Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 854
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 852

Følg bodybuilding.dk på

Laver jeg for meget?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej herinde.

Mit spørgsmål er meget simpelt, men selvfølgelig også meget svært at svare på - nemlig om jeg træner for meget/ofte i forhold til mit niveau?

Jeg kører pt. bryst/ryg-ben-skulder/arme-off-repeat og har gjort det i et stykke tid ... worksets på dagene er som følger:

Bryst/Ryg - 18 sæt bryst (12 pres-6 flyes) - 24 sæt ryg(kun træt vertikalt og horisontalt)
Ben - 26 worksets (20 set basisøvelser - 6 sæt leg curls), udover dette også lidt mave og læg
Skulder/Arme - 16 sæt skulder, 6 sæt dips, 6 sæt chinups og 10 sæt biceps/triceps..

Jeg oplever ikke som sådan at mit energiniveau under træningen er dårligt, men kan godt være at jeg prøver for meget og måske opnår for lidt og burde måske splitte mine muskelgrupper lidt mere ud?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nææ, det virker det ikke til. Men du skriver jo heller ikke hvor længe du har trænet.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Kostplan: Vis kostplan

iLift skrev:Hej herinde.

Mit spørgsmål er meget simpelt, men selvfølgelig også meget svært at svare på - nemlig om jeg træner for meget/ofte i forhold til mit niveau?

Jeg kører pt. bryst/ryg-ben-skulder/arme-off-repeat og har gjort det i et stykke tid ... worksets på dagene er som følger:

Bryst/Ryg - 18 sæt bryst (12 pres-6 flyes) - 24 sæt ryg(kun træt vertikalt og horisontalt)
Ben - 26 worksets (20 set basisøvelser - 6 sæt leg curls), udover dette også lidt mave og læg
Skulder/Arme - 16 sæt skulder, 6 sæt dips, 6 sæt chinups og 10 sæt biceps/triceps..

Jeg oplever ikke som sådan at mit energiniveau under træningen er dårligt, men kan godt være at jeg prøver for meget og måske opnår for lidt og burde måske splitte mine muskelgrupper lidt mere ud?

Virker det for dig? Bliver du større og stærkere?

Din beskrivelse af din træning er meget dårlig. Hvorfor ikke skrive det op som du konkret laver det?
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Man kan komme langt hvis du spiser nok, men husk at mere er ikke altid bedre. Hvis du vokser er det jo fint.

peter n skrev:

Din beskrivelse af din træning er meget dårlig. Hvorfor ikke skrive det op som du konkret laver det?

Dag 1: Bryst/Ryg

Low Incline DB Press 6 sæt af 6-8 reps ss 6 sæt Pullups 6-8 reps
High Incline DB Press 6 sæt af 10-15 reps ss CG Pulldowns 6 sæt 10-15 reps
Incline Flyes 6 sæt 10-15 reps ss CS DB Rows 6 sæt 10-15 reps ss Y-raises
Wide Grip Cable Row 6 sæt af 10-20 reps

Dag 2: Ben
Squat 7 sæt - et topsæt, 5 working set 6-8 reps og 2 backoff sæt 8-15 reps
RDL: 5 sæt 8-10 reps 2 sæt backoff 10-15 reps
Hack Squat: 6 sæt 10-15 reps
Leg Curls: 6 sæt 6-12 reps

Dag 3: Skulder/Arme
DB Skulderpres 6 sæt 8-10 reps
Lateral Raise ss Rear lateral raise 6 sæt 10-15 reps
Dips 6 sæt 6-10 reps ss NG Chinups 6 sæt 6-10 reps
Curls 5 sæt 10-15 reps ss Pushdowns 5 sæt 10-15 reps

Jeg har trænet på denne måde i 8 måneder nu og har trænet siden Januar 2012...

iLift skrev:
peter n skrev:

Dag 1: Bryst/Ryg

Low Incline DB Press 6 sæt af 6-8 reps ss 6 sæt Pullups 6-8 reps
High Incline DB Press 6 sæt af 10-15 reps ss CG Pulldowns 6 sæt 10-15 reps
Incline Flyes 6 sæt 10-15 reps ss CS DB Rows 6 sæt 10-15 reps ss Y-raises
Wide Grip Cable Row 6 sæt af 10-20 reps

Dag 2: Ben
Squat 7 sæt - et topsæt, 5 working set 6-8 reps og 2 backoff sæt 8-15 reps
RDL: 5 sæt 8-10 reps 2 sæt backoff 10-15 reps
Hack Squat: 6 sæt 10-15 reps
Leg Curls: 6 sæt 6-12 reps

Dag 3: Skulder/Arme
DB Skulderpres 6 sæt 8-10 reps
Lateral Raise ss Rear lateral raise 6 sæt 10-15 reps
Dips 6 sæt 6-10 reps ss NG Chinups 6 sæt 6-10 reps
Curls 5 sæt 10-15 reps ss Pushdowns 5 sæt 10-15 reps

Jeg har trænet på denne måde i 8 måneder nu og har trænet siden Januar 2012...

Du starter med 6 sæt db incline bænkpres for bagefter at skifte til 6 sæt high incline bænkpres? Jeg kan umuligt forestille mig, at du kan løfte en betydelig mængde kilo i high incline bænkpres, fordi du allerede har akkumuleret en masse træthed i musklerne, kombineret med at du vælger en øvelse der mere eller mindre er identisk, og derfor involverer de samme motoriske enheder som low incline bænkpres. De 6 sæt high incline bænkpres ender altså op med at være mere eller mindre overflødige.
Derudover ville jeg nok også skære nogle sæt fra ryg og skulder. Faktisk ville jeg vælge et andet 3 split, i stil med:
http://news.bodylab.dk/artikler/961-sto ... 5-systemet

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster