Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1160
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1158

Følg bodybuilding.dk på

Louis S. på steroider!

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Hej bb'er
Sidder lige og læser et interview med the man himself fra t-nation.com, og der faldt jeg lige over følgende:

NM: What is your stance on the use of steroids?

LS: The dangers are way overrated. It's corticoid steroids that they inject football players with every day that will kill you! Personally, I've done anabolic steroids straight for the last 28 years.

NM: Do you cycle?

LS: No, I stay on. I don't believe in periodization in training, either. I use mostly anabolics like Equipoise and Laurabolin until it's time for a competition, and then I do the harder androgens. I do not take Anadrol. I've never had any problems. I know guys who take much more than I do, to the point where you can call it abuse, and they don't seem to have any problems, either. There's no possible way I can train the way I do without taking anabolics, but the same techniques of training apply even if you're natural. I've also used the andro products and find that they give a greater boost in aggression than steroids! At least temporarily. I use them right before training.

En der lige gider forklare mig hvorfor en powerlifter er på roids og hvad der ligger bag Equipoise og Laurabolin har nemlig aldrig hørt om det før. Han skriver godt nok at han ellers ikke ville kunne klare træningen men er det pågrund af hans alder?
The unexamined life is not worth living. - Socrates...

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der står vidst noget om Equipoise her. Og hvorfor skulle en powerlifter ikke kunne tage roids? De kan jo også give en markant styrkeforøgelse. :)
One time I squatted so deep, I picked up a smartie with my ass.

logbog anno 2015
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Maribo

Træner her: Rødby Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

´Tjaa det har du selvfølge ret i... Sidder bare og tænker på det mere er CNS der bestemmer styrken men havde glemt hvad bla. dianabol kan gøre ved styrken...

Styrkeliste

Gider du ikke lige smide linket til den artikel? Vil nemlig gerne læse interviewet :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Nu stiller Westside løfterne jo op i et forbund hvor man så vidt jeg ved ikke tester atleterne. Så det er vist ganske almindeligt at løfterne i disse forbund supplere deres træning med lidt hjælp fra apoteket.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:Nu stiller Westside løfterne jo op i et forbund hvor man så vidt jeg ved ikke tester atleterne. Så det er vist ganske almindeligt at løfterne i disse forbund supplere deres træning med lidt hjælp fra apoteket.

De stiller op i flere forbund (IPA & UPA fx), hvor det er tilladt at gøre brug af diverse kosttilskud. :)

logbog anno 2015
Brugeravatar

Styrkeliste

Ha ha kosttilskud ja ok :P

artiklen kan læses her:
http://www.t-nation.com/article/feature ... immons&cr=

Styrkeliste

Iøvrigt så er der nok tale om ret så terapeutiske doser. Det er nok ikke en brøkdel af hvad professionelle bodybuildere anvender. Ellers ville han ikke kunne være "on" i 28 år i streg.
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:Iøvrigt så er der nok tale om ret så terapeutiske doser. Det er nok ikke en brøkdel af hvad professionelle bodybuildere anvender. Ellers ville han ikke kunne være "on" i 28 år i streg.

man kan jo også sige at hvis han er på krudt non-stop i 28, så skal der høje doser til for at det stadigvæk virker :8

Men apropos det her med krudts effekt på styrke, uafhængigt af effekten på muskelstørrelse, så kan jeg sige at indenfor vægtløftning er det ikke usædvanligt at man af løfterne i de lukkede vægtklasser (under 105) løfter 5-10 kilo tungere end deres bedste konkurrenceløft i træning og til utestede, uofficielle konkurrencer... Det synes jeg lugter langt væk af krudt...
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00

incognito skrev:
Thomas Jagd skrev:Iøvrigt så er der nok tale om ret så terapeutiske doser. Det er nok ikke en brøkdel af hvad professionelle bodybuildere anvender. Ellers ville han ikke kunne være "on" i 28 år i streg.

man kan jo også sige at hvis han er på krudt non-stop i 28, så skal der høje doser til for at det stadigvæk virker :8

Men apropos det her med krudts effekt på styrke, uafhængigt af effekten på muskelstørrelse, så kan jeg sige at indenfor vægtløftning er det ikke usædvanligt at man af løfterne i de lukkede vægtklasser (under 105) løfter 5-10 kilo tungere end deres bedste konkurrenceløft i træning og til utestede, uofficielle konkurrencer... Det synes jeg lugter langt væk af krudt...

Sådan er det også med mange af østlandene i styrkeløft. Deres nominering til de store stævner, altså det de har lavet til de nationale.
Er tit 50 til 80 kg over det de laver til stævnerne.
Til junior VM løftede jeg mod en der var nomineret til omkring 1000 og han lavede 920. :D
Brugeravatar

Geografisk sted: herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub

man kan jo også sige at hvis han er på krudt non-stop i 28, så skal der høje doser til for at det stadigvæk virker

Det er rigtigt. Men omvendt så kan jeg næppe forestille mig at kroppen kan holde til ekstremt høje doser ala pro-BB, hvis man er på konstant i 28 år. Men hvad ved jeg. Jeg er ikke ligefrem ekspert på doping området :lol:
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
man kan jo også sige at hvis han er på krudt non-stop i 28, så skal der høje doser til for at det stadigvæk virker

Det er rigtigt. Men omvendt så kan jeg næppe forestille mig at kroppen kan holde til ekstremt høje doser ala pro-BB, hvis man er på konstant i 28 år. Men hvad ved jeg. Jeg er ikke ligefrem ekspert på doping området :lol:

Jeg tænkte det samme - han må da være one of a kind, hvis han kan holde til at være on 28 år i streg uden at opleve bivirkninger?

