Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1429
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1426

Følg bodybuilding.dk på

Lang cykeltur - til Rom

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej folk og folkinder

Jeg skal på cykeltur her snart, med nogen venner. Vi skal til Rom, og vi planlægger at tilbagelægge ca. 100+ km. om dagen. Det jeg vil spørge om, er hvilken cykel der vil egne sig best til dette. Jeg er ikke så kendt med cykler, så håber i kan give nogen råd.
Vi tager selv telte, sovepose, og alt der nu hører til udflugt med.
Noget andet er, at jeg er heller ikke rig, så en 30.000 kr. cykel er ikke det jeg har brug for :)
Hvis der er andet i har brug for at vide, eller jeg mangler at skrive noget siger i bare til.

Mvh
Aiming for, "Junior Fat-Ups Master"
Brugeravatar

Reputation point: 69

Geografisk sted: København k

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du skal have telte og alt det på cyklen skal du over i noget med god plads bag på. Er ikke kendt på dette område overhovedet, men kan give nogle råd når du finder noget, sørg for at den er så let som muligt! Gearet skal være i top, og det koster desværre, men det vil gøre turen meget nemmere med de rette gear på. Få en saddel der er dejlig blød og tilpas at sidde på. Uerfarrende folk undervurdere dette for groft. 100+ km på en for hård saddel, kan love dig for at du så ikke vil cykle nogen som helst steder dagen efter. Styret er også en smagssag, vil anbefale et Triathlon styr så du kan ligge dig ned, hvilket vil være mere afslappende, og du vil også kunne cykle hurtigere. Forvent mindst 10.000, men mindre kan dog gøre det.

God tur og må i have medvind! [-o<
So you want to get big by crossfitting? That's cute

Eat Big, Lift Big, Get Big!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 222.50

Kostplan: Vis kostplan

Gerne en med en saddel der ikke er smal, med mindre du vil være impotent. Jeg vil arbejde ud fra en formodning om, at det vil du ikke.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:Gerne en med en saddel der ikke er smal, med mindre du vil være impotent. Jeg vil arbejde ud fra en formodning om, at det vil du ikke.

Jeg ville gerne overleve mere end en dag, uden at få knust mine klunker tak :lol:
Brugeravatar

Muskelpianisten skrev:
SandyFrink skrev:Gerne en med en saddel der ikke er smal, med mindre du vil være impotent. Jeg vil arbejde ud fra en formodning om, at det vil du ikke.

Jeg ville gerne overleve mere end en dag, uden at få knust mine klunker tak :lol:

Hvem snakker om testikler? Det er vedvarende tryk på dit mellemkød.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
Muskelpianisten skrev:

Hvem snakker om testikler? Det er vedvarende tryk på dit mellemkød.

I know. Det var engenlig også det jeg mente. Kom lidt forkert ud.
Hvor højt burde styret være i forhold til sadlen? Har erfaret nogen gange, at jeg får smerte i lænden efter lidt tid.
Brugeravatar

Hvad er din erfaring med cykling?

Ved at sætte styret højt, vil du bedre kunne sidde mere oprejst.
Jeg tog en noget kortere tur sidste år, hvor jeg cyklede til Skagen fra København ked 100 kilometer om dagen. Jeg havde ikke særlig meget bagage med, så det var nok med to cykeltasker bagpå en gammel stål racercykel, det øgede dog cyklens vægt en del, jeg tog det meste af turen på den lille klinge (42t).

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 170.00

Jeg har cyklet ret meget før i tiden, og vil tro jeg er stærkere end de andre jeg skal med, men jeg har ikke prøvet at cykle så langt før. Jeg vil jo gerne passe på min krop.
Regner også med at lave en masse hjemmelavede proteinbare og til med, så det ikke bliver et problem at få protein nok. De andre jeg skal med, går på ingen måde op i kost og træning generelt. De gør det mere for hyggen, hvilket jeg er med på. Vi skal ikke ud af race 100 km. hver dag. Det bliver stille og roligt regner jeg med.
Brugeravatar

Om sadlen er smal eller bred er underodnet, den skal derimod passe til ham og hans krop.

Reputation point: 90

Logbog: Ingen logbog

Muskelpianisten skrev:Hej folk og folkinder

Jeg skal på cykeltur her snart, med nogen venner. Vi skal til Rom, og vi planlægger at tilbagelægge ca. 100+ km. om dagen. Det jeg vil spørge om, er hvilken cykel der vil egne sig best til dette. Jeg er ikke så kendt med cykler, så håber i kan give nogen råd.
Vi tager selv telte, sovepose, og alt der nu hører til udflugt med.
Noget andet er, at jeg er heller ikke rig, så en 30.000 kr. cykel er ikke det jeg har brug for :)
Hvis der er andet i har brug for at vide, eller jeg mangler at skrive noget siger i bare til.

Mvh

http://www.feltet.dk/forum/

Er vidst hjemmesiden du skal skrive dette indlæg på

Reputation point: 90

Logbog: Ingen logbog

- Oprejst stilling er en god idé her, så du ikke får opbygger spændinger i nakken, som kan føre til hovedpine. En risiko hvis du pludselig begynder at køre 100 km om dagen.
- Ikke for brede dæk. Jeg ville køre med 700x28c - kører personligt på dette og det er en god balance i mellem fart og komfort. Går du smallere kan du mærke alt i vejen, hvilket ikke er så rart i forhold til at køre langt.

My 2 cents..
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Du er ude i en touring bike. Jeg ville gå efter en i stål da de er til at betale, men også er komfortable til forskel fra alu. Og ja, få en saddel der passer godt til dig. Evt. Få en cykelhandler til at hjælpe med denne.
Og så et kursus i at fixe dit ride selv!
Kig evt. På evanscycles.co.uk. Der er lidt forskellige touringcykler til ok priser.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

Tilbage til Off topic