TheGrinder skrev:Nu har jeg ferie så jeg er i en situation hvor jeg kan gå all in på at bygge hjemmesiden, så den korte tidshorisont er vel (i ønsket tilfælde) 2 uger.
løsningen med at hyre en freelancer til at lave hjemmesiden for mig skræmmer mig lidt. Ment på den måde, at så bliver vi afhængige af hans part i projektet.
Hvordan foregår sådan en aftale i praksis med sådan en freelancer?
Jeg tænker naturligvis et startbeløb og en introduktion til selv at kunne redigere hjemmesiden og naturligvis tilføje reklamer, nyheder osv.
Men han skal vel også have løbende betalinger, hvis der nu skulle opstå akutte problemer med hjemmesiden?
Udmidelbart ligner det ikke en uoverkommelige opgaver, at skulle være i stand til at programmere det jeg gerne vil i wordpress, hvis man tager udgangspunkt i et fint format der skulle være let at finde.
- men på samme tid er jeg nervøs for at der naturligvis kan gå ting gjalt når jeg er nybegynder på området. Omvendt, hvor slemt kan det gå galt inden man kan løse problemet uden det hæmmer websitets tillid
2 uger er ikke meget, når du ikke har arbejdet med sådan noget før, en det er bare at forsøge jo. Du har 2 uger og går det ikke må du finde ekstern hjælp.

I bliver nok aldrig fri for at have en freelancer af en eller anden form i projektet. Lige nu er det med hjemmesiden, senere er det måske til at hjælpe med reklamer / annoncering, markedføring, regnskab osv. Kommer på et tidspunkt for langt de fleste

Aftaler med freelancere er meget forskellige. Nogle tager forudbetaling for hele projektet med det samme (kan ikke anbefale dette), andre del betalinger (kan bedre anbefales, hvis der er klare mål for hver del) og så nogle tager betaling efter projektet er færdigt (godt for jer, men sjældent ved større projekter).
Løbene betalinger hvis der opstår problemer eller der skal laves ændring, ja det kommer i ikke udenom.
Men bare gå igang, det værste der kan ske er at i skal starte forfra om 2 uger. Hvilket ikke er så slemt. Bare lave backup hele tiden

- No Pain No Gain.
- Pain is weakness leaving the body.
- Get big or die trying.
- When you feel like quitting, think about why you started.
- You dont always get what you wish for. But you ALWAYS get what you work for.