Jeg er meget i tvivl, om mit ligevægtsindtag virkelig kan passe.
Jeg har benyttet beregneren på Motion-online, da det umiddelbart var den mest avancerede af dem, jeg kunne finde. Jeg har desuden lavet flere udregninger, da mit forbrug er forskelligt fra dag til dag. Jeg har lavet følgende udregninger:
- Hverdag (uden træning, men med cykling til/fra arbejde ca. 30-40 min sammenlagt): 3.000 - 3.200 kcal
- Hverdag (med træning og cykling til/fra arbejde ca. 30-40 min sammenlagt): 3.300 - 3.500 kcal
- Weekend (uden træning, men med indkøb, oprydning osv.): 2.600 - 2.800 kcal
- Weekend (med træning og med indkøb, oprydning osv.): 3.000 - 3.200 kcal
Jeg har lavet en margin på ca. 200 kcal, da det er forskelligt, hvor meget energi jeg bruger på almindelige dagligdagsting og løft af to små børn ;)
Gennemsnitligt er mit energiforbrug derfor ca. 3.000 - 3.200 kcal.
Er det bare mig, eller lyder det højt?
Jeg er næsten lige gået i gang med at træne igen, og ønsker derfor at cutte ned, da jeg var vant til at spise forholdsvist usundt. Jeg har ikke holdt øje med kcal i den periode, hvor jeg ikke trænede, så jeg har ikke haft mulighed for at udregne et ligevægtsindtag på den måde.
Ville I ved cut indtage omkring 2.500 kcal for ikke at miste for meget muskelmasse? Eller ville I gå længere ned med mine tal?
Tak for hjælpen

Edit: Jeg har lige indsat eksempel på en kostplan. Jeg tager udgangspunkt i min. 2g protein og 1 g fedt pr. kg kropsvægt.