Jeg er 38 år gammel, vejer 82 kilo.
Har gennem de sidste 6 måneder cuttet mig ned. Nu skal jeg igang med at bulke og derfor har jeg nogle spørgsmål:
Jeg benytter mig ag Back 2 basics programmet med minimale ændringer... Jeg træner pt. Mandag/Tisdag Styrke, Onsdag 5km løb, Torsdag/Fredag styrke, Lørdag Fitness Cardio (Fitness World, Puls/Styrke hold)
Jeg har helt styr på kost teorien vedr. 2½ x vægt protein , kalorie overskud osv...
Det skal siges at selvom jeg meget gerne vil blive større muskelmæssigt er det stadig en prioritet at forblive nogenlunde markeret, så hvis nogen har input til dette, er det også meget velkomment.
Billede viser det niveau jeg ligger på pt.

Så er det Spørgsmålstid:
1. Hvis jeg træner mere end 1 time af gangen skal jeg så indtage noget protein under træningen? Jeg mener her at når jeg træner bryst, er det det første jeg træner, og derefter kan der godt gå 1 time inden jeg får protein.
2. Er det normal er man får flere bumser ved. start af protein pulver indtagelse, og går de væk igen når kroppen vender sig til det?
3. I Back 2 basic programmets beskrivelse står der at der skal løftes max, og det er som sådan heller ikke et problem, undtagen ved 2 øvelser, nemlig dumbell side laterals og dumbells curls. Det samme når jeg en gang i mellem kører Barbel curls for biceps. Der dør min sener i armene og mine albuer.. Jeg har læst mig til at begge øvelser er isolationsøvelser, og derfor ikke behøver maxvægt for give udbytte.. Jeg kører pt. mindre vægt og flere gentagelse i disse øvelser (12 istedet for 6-8), og dette har fjernet smerter i albuerne og senerne..Nogen tanker om dette?
4. I back to basics programmet, er det et 2 split program, men i og med jeg faktisk har trænet det i 5 måneder, og stort set aldrig bliver rigtig øm mere, tænker jeg om jeg kunne køre det 6 dage om ugen??? Altså Ben, ryg, arm om man- , ons- og fredag, og bryst, skulder, triceps og mave, tirs-,tors- og lørdag?
Hmmm det var vidst alt for nu...
På forhånd tak for svarende!
5. Hvis jeg kan se at jeg begynder at tage for mange cm på omkring maven, kan man så evt. holde pause fra bulk'ningen 2 uger uden at smadre hele muskelopbygningen???
6. (Redigeret) Xtra spørgsmål... er 2 min. pause mellem sæt's ok?