Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Gammelgaard skrev:hehe. Ikke for at være ubehøvlet, men du svarer ikke på mine spørgsmål.![]()
for at gøre det kort. Gør det en forskel om jeg indtager det med en liter vand, eller bare et glas vand ?

Gammelgaard skrev:Jeg har læst her på forumet og browset mig igennem mange tråde, men jeg kan ikke finde det svar jeg leder efter.
Jeg er lige begyndt på Kreatin. Nogle af mine venner siger at jeg skal tage det med en Liter væske hver gang. Pt kører jeg loading periode, hvor jeg så tager 5gram kreatin 3 gange om dagen og skyller ned med en liter vand alle gange.
kan det være rigtigt ??
Nogle andre siger mængden af væske er ligegyldig, men jeg skal drikke 3 liter vand om dagen alligevel.
og så lige sidste spørgsmål.
Når jeg ikke kører i loading perdioden, skal jeg så også fordele mængden i 3 doser ? eller bare en gang om dagen ?
PÅ forhånd tak :=)
du vil sikkert også ku mærke en forskel i dine løft!!! 

- Men hvad med når jeg ikke er i laoding periode. Skal jeg så tage de 2-3 gram på engang eller dele det ud i 3 doser ?

RIIIIIIIIIIIGTIG go tekst om kreatin.. Det er sku skrevet så alle kan forstå det efter min mening.. Jeg lærte også lidt af den. :wink:Vognbjerg. skrev:Hey gammelgaard..
Kreatin binder godt nok vand, men at skylde ned med en helt liter vand er dog langt fra nødvendigt så vidt jeg ved! Bar sørg for at du ikk for, for lidt vand i løbet af dagen!
Og med loading perioden gør du det helt rigtige ved at dele det over 3 doser! :)
Kreatin's hovedformål er jo heller ikk at binde væsken..
Vi har alle et stof der hedder ATP.. Når vi laver en eksplosiv bevægelse som når du spurter eller løfter vægte!!
Kroppen kan ikke nå at omsætte ilten til energi når vi laver en eksplosiv bevægelse.. Så egentlig behøver en 100 meter løber ikke trække vejret på de 10 sekunder han løber for at få energi!!! Hertil har vi nemli ATP!! det er et molekyle!
Når vi har brug for energi bryder den en binding og bliver til, så vidt jeg husker, ADP.
Kreatin kommer ind i billedet når vi snakker om at genopbygge dette ATP, for vi har nemli ikk særlig meget ATP.. vi alle har derfor et lille lager af kreatin i vores muskler til at genopbygge ATP..
Så når du tar ekstra Kreatin er det for at genopbygge ATP !! :D du vil sikkert også ku mærke en forskel i dine løft!!! :)
Håber det gav mening..!

Gammelgaard skrev:Okay super.. tak (:
Har bare hørt at man ikke må tage det tæt på maden. 1time - ½time før maden og tidligst 2 timer efter maden.
Er der hold i det ?

Gammelgaard skrev:
Okay super.. tak (:
Har bare hørt at man ikke må tage det tæt på maden. 1time - ½time før maden og tidligst 2 timer efter maden.
Er der hold i det ?
Det vil jeg overhovedet ikke mene! Nogle anbefaler at man indtager kreatin sammen med en kulhydratsrig væske med et højt glykæmisk indeks, da insulin skulle forbedre optagelse af kreatinen...

Vognbjerg. skrev:Gammelgaard skrev:Jeg har læst her på forumet og browset mig igennem mange tråde, men jeg kan ikke finde det svar jeg leder efter.
Jeg er lige begyndt på Kreatin. Nogle af mine venner siger at jeg skal tage det med en Liter væske hver gang. Pt kører jeg loading periode, hvor jeg så tager 5gram kreatin 3 gange om dagen og skyller ned med en liter vand alle gange.
kan det være rigtigt ??
Nogle andre siger mængden af væske er ligegyldig, men jeg skal drikke 3 liter vand om dagen alligevel.
Når jeg ikke kører i loading perdioden, skal jeg så også fordele mængden i 3 doser ? eller bare en gang om dagen ?
Hey gammelgaard..
Kreatin binder godt nok vand, men at skylde ned med en helt liter vand er dog langt fra nødvendigt så vidt jeg ved! Bar sørg for at du ikk for, for lidt vand i løbet af dagen!
Og med loading perioden gør du det helt rigtige ved at dele det over 3 doser!![]()
Vi har alle et stof der hedder ATP.. Når vi laver en eksplosiv bevægelse som når du spurter eller løfter vægte!!
Kroppen kan ikke nå at omsætte ilten til energi når vi laver en eksplosiv bevægelse.. Så egentlig behøver en 100 meter løber ikke trække vejret på de 10 sekunder han løber for at få energi!!! Hertil har vi nemli ATP!! det er et molekyle!
Når vi har brug for energi bryder den en binding og bliver til, så vidt jeg husker, ADP.
Kreatin kommer ind i billedet når vi snakker om at genopbygge dette ATP, for vi har nemli ikk særlig meget ATP.. vi alle har derfor et lille lager af kreatin i vores muskler til at genopbygge ATP..
Så når du tar ekstra Kreatin er det for at genopbygge ATP !!du vil sikkert også ku mærke en forskel i dine løft!!!
![]()
Håber det gav mening..!
Uden dig havde jeg sgu heller ikke bestået i folkeskolen 
lassah skrev:Vognbjerg. skrev:Gammelgaard skrev:Jeg har læst her på forumet og browset mig igennem mange tråde, men jeg kan ikke finde det svar jeg leder efter.
kan det være rigtigt ??
Hey gammelgaard..
Og med loading perioden gør du det helt rigtige ved at dele det over 3 doser!![]()
Så når du tar ekstra Kreatin er det for at genopbygge ATP !!du vil sikkert også ku mærke en forskel i dine løft!!!
![]()
Håber det gav mening..!
Vognbjerg - BB.dks fysikchampUden dig havde jeg sgu heller ikke bestået i folkeskolen

pixelsvinet skrev:Det kan også være fra idræt på højnivau

R0mme1 skrev:Jeg har læst i et kemi leksikon, at hvis man skal opløse AdenosinTriPhosphat i vand, så skal man bruge cirka 130 ml vand per gram ATP.
Jeg drikker selv masser af vand når jeg tager kreatin, men jeg foretrækker juice, mælk, und Sodawasser, frem for at drikke en liter vand igennem en skoledagog det er altså nødvendigt med masser af vand! Man skulle nødigt komme ned til træningscenteret og være i væskeunderskud

8800 skrev:R0mme1 skrev:Jeg har læst i et kemi leksikon, at hvis man skal opløse AdenosinTriPhosphat i vand, så skal man bruge cirka 130 ml vand per gram ATP.
Jeg drikker selv masser af vand når jeg tager kreatin, men jeg foretrækker juice, mælk, und Sodawasser, frem for at drikke en liter vand igennem en skoledagog det er altså nødvendigt med masser af vand! Man skulle nødigt komme ned til træningscenteret og være i væskeunderskud
Syreholdige drikke burde ikke være så godt at blande sammen med kreatin.

8800 skrev:R0mme1 skrev:Jeg har læst i et kemi leksikon, at hvis man skal opløse AdenosinTriPhosphat i vand, så skal man bruge cirka 130 ml vand per gram ATP.

Vognbjerg. skrev:8800 skrev:R0mme1 skrev:Jeg har læst i et kemi leksikon, at hvis man skal opløse AdenosinTriPhosphat i vand, så skal man bruge cirka 130 ml vand per gram ATP.
Denne diskussion var der et sted på siden forleden..
Der blev sagt at appelsin juice sku ødelægge kreatinet..
Det er muligt, men jeg har aldrig hørt om nogen som helt form for dokumentation på det, så tvivler..
Mener derimod at juice er godt at drikke kreatin med.! der er jo en del energi i juice, mon ikk det ka få det rundt i systemet??

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster