Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1317
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1314

Følg bodybuilding.dk på

Kropsvægts træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

ey boys and girls

Jeg er blevet træt af fitnesscenteret og vægtene men dertil har kropsvægtstræning fanget min interesse ret meget.

Vil så høre om I har nogen råd om hvordan man skal træne får muskelmasse? evt. et program? og er det overhovedet muligt at få smidt en hæderlig portion masse på kroppen?

tak for hjælpen
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Overkroppen burde være relativt nem at dække ind temmelig komplet. mav også. benene derimod har jeg ingen ide om hvordan man kan træne dem uden vægte.

Kostplan: Vis kostplan

Sagtens. Jeg vil dog anbefale dig at træne i et center, da det gør processen meget lettere.

Dog kan du læse artikler/bodybuilding/bodybuilding/kropsvgtstrning.html, såfremt du har tænkt at ændre din holdning til dette.

Afslutning på artiklen er flg.:
"Man kan sagtens få en fin ”Brad Pitt form” uden vægttræning, det er nok bare lidt sværere. Hvorfor er det så at der ikke er flere der går rundt med den omtalte form? Det er fordi der er en vigtig symbolsk værdi af at pakke sit træningstøj og gå ud af døren og ned i motionscenteret. Hjemmetræning har oftest en meget dårlig compliance, altså en dårligere evne til at sørge for at huske/gide få trænet. Der er dog nogen som får opbygget en imponerende form med meget simple hjælpemidler ved hjemmetræning.

Lige meget hvad er det dog et problem, specielt i underkropstræningen at intensiteten er svær at få høj nok og efter min beskedne mening, bør kropsvægtstræning ikke stå alene hvis det kan undgås, lige meget om formålet er all-out styrke, kropssammensætning (strandform) eller noget helt tredje.
Når det så er sagt, så kan en røvfuld strækkere, kropshævninger og lede anaerobe cirkeltræningspas altid erstatte en misset vægttræningsdag, så der er ingen undskyldninger for at få lavet noget."

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Fedt mand!

Ben går jeg ikke så meget op i da jeg løbetræner, men ellers står den på lunges, squats, og pistols(one-legged squats). Dertil har jeg også en rygsæk der kan fyldes med diverse ting og give mere modstand når den tid nu kommer.

Mht. bulk/cut er det så præcis samme ting man køre som ved normal vægttræning? hertil mener jeg de -/+ 500kcal i overskud og underskud.
Brugeravatar

en masse pull ups, chest dips, og feet elevated push ups bør være vejen frem.
Og så hand stand push ups mod en væg til skuldrene!
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Hmm det burde ikke være noget problem med overkroppen nej. Fine svar du har fået fra de andre allerede, men er der ikke nogen der vil byde ind med nogle tips til træning af benene? Ville rigtig gerne selv se om der var noget man kunne tage til sig, så man så selv kunne udnytte.

På forhånd tak
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus C

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00

MartinPetersen84 skrev:Hmm det burde ikke være noget problem med overkroppen nej. Fine svar du har fået fra de andre allerede, men er der ikke nogen der vil byde ind med nogle tips til træning af benene? Ville rigtig gerne selv se om der var noget man kunne tage til sig, så man så selv kunne udnytte.

På forhånd tak

Det er rimelig nemt da, godt være de ikke er dækket ligeså let ind som overkroppen, men der er da en masser at tage fat på:

- Squats
- Lunges / Reverse lunges
- pistols(aka. one-legged squats)
- weighted pistols(pistols mens du har vægtvest på eller rygsæk med noget tungt i)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster