres altså triceps?
Bicep Curl, 7-10 x 6
Leg Extension, 10-12 x 6
Mid Row, 10-12 x 6

dag 2 :
Loop Reverse Hyper, 10-12 x 6 (3-4 af sættene med 5kg) dafuq?
Seated Dip, 10-12 x 6
Leg Curl x 6

Bold=Hvorfor ben 2 dage, vil du ikke restituere?
Du skulle vel ikke have fundet det program her http://www.loopfitness.dk/cirkeltraening/oevelserne
Også "seated dip" synes det lyder underligt du kun kan tage 10-12kg (Ikke negativt)
synes du skulle overveje B2B fra bodylab.
Correct me if i'm wrong!

Forstået på maskinerne og på de kloge hovedet derover, skulle maskiner træne meget isoleret, og derfor ved at træne fx Leg Curl, bruger jeg Hamstring, som også bruges i Leg Press. Leg Ext. Bruger jeg Quadr. som jeg også kan mærke "bruges" ved Calf Raises (Ben press med ben'ne stærkt og laver lign. bevægelse som ses i CAlf Rasises.)

Når det står: Seated Dip, 10-12 x 6
Menes 10-12 som gentagelser, og 6 som sæt. Så jeg kører altså:
10-12 reps
pause
10-12 reps
pause

osv
osv

Hvis du kan følge mig? (jeg tager omkring de 45 kg tror jeg??)
Ligeledes i benpress, 10-12 x 6, så menes det:
81kg x 10-12 reps x 6 SÆT

Bone-14 skrev:Det er noget du må gøre op med dig selv. Synes du selv du er for tyk i øjeblikket? Hvis ja, så cut lidt ned, føler du godt der kan komme lidt fedt på samtidig med muskelmassen øges så bulk.

Det er nu mere dit overkill af mave jeg tænkte på i dit program. Du kan godt lave lignende bevægelser med maskiner som du kan bruge indtil du flytter over til et andet center.

Havde hørt at maven restituerede hurtigere end andre muskler, men da jeg så egentlig sad og skrev programmet ned, gik det op for mig "hvor dumt det lyder".. Så jeg træner kun mave sammen med de andre "front" muskler ;) altså, mave, bryst, triceps, quad og læg :D

krsgrd skrev:
Bone-14 skrev:Det er noget du må gøre op med dig selv. Synes du selv du er for tyk i øjeblikket? Hvis ja, så cut lidt ned, føler du godt der kan komme lidt fedt på samtidig med muskelmassen øges så bulk.

Havde hørt at maven restituerede hurtigere end andre muskler, men da jeg så egentlig sad og skrev programmet ned, gik det op for mig "hvor dumt det lyder".. Så jeg træner kun mave sammen med de andre "front" muskler ;) altså, mave, bryst, triceps, quad og læg :D

Husk at benene skal kun trænes en gang om ugen også ;)
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Mikkelmaj skrev:
krsgrd skrev:

Hvad er det for noget fis at fyre af, hvis du da ikke er ironisk? :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Crip'O skrev:
Mikkelmaj skrev:
krsgrd skrev:

Hvad er det for noget fis at fyre af, hvis du da ikke er ironisk? :)

+1

Håber virkelig den der ';)' smiley er til for at vise stærk sarkasme!
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Århus

Træner her: Pure Performance

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Mikkelmaj skrev:
krsgrd skrev:

Hvad skulle den kommentar til for? :D

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster