Efter træning, hvor får i jeres kulhydrater fra?
Gider ikke kulhydrater i pulverform mere, vil hellere ned med noget føde.
Er bananer et godt alternativ? Og hvor mange?
På forhånd tak.

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

... 

Hisoka skrev:
Det mest optimale er jo noget Whey Protein (god kvali) blandet med noget drue sukker

Nick_91 skrev:Hisoka skrev:
Det mest optimale er jo noget Whey Protein (god kvali) blandet med noget drue sukker
Nej.

Xiva skrev:Nick_91 skrev:Hisoka skrev:
Nej.
Det kan diskuteres, jeg ved godt Alan aragon og dig deler samme holdning, men der er jo mange derude, som ikke er enig med ham.

Nick_91 skrev:Hisoka skrev:
Nej.

Hisoka skrev:Hvad er det du siger nej til?...
Hisoka skrev:har du måske noget bedre at tilføje..
bønner, fuldkornspasta eller (rug)brød. RIs kan også gå an.
Hisoka skrev:Du ved godt at efter træning skal du ha noget næring du hurtigt kan optage fordi man er mere åben for næringsstoffer...
Hisoka skrev:Nytter sgu ikke at man drikker kassein efter træning når musklerne skal bruge energi nu og her.. Og istedet for at sige nej så kom med nogen vise ord.
Hisoka skrev:og jeg snakker hverken om dit aftensmad, morgenmad eller natmat... snakker om noget optimalt at indtage lige når man er blevet færdig med at træne...
Hisoka skrev:Kom med det kloge..

Hisoka skrev:Må sige jeg ikke overvejede den da jeg ikke spiser Bøffer med mere om morgenen.. Men du træner vel efter aftensmad...
Har hørt jeg skal have 60g protein efter træning.. Kan ikke se hvilket solidt måltid 1-2 timer før træning der giver mig det medmindre det er min aftens mad
om fingerregl.. 2-3 gram protein pr kg du selv vejer OM DAGEN..![]()

Hisoka skrev:Må sige jeg ikke overvejede den da jeg ikke spiser Bøffer med mere om morgenen.. Men du træner vel efter aftensmad...
Har hørt jeg skal have 60g protein efter træning.. Kan ikke se hvilket solidt måltid 1-2 timer før træning der giver mig det medmindre det er min aftens mad
Som fingerregl.. 2-3 gram protein pr kg du selv vejer OM DAGEN.... og det når man ikke er på krudt!

Kardon93 skrev:Nej som fingerregl er 1,5-2gr rigeligt, du har ikke brug for 3 gram pr kg.
60gram protein er at overdrive protein indtaget efter træning, 30 gr. er rigeligt.

Nick_91 skrev:Hisoka skrev:Må sige jeg ikke overvejede den da jeg ikke spiser Bøffer med mere om morgenen.. Men du træner vel efter aftensmad...
Men du spiser vel stadig morgenmad?
På hverdage spiser jeg faktisk aftensmad lige efter træning
60 g er ikke nødvendigt, 30g er fint.
Du misforstår mig; altså før træning kan du spise et solidt måltid indeholdende fx. 40 g protein og så ca. 40g protein i form af fast føde(sammen med carbs) lige efter træning.
2g protein/kg legemesvægt er mere end rigeligt.

Nick_91 skrev:Xiva skrev:Nick_91 skrev:Hisoka skrev:
Nej.
Det kan diskuteres, jeg ved godt Alan aragon og dig deler samme holdning, men der er jo mange derude, som ikke er enig med ham.
Jeg kender ikke "Alan Aragon", men jeg er af samme mening som Poul Hansen herinde fra.

Hisoka skrev:Jamen altsåFrugt sukker er det mest optimale
så du er på rette vej..
Bananer, Vindruer, Appelsiner, Æbler, Ananasser.. Ja verden er så flot og farverig ik

Hisoka skrev:Har hørt jeg skal have 60g protein efter træning.. Kan ikke se hvilket solidt måltid 1-2 timer før træning der giver mig det medmindre det er min aftens mad
Hisoka skrev:Og min finger regl er ikke sand.. MEn.. 30 gram er absolut ikke nok for mig efter træning

New Dude skrev:Må jeg spørge dig, hvor du har hørt, at man skal have 60 gram protein efter træning?

New Dude skrev:Hisoka skrev:Har hørt jeg skal have 60g protein efter træning.. Kan ikke se hvilket solidt måltid 1-2 timer før træning der giver mig det medmindre det er min aftens mad
om fingerregl.. 2-3 gram protein pr kg du selv vejer OM DAGEN..
Hisoka skrev:Og min finger regl er ikke sand.. MEn.. 30 gram er absolut ikke nok for mig efter træning
Må jeg spørge dig, hvor du har hørt, at man skal have 60 gram protein efter træning?

Hisoka skrev:ja det kan man sagtens... men jeg siger bare at efter træning er det mest optimale at indtage noget med nogen meget høje optagelses værdier... Hurtig protein som med hurtige kulhydrater for at booste... netop fordi man er mere åben og kroppen har mest brug for det i netop dette øjeblik... og det kan man lige så godt udnytte.. bare for at få det lille +
Og dit virker helt fint.. fuldkommen.. men det kommer også an på hvad man går efter i sporten selvf.. være et monster eller bare motionere lidt eller noget tredje.
Og min finger regl er ikke sand.. MEn.. 30 gram er absolut ikke nok for mig efter træning
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18059587 skrev:We conclude that a small dose (10 g) of whey protein with carbohydrate (21 g) can stimulate a rise in MPS after resistance exercise in trained young men that would be supportive of a positive net protein balance, which, over time, would lead to hypertrophy.

Xiva skrev:Nick_91 skrev:Xiva skrev:Nick_91 skrev:Hisoka skrev:
Nej.
Jeg kender ikke "Alan Aragon", men jeg er af samme mening som Poul Hansen herinde fra.
Og Pouls mening stammer jo fra Alan Aragon

Andars skrev:Jeg spiser altid bøøhgere og påmfridder efter træning. Det er mega godt. Mine muskler vokser dobbelt så hurtigt. Når man træner får man muskler. Når man spiser fedt bliver det lavet om til muskler. Så det er lige muskler plus muskler = dobbelt muskler... høhø nice

Ryan skrev:Xiva skrev:Nick_91 skrev:Xiva skrev:Nick_91 skrev:Hisoka skrev:
Nej.
Og Pouls mening stammer jo fra Alan Aragon
Hvilket man forøvrigt ikke kan fortænke ham i.. Kan man undgå at ha et mindre crush på den mand efter at have læst hans studier?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster