Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

¨HEY skrev:Davs er ny på det her forum så håber jeg kan få hjælp.
Har lige været på en ekstrem cut diæt hvor jeg har holdt pause fra træningen. har opnået gode resultater er kommet af med masser af fedt, men problemet er at under diæten har jeg mistet ekstremt meget muskelmasse.
så hvis i vil hjælpe mig kan i så ikke give mig et godt råd med næring og træning med sek. mellem set og sådan noget så jeg kan få maksimal muskelvækst og ikke tage alt det tabte overflødige fedt på igen?
Håber ikke jeg har formuleret forkert.

Sniper skrev:Besøg artikelsektionen.. Cut til sommer eller noget i den stil beskriver meget godt hvor meget man kan tillade sig at gå i underskud uden at miste for meget muskelmasse afhængig af ens fedtprocent.. 500kcal i over/underskud så er du meget godt på vej..

the-QB skrev:Sniper skrev:Besøg artikelsektionen.. Cut til sommer eller noget i den stil beskriver meget godt hvor meget man kan tillade sig at gå i underskud uden at miste for meget muskelmasse afhængig af ens fedtprocent.. 500kcal i over/underskud så er du meget godt på vej..
Hvis han virkelig vil minimere hvor meget fedt han tager på, så vil det nok nærmere skulle være 200-300 kcal i overskud..

Sniper skrev:the-QB skrev:Sniper skrev:Besøg artikelsektionen.. Cut til sommer eller noget i den stil beskriver meget godt hvor meget man kan tillade sig at gå i underskud uden at miste for meget muskelmasse afhængig af ens fedtprocent.. 500kcal i over/underskud så er du meget godt på vej..
Hvis han virkelig vil minimere hvor meget fedt han tager på, så vil det nok nærmere skulle være 200-300 kcal i overskud..
Kommer meget an på hans nuværende BF.. Der er forskel på fedtophobningshastigheden afhængig af BF og så er der self også individuelle forskelle som bestemmer hvor meget der vil gå til det ene kontra det andet..

the-QB skrev:Sniper skrev:the-QB skrev:Sniper skrev:Besøg artikelsektionen.. Cut til sommer eller noget i den stil beskriver meget godt hvor meget man kan tillade sig at gå i underskud uden at miste for meget muskelmasse afhængig af ens fedtprocent.. 500kcal i over/underskud så er du meget godt på vej..
Kommer meget an på hans nuværende BF.. Der er forskel på fedtophobningshastigheden afhængig af BF og så er der self også individuelle forskelle som bestemmer hvor meget der vil gå til det ene kontra det andet..
Enig.. men han vil stadig gaine mindre fedt ved 200-300 kcal i overskud, end ved 500 kcal i overskud, såfremt han ligger den samme træning for dagen..

the-QB skrev:Det kan godt ske ja.. men hvis man vil minimere fedtgainet, så vil jeg stadig mene at 2-300 kcal er klart at foretrække.. Hvis man vil have mest mulig masse uden at tænke på fedtprocenten, så skulle man vel nok spise mere.. men jeg har endnu ikke set undersøgelser, der viser at der gaines mere masse ved 500 kcal i overskud, fremfor 300 kcal i overskud..
Hvis vi tænker lidt mere longterm, så vil 2-300 kcal i overskud kunne køres længere, inden fedtprocenten bliver så høj at et cut er nødvendigt, og man opbygger derfor muskler i en længere periode.. Hvis du bulker kraftigere, så skal du cutte i længere tid for at komme lavt ned ift. det andet forslag, og masse gainet under cut er minimalt jo..

lassah skrev:Jeg har gainet cirka 16 kilo på mit første træningsår og min fedtprocent er ikke steget betydeligt. Selvfølgelig er den steget lidt, men det kan ikke rigtig ses.
Jeg har desværre ikke kørt efter nogen direkte kostplan, så på den måde kan jeg ikke hjælpe dig.
Men jeg går i den tro at jeg på dage hvor jeg har trænet har fået 200-300 kcal over mit ligevægtsindtag og på fridage har jeg lagt cirka lige.
Så har jeg bare sørget for at få en masse proteiner og når jeg har trænet har det virkelig været hårdt! Du skal give dig selv 100%!!

HEY skrev:Tak for alle de gode svar, men kan man i teorien ikke undgå et overskud og sørge for at man forbrænder de resterende kcal så man ikke tager det på i fed og fokuserer mere på proteiner.. undskyld det sene svar men har arbejdet hele dagen...

nosebiter92 skrev:HEY skrev:Tak for alle de gode svar, men kan man i teorien ikke undgå et overskud og sørge for at man forbrænder de resterende kcal så man ikke tager det på i fed og fokuserer mere på proteiner.. undskyld det sene svar men har arbejdet hele dagen...
Hvis du "forbrænder de resterende", så er du jo ligepræcis ikke i overskud og får du ikke mere muskelmasse.
Der er ikke nogen vej udenom, hvis du vil tage på i muskelmasse kommer du også til at tage lidt fedt på. Men du minimerer mængden af fedt hvis du holder dig til et 2-300 kcal overskud dagligt.

fandens kal skrev:gainet 4 kg muskelmasse på 8 uger ved 500 kcal i overskud....arrrrhhhhh.....

fandens kal skrev:det svarer til 26 kg muskel på et år.......
jo deeet....

Sniper skrev:lassah skrev:Jeg har gainet cirka 16 kilo på mit første træningsår og min fedtprocent er ikke steget betydeligt. Selvfølgelig er den steget lidt, men det kan ikke rigtig ses.
Jeg har desværre ikke kørt efter nogen direkte kostplan, så på den måde kan jeg ikke hjælpe dig.
Men jeg går i den tro at jeg på dage hvor jeg har trænet har fået 200-300 kcal over mit ligevægtsindtag og på fridage har jeg lagt cirka lige.
Så har jeg bare sørget for at få en masse proteiner og når jeg har trænet har det virkelig været hårdt! Du skal give dig selv 100%!!
På et 1 er der omkring 52 uger. 16kg betyder 16/52=0,3 kg ugentligt hvilket betyder at du har været i kcal-overskud på dagsbasis på 300kcal. Dette er både træningsdage og ikke træningsdage. Så muligvis 500 på træningsdage og 1 over på ikke træningsdage i gennemsnit hvis du har kørt det sådan..Så skal man så også lige se det i betragtning af begyndergains..

lassah skrev:Sniper skrev:lassah skrev:Jeg har gainet cirka 16 kilo på mit første træningsår og min fedtprocent er ikke steget betydeligt. Selvfølgelig er den steget lidt, men det kan ikke rigtig ses.
På et 1 er der omkring 52 uger. 16kg betyder 16/52=0,3 kg ugentligt hvilket betyder at du har været i kcal-overskud på dagsbasis på 300kcal. Dette er både træningsdage og ikke træningsdage. Så muligvis 500 på træningsdage og 1 over på ikke træningsdage i gennemsnit hvis du har kørt det sådan..Så skal man så også lige se det i betragtning af begyndergains..
Ja? Hvor vil du gerne hen med det svar?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster