Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1523
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1520

Følg bodybuilding.dk på

Lotto / sandsynlighed for gevinst

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

puljen i onsdags lotto er i øjeblikket tårnhøj, og sidder og diskuterer med familien, om sandsynligheden for a ramme den helt store gevinst.

Jeg kan ærligt talt ikke blive klog på om sandsynligheden, for at vinde 1 gevinsten, er mindre jo flere der spiller.

Lad os antage at der er udskrevet x antal kuponer og de ligger på en række herfra og til paris, så i min optik vil sandsynligheden være mindre for at tage netop denne ene kupon på vejen, da der jo er flere potentielle vindere der kan samle vinder kuponen op.

Så sandsynligheden for at vinde er mindre, jo flere spillere der er eller er jeg helt galt på den.

Ja det er desværre nok logisk, men jeg kan sgu ikke gennemskue den :) .

Mvh august

Reputation point: 0

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hvis jeg tænker på et tal mellem 1 og 10 og du skal gætte det, så er din chance for at gætte det jo ikke mindre bare fordi andre også forsøger at gætte tallet
"You have to keep in mind that, if you get hurt, you can't lift, can't lift - can't stay swole baby" - Phil Heath
Brugeravatar

Træner her: Form & Figur ApS

Kostplan: Ingen kostplan

august skrev:puljen i onsdags lotto er i øjeblikket tårnhøj, og sidder og diskuterer med familien, om sandsynligheden for a ramme den helt store gevinst.

Jeg kan ærligt talt ikke blive klog på om sandsynligheden, for at vinde 1 gevinsten, er mindre jo flere der spiller.

Lad os antage at der er udskrevet x antal kuponer og de ligger på en række herfra og til paris, så i min optik vil sandsynligheden være mindre for at tage netop denne ene kupon på vejen, da der jo er flere potentielle vindere der kan samle vinder kuponen op.

Så sandsynligheden for at vinde er mindre, jo flere spillere der er eller er jeg helt galt på den.

Ja det er desværre nok logisk, men jeg kan sgu ikke gennemskue den :) .

Mvh august

Det kræver lidt man kender deres system - og det gør jeg ikke - så forestiller mig det er ganske almindelig sandsynlighed. Chancen er ca. 1 til 98-100 mio for at vinde den store gevinst.. Men chancen bliver ikke mindre større af at der er flere/færre der spiller.. Det er det samme som at slå med en terning og få en 6'er - ligemeget hvor mange der prøver vil chancen være den samme.
De der er stærkere end dig, er dine venner.

Geografisk sted: Århus

Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00

matdp skrev:hvis jeg tænker på et tal mellem 1 og 10 og du skal gætte det, så er din chance for at gætte det jo ikke mindre bare fordi andre også forsøger at gætte tallet

Nej så den er vel ikke længere, sandsynligheden bliver ikke mindre man deler vel bare mere?

Styrkeliste

Altså, så længe du køber samme antal, er det komplet lige meget om der sælges 20 millioner kuponer eller om du er den eneste der køber en.
Chancen for at finde en vinder er selvfølgelig større, men for dit vedkommende er der lige meget.

I forhold til det du siger, kan man jo sige, at chancen for at den samles op, balanceres af det faktum, at der også er langt færre kuponer uden gevinst, da de vil blive taget af andre.

Chancen er så vidt jeg husker beregnet til at være 1 til 98 millioner
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Dødløft: 110.00

Scenarie:

Mogens Steffensen, professor i matematik ved Københavns Universitet, prøver her at give et konkret eksempel, så man kan sammenligne sandsynligheden for at vinde Lotto-gevinsten:

Scenarie: Man kører i et tog fra København til et givent punkt i verden. Et eller andet sted på ruten er der en, der har stillet en spand, men man ved ikke hvor. På et vilkårligt tidspunkt kaster man en papirskugle ud og håber, at den rammer spanden. Man har samme chance for at vinde seks rigtige i aftenens Lotto, som man har for at ramme spanden.

- For at få seks rigtige og vinde de 10 millioner, skal man køre en distance på omkring 3.600 km. Det svarer cirka til, at man kører fra København til Lissabon, og der så et eller andet sted på den strækning står en spand, fortæller Mogens Steffensen:

- For at vinde superpuljen og de i alt 113 millioner kroner, skal man køre en distance, der svarer til, at man skal trekvart gang rundt om jorden. Man skal køre ca. 30.000 km i tog og jordens omkreds er 40.000 km. Det er altså ikke så sandsynligt at man lige rammer spanden.
Sidst rettet af Solosesso 9. dec 2011, 19:05, rettet i alt 1 gang.
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (7)

...Siger du, at jeg har en chance for at vinde i lotto....?

Fedt, så skal der eddermame spilles! :lol:

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Chancen for at vinde hovedgevinsten er den samme lige meget hvor mange der spiller.

middelgevinsten vil være en smule mindre da der er større sandsynlighed for at 2 personer rammer hovedgevinsten på samme tid. Men det er vist marginalt lidt.

Min statistik forelæser har sagt at hvis du endelig vil spille lotto så er en god ide at spille på en talkombination som der sandsynligvis ikke er andre der har spillet på. F.eks. 7 tal lige i træk. På den måde er der da i det mindste mindre sandsynlighed for at du skal dele gevinsten.