Thomas Jagd skrev:
Citat:

Det er rigtigt. Men omvendt så kan jeg næppe forestille mig at kroppen kan holde til ekstremt høje doser ala pro-BB, hvis man er på konstant i 28 år. Men hvad ved jeg. Jeg er ikke ligefrem ekspert på doping området

Jeg tænkte det samme - han må da være one of a kind, hvis han kan holde til at være on 28 år i streg uden at opleve bivirkninger?

Enig men som incognito også siger så kan jeg ikke forstå hvordan han skulle kunne få noget ud af de samme doser igennem 28 år. Det må jo slukke hans eget system fuldstændigt og hvis han så skal bruge steroider til at få det til minimum hans eget niveau plus nok til giver en fordel kan doserne heller ik være helt små...

Håber det giver mening er lidt svært at skrive :P[/quote]

Styrkeliste

lige meget hvad vil det øge hans træningstolerance og mindske risikoen for at brænde ud (overtræne)
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00

Jeg forstår ikke at der konstant er en hellighed omkring AS og styrkeløftere. Det er som om, at alle tror, at styrkeløftere er iiiiih så clean hver og en. Selvfølgelig hjælper AS på deres resultater, træning, restitution, skader osv osv.

Hvor er denne "blå øjethed" kommet fra?
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Vil ikke kalde det blå øjethed men mere et spørgsmål om nødvendighed. Der er jo den old say, at steroider for en bb'er betyder 90% hvorimod en powerlifter "kun" kan få en effekt på 10%.

Derfor synes jeg det er utroligt at man overhovedet gider at bruge det lort når man kan opnå utrolige resultater ved den rigtige træning.
At professionelle BB'er benytter roids kommer jo ik som nogen overraskelse men de har heller ikke rigtig nogen mulighed for at komme tilnærmelsesvis op i samme liga som en drugged BB'er har.

Ikke at jeg siger en clean styrkeløfter sagtens kan tage det samme i vægte som en unclean. Dog er den forholdsmæssige styrke/størrelse langt mindre end en BB'er.

Så er det jo også et spørgsmål om hvor faligt det lort egentlig er... Men som powerlifter ville jeg da aldrig gå ind i den verden med doping...

Styrkeliste

Lasse bassen skrev:

Vil ikke kalde det blå øjethed men mere et spørgsmål om nødvendighed. Der er jo den old say, at steroider for en bb'er betyder 90% hvorimod en powerlifter "kun" kan få en effekt på 10%.

Derfor synes jeg det er utroligt at man overhovedet gider at bruge det lort når man kan opnå utrolige resultater ved den rigtige træning.
At professionelle BB'er benytter roids kommer jo ik som nogen overraskelse men de har heller ikke rigtig nogen mulighed for at komme tilnærmelsesvis op i samme liga som en drugged BB'er har.

Ikke at jeg siger en clean styrkeløfter sagtens kan tage det samme i vægte som en unclean. Dog er den forholdsmæssige styrke/størrelse langt mindre end en BB'er.

Så er det jo også et spørgsmål om hvor faligt det lort egentlig er... Men som powerlifter ville jeg da aldrig gå ind i den verden med doping...

De procenter der er jo kraftigt overdrevet/underdrevet. Som styrkeløfter vil man klart få mere end 10% ud af AS. Om det så er pga. man kan træne tungere, mere, rest. bedre, blive tungere osv osv osv eller om det reelt er AS´n der gør dig stærkere kan diskuteres.

Igen blåøjet, at påstå af SL ikke får mere end få procent ud af AS og at BB´ere får storset alt ud af det.
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Poliquin skrev:Jeg forstår ikke at der konstant er en hellighed omkring AS og styrkeløftere. Det er som om, at alle tror, at styrkeløftere er iiiiih så clean hver og en. Selvfølgelig hjælper AS på deres resultater, træning, restitution, skader osv osv.

Nu ved jeg ikke hvad det er for en blå øjethed du snakker om ? Der er tusindvis og igen tusindvis af styrkeløftere verden over, som anvender steroider i større eller mindre omfang.

Det er dog ikke ensbetydende med at det er tilfældet herhjemme i Danmark. Modsat dansk bodybuilding, så har dansk styrkeløft en ret effektiv og succesfuld doping politik. Det er efterhånden meget længe siden at en aktiv dansk styrkeløfter er blevet taget for doping, både i konkurrence, og i forbindelse med test uden for konkurrence.

Og selvom procenterne er vildt overdrevet, så har Lassen Bassen fat i den lange ende. Bodybuildere opnår meget mere end styrkeløftere ved at tage steroider. Og det skyldes selvfølgelig at en meget stor del af den styrke som styrkeløftere fremviser, hentes i nervesystemet, og ikke via hypertrofi.
Redaktør

Styrkeliste

I DK er problemet ikke udbredt i styrkeløft længere.
Som et eksempel kan det nævnes en landsholdsløfter jeg talte med blev testet 6 gang epå et år, 4 uden for konkurrence (den ene til landsholdssamling).
Det gør det lidt vanskeligere at lege med de rigtigt effektive ting for en styrkeløfter. Landsholdsløftere skal jo også oplyse whereabouts, og ja de besøger dig hjemme og tester dig hvis de skulle få lyst til det.

Jeg har PM'et og chattet med flere amerikanere der træner med Louie og og andre "big dogs" i USA. Standarden er et ½gram test om ugen, lidt deca til leddene og så øger man doser imod stævnerne.
Mange går aldrig off, det er minimum et ½gram om ugen.
Det der så er trist er at de rammer et plateu på trods af disse doser, og jeg kender danske landsholdsløftere der er i samme styrkeniveau (selv om det altid er en vurderingssag, når man sammenligner forbund imellem).

Steroider hjælper også på nervesystemet. Jeg har set research der viser nervehypertrofi (nerven bliver tykkere) og hurtigere udvikling og restitution efter tung træning.
I mine øjne er amerikanerne skoleeksemplet på hvorfor man IKKE skal krudte den. De får utroligt mange skader i form af muskel overrivninger og sener der rives fra knoglen. Det kan sandsynligvis henvises til deres brug af steroider.
Derudover er nogle af dem stærkere end Europæiske styrkeløftere, men langt fra alle. Det er slet ikke imponerende i forhold til deres talentmasse.
Sidst men ikke mindst. Russerne og andre østbloklande krudter den så meget de kan slippe godt fra. Her er der en del russere der KNEPPER amerikanerne styrkemæssigt. De squatter måske 30cm dybere, med mindre udstyr, striksere dommere, skal selv gå ud med stange på ryggen og løfter mere end amerikanernes quarter squat.

Nogle af amerikanerne har simpelt hen glemt hvordan man træner. Det er bare hovedet under armen, en masse krudt og så brænde af derudaf.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Jeg har set research der viser nervehypertrofi (nerven bliver tykkere) og hurtigere udvikling og restitution efter tung træning.

Det lyder interessant. Det strider imod alt hvad jeg har læst om emnet. Er det noget du kan støve op og eventuelt linke til ?
Redaktør

Styrkeliste

Hmm, det ved jeg ikke så meget om.
Måske en af mine klubkammerater ved mere, han chatter regelmæssigt med en russisk top løfter.

Ud fra det jeg har hørt kunne jeg forestille mig de bruger det cyklisk og mere kontrolleret, men jeg ved det ikke. Det er spekulation ud fra hvordan deres "krudt tradition" har været tidligere.
Til sidst imod stævne er Winstrol populært hos nogen af dem (har set en post hvor en russisk landstræner brokker over, hvor svært det er at time brugen af winstrol op imod konkurrence med de mere følsomme tests).
Brugeravatar

Lithium skrev:Poul <-- interessant læsning :o Hvordan ligger russerne med krudtforbrug kontra amerikanerne hvis det er muligt at sige noget generelt om ?

De Amerikanske løftere i Ipf bliver ikke testet unden for stævnerne, hvis det er det du tænker på.
Så de kan snyde lige så meget som russerne hvis de vil.
Brugeravatar

t.nielsen skrev:
Lithium skrev:Poul <-- interessant læsning :o Hvordan ligger russerne med krudtforbrug kontra amerikanerne hvis det er muligt at sige noget generelt om ?

De Amerikanske løftere i Ipf bliver ikke testet unden for stævnerne, hvis det er det du tænker på.

Så vidt jeg husker, så har Niels Stærkjær vidst sagt at amerikanerne tester uden for konkurrence bare ikke på et WADA godkendt lab, noget i den dur vidst.

logbog anno 2015
Brugeravatar

Styrkeliste

charlie t skrev:
t.nielsen skrev:

Så vidt jeg husker, så har Niels Stærkjær vidst sagt at amerikanerne tester uden for konkurrence bare ikke på et WADA godkendt lab, noget i den dur vidst.

http://www.motion-online.dk/fora/index. ... &p=1022307 :)

logbog anno 2015
Brugeravatar

Styrkeliste

charlie t skrev:
charlie t skrev:
t.nielsen skrev:

http://www.motion-online.dk/fora/index. ... &p=1022307 :)

Snakkede med Jan Lyhne til DM diverse, og han sagde at de ikke testede uden for stævner.
Brugeravatar

Amerikanerne testes uden for konkurrence. Både gennem WADA akkrediteret laboratorie og gennem quest labs der ikke er wada akkrediteret men en del billigere.
Så det er en and. Man kan blandt andet læse om det på USAPL's hjemmeside og IPF's hjemmeside :)
Brugeravatar

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster