Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Masser af nybegynder spørgsmål vedr. bulk, kost og træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa.

Jeg er 38 år gammel, vejer 82 kilo.

Har gennem de sidste 6 måneder cuttet mig ned. Nu skal jeg igang med at bulke og derfor har jeg nogle spørgsmål:

Jeg benytter mig ag Back 2 basics programmet med minimale ændringer... Jeg træner pt. Mandag/Tisdag Styrke, Onsdag 5km løb, Torsdag/Fredag styrke, Lørdag Fitness Cardio (Fitness World, Puls/Styrke hold)

Jeg har helt styr på kost teorien vedr. 2½ x vægt protein , kalorie overskud osv...
Det skal siges at selvom jeg meget gerne vil blive større muskelmæssigt er det stadig en prioritet at forblive nogenlunde markeret, så hvis nogen har input til dette, er det også meget velkomment.

Billede viser det niveau jeg ligger på pt.

Billede

Så er det Spørgsmålstid:

1. Hvis jeg træner mere end 1 time af gangen skal jeg så indtage noget protein under træningen? Jeg mener her at når jeg træner bryst, er det det første jeg træner, og derefter kan der godt gå 1 time inden jeg får protein.

2. Er det normal er man får flere bumser ved. start af protein pulver indtagelse, og går de væk igen når kroppen vender sig til det?

3. I Back 2 basic programmets beskrivelse står der at der skal løftes max, og det er som sådan heller ikke et problem, undtagen ved 2 øvelser, nemlig dumbell side laterals og dumbells curls. Det samme når jeg en gang i mellem kører Barbel curls for biceps. Der dør min sener i armene og mine albuer.. Jeg har læst mig til at begge øvelser er isolationsøvelser, og derfor ikke behøver maxvægt for give udbytte.. Jeg kører pt. mindre vægt og flere gentagelse i disse øvelser (12 istedet for 6-8), og dette har fjernet smerter i albuerne og senerne..Nogen tanker om dette?

4. I back to basics programmet, er det et 2 split program, men i og med jeg faktisk har trænet det i 5 måneder, og stort set aldrig bliver rigtig øm mere, tænker jeg om jeg kunne køre det 6 dage om ugen??? Altså Ben, ryg, arm om man- , ons- og fredag, og bryst, skulder, triceps og mave, tirs-,tors- og lørdag?

Hmmm det var vidst alt for nu...

På forhånd tak for svarende!

5. Hvis jeg kan se at jeg begynder at tage for mange cm på omkring maven, kan man så evt. holde pause fra bulk'ningen 2 uger uden at smadre hele muskelopbygningen???

6. (Redigeret) Xtra spørgsmål... er 2 min. pause mellem sæt's ok?
Sidst rettet af kayjaydk 15. okt 2013, 08:31, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1: Nej, det er ikke nødvendigt med proteiner under træningen. At du skal holde din træning under en time pga. madindtag osv. er en myte. Bare træn løs og tag en shake inden badet.

2: Der er vist lidt uenighed mht. proteinpulver og bumser. Jeg har i hvert fald ikke oplevet problemer med det, men der er mange tråde herinde om emnet.

3: Som du selv siger, så er det ikke så vigtigt med stor vægt på isolationsøvelserne, og mange kører gerne forholdsvis høje gentagelser på dem, selvom resten af programmet er bygget omkring en lavere rep-range. Generelt er det bare en lille ting, du ikke skal spekulere på.

4: Hvis jeg var dig, ville jeg køre B2B et par måneder mere og så hoppe over på B2B II, som netop er med 6 træningspas om ugen :-)

5: Jeg foretrækker at cutte i mindst én måned, hvis jeg endelig går i gang med det. Det kræver lidt tid, før man kommer ind i rutinen osv. Rent fysiologisk mindes jeg at have læst om en grund til, at man gerne skulle køre enten cut/bulk over en lidt længere periode end bare et par uger (noget med ineffektivitet hvis man begrænsede perioden). Men derudover, så smadrer du ikke noget, så det kan du roligt gøre.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Logbog: Vis logbog

1. Underordnet

2. tror godt det kan lade sig gøre, men ved det ikke, kan være andre gør.

3. det helt fint at løfte 12 reps i disse øvelser

4. ømhed er ikke en indikator for udbyttet. Så hvis der stadig er fremskridt hele tiden synes jeg det ville være spild af tid for dig at træne 2 gange ekstra om ugen.

5. Forstår ikke helt hvad en pause skal gøre godt for?. Kan du omformulere spørgsmålet evt?
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

Tak for svarende... Fedt... Passer fint overens, med min egne tanker...

Har sat et extra spørgsmål ind!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

2 min er fint
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 175.00

1. Nej. Det er fuldstændigt ligegyldigt.

3. Du behøver som sådan ikke "maxvægt" på noget tidspunkt, for at få udbytte. Træning er en individuel ting. B2B er et generelt program, der er sat godt sammen. Men det betyder ikke at det passer til alle, på alle punkter. Følg programmet på de punkter du kan, og juster de steder hvor du ikke føler dig tilpas. Så længe du holder programmets overordnede princip ved lige, sker der ikke det store ved et par ændringer.

4. Ømhed definerer som sådan ikke hvordan dit træningsudbytte er. Din work capacity er steget, og din krop har vænnet sig til at blive udfordret.
Du kan, som sådan, godt udvide til at træne 6 dage om ugen. Men det var ikke noget jeg ville give mig i kast med. Det afhænger af programmet, og om du får nok at spise. Men du vil nok blive nødt til at sænke din volumen en smule.

5. Ja. Personligt ville jeg sænke mit kalorieindtag generelt, en smule, i stedet for.

6. Det er der ikke noget i vejen med. Men det afhænger af dine mål. Man plejer at holde kortere pauser ved bodybuilding (30 - 90 sek) og længere pauser ved styrketræning (90 - ? sek). Taget dit program i betragtning, ville jeg dog satse på nogle lidt kortere pauser.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

kayjaydk skrev:Tak for svarende... Fedt... Passer fint overens, med min egne tanker...

Har sat et extra spørgsmål ind!

2-3 min. mellem hovedøvelser og 1-2 min. mellem assistanceøvelser er et fint udgangspunkt :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Flyttet

6. Det afhænger af dit mål med træningen: HYpertrofi eller styrke? Hvis det er hypertrofi, giver det ikke så meget mening at holde over 90-120 sekunders pause, mens det giver fint mening at holde længere pauser ved træning for styrke.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)