Samme forelæser sagde også at middelgevinsten i lotto for hver 100 kr. du spiller er 40 kr. Han foreslog at vi deltog i hans spil hvor middelgevinsten er dobbelt så høj. Den går ud på at du giver ham 100 kr. og så får du 80 kr. igen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Solosesso skrev:Scenarie:

Mogens Steffensen, professor i matematik ved Københavns Universitet, prøver her at give et konkret eksempel, så man kan sammenligne sandsynligheden for at vinde Lotto-gevinsten:

Scenarie: Man kører i et tog fra København til et givent punkt i verden. Et eller andet sted på ruten er der en, der har stillet en spand, men man ved ikke hvor. På et vilkårligt tidspunkt kaster man en papirskugle ud og håber, at den rammer spanden. Man har samme chance for at vinde seks rigtige i aftenens Lotto, som man har for at ramme spanden.

- For at få seks rigtige og vinde de 10 millioner, skal man køre en distance på omkring 3.600 km. Det svarer cirka til, at man kører fra København til Lissabon, og der så et eller andet sted på den strækning står en spand, fortæller Mogens Steffensen:

- For at vinde superpuljen og de i alt 113 millioner kroner, skal man køre en distance, der svarer til, at man skal trekvart gang rundt om jorden. Man skal køre ca. 30.000 km i tog og jordens omkreds er 40.000 km. Det er altså ikke så sandsynligt at man lige rammer spanden.

Ja så kan jeg da hurtigt fortryde at jeg har købt lyn lottoer for 400 kr om måneden gennem de sidste 7 år :)

Men alligevel det kunne jo være, og pludselig blev det en meget bedre dag.

Som chriss mac donald siger i sit foredrag, det hedder TPL og sidder i pandelappen, det er det samme vi skal finde frem når vi løfter tungt(TPL=tro på lortet).

Mvh august

Styrkeliste

eller som som man siger en eller anden idiot skal jo vinde
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hmm? Jeg har egentlig ikke sat mig så meget ind i lotto, da det med garanti er lig med underskud, måske ikke for en enkelt eller to, men tilbagebetalingsprocenten er så lav at det ikke kan betale sig at købe en lotto kupon - så man skal kun gøre det for hyggens skyld. Det er også meget svært at have overskud på oddset hos danskespil med deres latterlige lave odds og dermed lave tilbagebetalingsprocent. Men, nu til spørgsmålet; man laver da ikke selv sine tal - altså vælger dem selv? Fordi, jeg har tit oplevet at folk bare går hen og siger 'tjaaa, jeg vil gerne have en lyn lotto med joker' eller noget i den dur, så har man da ikke selv valgt hvilke tal man vil have? Jeg kan godt huske i "gamle" dage hvor man selv skulle vælge tallene og så få indløst kuponen. Er der en der lige kan sætte mig ind i'd?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Asomugha skrev:Hmm? Jeg har egentlig ikke sat mig så meget ind i lotto, da det med garanti er lig med underskud, måske ikke for en enkelt eller to, men tilbagebetalingsprocenten er så lav at det ikke kan betale sig at købe en lotto kupon - så man skal kun gøre det for hyggens skyld. Det er også meget svært at have overskud på oddset hos danskespil med deres latterlige lave odds og dermed lave tilbagebetalingsprocent. Men, nu til spørgsmålet; man laver da ikke selv sine tal - altså vælger dem selv? Fordi, jeg har tit oplevet at folk bare går hen og siger 'tjaaa, jeg vil gerne have en lyn lotto med joker' eller noget i den dur, så har man da ikke selv valgt hvilke tal man vil have? Jeg kan godt huske i "gamle" dage hvor man selv skulle vælge tallene og så få indløst kuponen. Er der en der lige kan sætte mig ind i'd?

Du har ikke overvejet hvorfor det hedder lyn lotto?

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

slavers skrev:
Asomugha skrev:Hmm? Jeg har egentlig ikke sat mig så meget ind i lotto, da det med garanti er lig med underskud, måske ikke for en enkelt eller to, men tilbagebetalingsprocenten er så lav at det ikke kan betale sig at købe en lotto kupon - så man skal kun gøre det for hyggens skyld. Det er også meget svært at have overskud på oddset hos danskespil med deres latterlige lave odds og dermed lave tilbagebetalingsprocent. Men, nu til spørgsmålet; man laver da ikke selv sine tal - altså vælger dem selv? Fordi, jeg har tit oplevet at folk bare går hen og siger 'tjaaa, jeg vil gerne have en lyn lotto med joker' eller noget i den dur, så har man da ikke selv valgt hvilke tal man vil have? Jeg kan godt huske i "gamle" dage hvor man selv skulle vælge tallene og så få indløst kuponen. Er der en der lige kan sætte mig ind i'd?

Jo selvfølgelig. Fordi at der er mange der spiller lotto når det lyner og tordner, det giver vel lidt sig selv?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Asomugha skrev:
slavers skrev:

Jo selvfølgelig. Fordi at der er mange der spiller lotto når det lyner og tordner, det giver vel lidt sig selv?

man kan selv stadig vælge sine tal , man anvender bare en kupon som man gjord ved Tips i sin tid, man kan så gerne selv sætte sit ejet jokertal sammen :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Off topic