Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 818
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 816

Følg bodybuilding.dk på

lænd / mave

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

hey .. har ikke rigtig kunne finde svar på det ( måske er det bar mig der er en klovn til at søge )

men hvordan finder man ud af om ens mave er for stærk eller for svag i forehold til ens lænd ?

skal de kunne tage de samme reps med de samme kg eller er det en helt anden måde man finder ud af det på ? :)

så i en anden tråd her inde en der skrev han havede fået lidt problemer med sit lænd grundet for meget mave træning og for lidt
træning til lændet .. jeg har selv en tendens til at gå hen og blive lidt øm i lændet i løbet af dagen når jeg er på værksted hvor jeg står meget op .. :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bumper lige.. jeg er også interesseret i dette spørgsmål (Selvom det er ved at være et gammelt topic)

Logbog: Ingen logbog

Jeg har selv haft en del problemer med lændesmerter. Til tider var det så slemt, at jeg ikke kunne stå op.

Efter jeg begyndte at træne målrettet lænd og foretog visse andre forholdsregler har jeg stort set aldrig ondt mere.
2 gange om ugen (på rygdage) kører jeg 3x8 rygbøjninger af diverse arter, dødløft samt udstrækning af lænden.
dertil har jeg på bedst mulig måde undgået at side stille eller ligge ned indenfor en time af træningen. Kroppen bliver hurtig stiv efter man har trænet, og dette kan især mærkes i lænden. Hvis man holder sig i bevægelse så undgår man denne stivhed.

Dette er blot egne erfaringer, så jeg har ikke noget træningsteknisk eller medicinsk belæg for det.

Geografisk sted: Kbh

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Squat: 90.00
- Dødløft: 110.00

Den rettesnor jeg selv bruger, er hvordan min overkrop reagerer under et squat. Klapper jeg sammen? Hvis ja, er det fordi jeg runder i den øverste del af ryggen (som maven burde stabilisere) eller selve lænden?

Svaret for mig er altid det samme, da jeg har en langt stærkere lænd end mave. Men nogengange er det også bare et spørgsmål om at ramme den rette bane, huske teknikken osv.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

har selv en del problemer med ryggen, og har brugt en del tid hos min fys pga det...

og hendes råd.... er rygbøjninger (altså ligge på maven og løft KUN overkroppen) 3x10 både morgen og aften...
Dette har gjort at min ryg er blevet rimelig stærk. som hun siger når nu du er nede og ligge så haps lige en planke eller nogle mave bøjninger også... ;)

problemet er også tit og ofte... om det er mave og lænd, forskulder og bagskulder eller bryst og ryg... så er det forsiden der bliver trænet mest.. da det er det folk syntes er sjovt at se (Dette fænomen kaldet Disco-træning)
og jeg har da også stået nede foran spejlet i centeret og flexet bryst og arme... uden at skænke min bagkæde en tanke... og det ´har jeg måtte bøde for...

Min filosofi er du kan aldrig træne for meget bagside... (ved godt at det er ikke helt rigtigt) men Hvis du har en stærk bagkæde, spare du dig selv for rigtig mange skader....

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Jeg siger tak! Hvis man har øvelser som dødløft, squat og lunges med i sit program, er lænden så godt dækket ind for de fleste? Eller vil det netop være godt at lave normale rygbøjninger ved siden af? Jeg har et core program som ser låledes ud:
Ab wheel 3x8
Planken 1 min interval x 3
rygbøjninger 3x12

Er det for meget, hvis jeg samtidig laver dødløft, squat og lunges.. gerne tungt nogle dage?

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster