Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

KingJohn skrev:Ja du svulmer op til dobbelt størrelse![]()
Ej, det er ikke ret meget (måske 100-300g), jeg har personligt ikke selv lagt mærke til nogle efter jeg er starter, men det kan sagtens variere fra person til person, ligesom effekten af kreatin.

KingJohn skrev:Ja du svulmer op til dobbelt størrelse![]()
Ej, det er ikke ret meget (måske 100-300g), jeg har personligt ikke selv lagt mærke til nogle efter jeg er starter, men det kan sagtens variere fra person til person, ligesom effekten af kreatin.

Pind skrev:Har du overvejet at se hvad der sker når du begynder på kreatinen? Effekten af det er trods alt reversibel i tilfælde af at du er den eneste i verden der svulmer voldsomt op.

Resith skrev:Jeg tager i hvert fald 1,5+ kg på.

SHL skrev:Du tager på i væske, men det siver ligesår stille ud, i slut i loading fasen eller når du helt stopper...
Jeg var selv enormt nervøs første gang, men jeg pissede det hele ud med tiden.

GUATA skrev:SHL skrev:Du tager på i væske, men det siver ligesår stille ud, i slut i loading fasen eller når du helt stopper...
Så kreatin er egentlig kun noget værd, hvis man bliver ved med at tage det?

rba skrev:GUATA skrev:SHL skrev:Du tager på i væske, men det siver ligesår stille ud, i slut i loading fasen eller når du helt stopper...
Nej. Det forsinker mælkesyren - du kan derfor løfte tungere end før. Og så før det også sådan at du restiruerer hurtigere.

hr_bjoern skrev:rba skrev:GUATA skrev:SHL skrev:Du tager på i væske, men det siver ligesår stille ud, i slut i loading fasen eller når du helt stopper...
Nej. Det forsinker mælkesyren - du kan derfor løfte tungere end før. Og så før det også sådan at du restiruerer hurtigere.
Argh, det er vist ikke sådan man siger. Ja, det forsinker mælkesyren, men det har ikke nogen særlig effekt på anaerob arbejde (styrketræning). Kreatin øger den ledige mængde af fosfat, som er væsentlig for produktion af ATP. Ved at der er ekstra fosfat til rådighed, så vil der blive dannet mere ATP. Du vil derfor ikke kunne træne tungere, men du vil derfor kunne tage 1 eller 2 gentagelser mere grundet den øget mængde ATP.
Mælkesyredelen er egentlig kun væsentlig for aerobt-arbejde, såsom løb.
Det er ret kludret og ikke videnskabeligt forklaret, men jeg har ikke haft biologi siden 2007 i gymnasiet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster