Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

kuglen skrev:20g sammen med dine havregryn om morgenen og 30g efter trøning sammen med 20 g hurtigt optagelige kulhydrater. feks. en banan eller en myslibar.

biggie1 skrev:som sagt vejer jeg ca. 90kg, vil det sige at jeg godt kan tillade mig at tage 2 skeer(2x35g) om dagen en om morgen og en om aften, og de dage jeg træner tager jeg shaken liger træning?
grunden til jeg spørger, er at jeg har hørt, at hvis tager proteiner som ikke når at blive optaget af kroppen i løbet af dagen, bliver det til fedtdepoter, og det er virkelig ik noget jeg ønsker.

biggie1 skrev:som sagt vejer jeg ca. 90kg, vil det sige at jeg godt kan tillade mig at tage 2 skeer(2x35g) om dagen en om morgen og en om aften, og de dage jeg træner tager jeg shaken liger træning?
biggie1 skrev:grunden til jeg spørger, er at jeg har hørt, at hvis tager proteiner som ikke når at blive optaget af kroppen i løbet af dagen, bliver det til fedtdepoter, og det er virkelig ik noget jeg ønsker.

biggie1 skrev:tak for artiklerne, men jeg er klar over at det hele afhænger af ens kost, men jeg er simpelthen for doven til at regne ud hvor meget jeg indtager hverdag, og jeg er nok ik den eneste.
derfor ku det være, at der er en huske regel der siger man bare ska tage to shake om dagen, eller noget i den stil?

biggie1 skrev:tak for artiklerne, men jeg er klar over at det hele afhænger af ens kost, men jeg er simpelthen for doven til at regne ud hvor meget jeg indtager hverdag, og jeg er nok ik den eneste.
derfor ku det være, at der er en huske regel der siger man bare ska tage to shake om dagen, eller noget i den stil?

biggie1 skrev: men jeg er simpelthen for doven til at regne ud hvor meget jeg indtager hverdag, og jeg er nok ik den eneste.

kuglen skrev:biggie1 skrev: men jeg er simpelthen for doven til at regne ud hvor meget jeg indtager hverdag, og jeg er nok ik den eneste.
så giv mig lige en eneste god grund til at vi andre skulle hjælpe dig når ikke engang kan overkomme at gange din vægt med 2??!!! det var så min sidste post i denne tråd!

biggie1 skrev:påstår i virkelig, at gennem jeres træning tid, har i altid udregnet jeres kcal og protein indtagelse, og derefter laver jeres shakes?
problemet her, er at min kost svinger meget, begrund af arbejde osv. så selvom jeg gerne vil spise noget mere eller noget bestemt som makrel og tun, er det ikke altid det er muligt.
i ting som i burde være klar over, er at det ikke er alle folk der kan spise når de vil, eller hvad de vil.
træning er blot hobby for mig, og ik mit liv.

J-S-O skrev:biggie1 skrev:påstår i virkelig, at gennem jeres træning tid, har i altid udregnet jeres kcal og protein indtagelse, og derefter laver jeres shakes?
problemet her, er at min kost svinger meget, begrund af arbejde osv. så selvom jeg gerne vil spise noget mere eller noget bestemt som makrel og tun, er det ikke altid det er muligt.
i ting som i burde være klar over, er at det ikke er alle folk der kan spise når de vil, eller hvad de vil.
Jeg går ud fra at de fleste på dette board IKKE fører kostplan over mængden af deres fødeindtag! Men hvis man sætter sig ind i human ernæring, så vil du med tiden få et kendskab til mængden af protein i sodavand, kylling og andre fødevarer, hvorfor man kan få et indblik over hvor meget protein man får i løbet af dagen! Men problemet er bare, at det er meget sværere at vejlede personer, hvis man ikke har konkrete tal på fødeindtaget; det kan du vel godt følge? Du kunne jo reelt set være vegatar, og så ville verden jo se meget anderledes ud, fordi vegatarer har mere begrænset adgang til protein, da størstedelen er at finde i diverse former for kød...
Men hvis du ikke gider at sætte din ind i human ernæring, så kan du jo gøre som nævnt - altså, supplere med en/to shakes om dagen! Det er dog meget løst, og måske behøver du slet ikke indtage en shake, da dit proteinindtag kan være rigeligt stort i forvejen! Når jeg bulker prøver jeg endda at formindske mit proteinindtag, fordi jeg ikke gider indtage kæmpe mængder unødvendigt protein...

biggie1 skrev:J-S-O skrev:biggie1 skrev:påstår i virkelig, at gennem jeres træning tid, har i altid udregnet jeres kcal og protein indtagelse, og derefter laver jeres shakes?
Jeg går ud fra at de fleste på dette board IKKE fører kostplan over mængden af deres fødeindtag! Men hvis man sætter sig ind i human ernæring, så vil du med tiden få et kendskab til mængden af protein i sodavand, kylling og andre fødevarer, hvorfor man kan få et indblik over hvor meget protein man får i løbet af dagen! Men problemet er bare, at det er meget sværere at vejlede personer, hvis man ikke har konkrete tal på fødeindtaget; det kan du vel godt følge? Du kunne jo reelt set være vegatar, og så ville verden jo se meget anderledes ud, fordi vegatarer har mere begrænset adgang til protein, da størstedelen er at finde i diverse former for kød...
Men hvis du ikke gider at sætte din ind i human ernæring, så kan du jo gøre som nævnt - altså, supplere med en/to shakes om dagen! Det er dog meget løst, og måske behøver du slet ikke indtage en shake, da dit proteinindtag kan være rigeligt stort i forvejen! Når jeg bulker prøver jeg endda at formindske mit proteinindtag, fordi jeg ikke gider indtage kæmpe mængder unødvendigt protein...
kan godt se, at det svært at hjælpe mig, når i ik kender noget til min daglig indtagelse, men sørger dog altid for at få 4 måltider på en dag, vil det så ik være oplagt med 2 shakes, som du selv siger

nej det påstår vi ikke... men fordi vi har begået den fejl behøver du jo ike at gøre det...biggie1 skrev:påstår i virkelig, at gennem jeres træning tid, har i altid udregnet jeres kcal og protein indtagelse, og derefter laver jeres shakes?
biggie1 skrev:problemet her, er at min kost svinger meget, begrund af arbejde osv. så selvom jeg gerne vil spise noget mere eller noget bestemt som makrel og tun, er det ikke altid det er muligt.
jo alle kan spise hvad de vil.. det er et spørgsmål om at få det passet ind i sin hverdag.. hvis man bor hjemme kan aftensmaden være det eneste problem, men så spiser man bare det der er, med overvægt af det rigtige. du behøver ikke spise når du vil, du kan spise når du kan. morgenmad kan du altid spise.biggie1 skrev:i ting som i burde være klar over, er at det ikke er alle folk der kan spise når de vil, eller hvad de vil.
biggie1 skrev:træning er blot hobby for mig, og ik mit liv.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster