Alle spørgsmålene er stillet før, men prøver alligevel igen. Starter med info om mig.
23 år, 187cm, 85kg.
Mit overall masse er på ingen måde imponerende, men det er især brystet, der halter. Jeg har forsøgt mig med bænkpres som den altoverskyggende øvelser i alle mine år. Blandt andet kørte jeg en omgang GT10x10 lavet til 2-split. Selvom jeg gainede 10kg på ~8 måneder, gainede jeg blot 1-2 cm på bryst/ryg og sådan har det faktisk altid været.
Mine arme kan snildt gaine 2-3 cm (endda uden fokus på disse), men brystet/ryggen følger på ingen måde trop. Ser man mig fra siden af, rager min mave faktisk ud over min brystkasse (og nej, jeg er hverken gravid eller fed
Jeg er gået over til db træning, for at se om det fungerer bedre for mig, men føler alligevel jeg skyder med spredhagl. Føler aldrig doms i brystet (jeg ved det ikke er en indikator), heller ikke når jeg skifter øvelser, bevægelsesmønstre. Never. Jeg føler, jeg har et godt opspænd, skuldrene samlet, brystet holdt højt og fokus på at bruge brystet (squeeze i toppen af øvelserne), men lige lidt hjælper det på brystmuskulaturen.
Mit spørgsmål: Skal jeg tage til takke med, mit bryst ikke udvikler sig? Kan jeg være genetisk disponeret for dette? Eller skal jeg i bund og grund stoppe med at whine, fortsætte med at variere mellem BB og DB og så kommer resultaterne inden for en årrække?
Skal siges jeg har bænket 5x107.5kg for nylig og har kørt 5x5x100kg, så har da en grundstyrke.
Det er et rookie-spørgsmål, men håber nogen kan give mig lidt håb/gode svar.