Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1221
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1218

Følg bodybuilding.dk på

maveøvelser

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey guys.
Er igang med at bulke så vil gerne opbygge muskelmasse.. Har lidt problemer med maveøvelserne.
Læst denne artikel af Jørgen Storm:
http://www.(link slettet)/article.php?id=137 ... til_sommer?

Illustration af maveøvelserne:
http://www.(link slettet)/article.php?id=138 ... 0(billeder)

Mit problem er at mit træningscenter ikke har nogen af de maskiner, så ved ikke helt hvilke øvelser jeg skal lave som rammer maven godt og over det hele, så jeg ikke rammer hoftebøjerne f.eks. eller hvad det er de hedder.
Nogen forslag?
Som sagt er det mit trænignscenter, som gør at jeg ikke kan træne de øvelser han omtaler.. desværre.

Derefter endnu et spørgsmål. Er restitution overrated? Træner split.. Ku godt tænke mig at træne 5-6 gange om ugen, men har også læst at restituering er vigtigt.. men altså ja. Hvad synes i? Ska jeg bare holde det ved 4, maks 5, eller er en 5-6-7 gange om ugen fint nok.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Halløjsa..

Prøv evt "evil wheels", "cable crunch" eller mave på måtte eller skråbænk, der findes en række forskellige øvelser der giver til maven. Du kan også prøve at gå ind på ordbogen her på siden, den kan også hjælpe dig på vej :)

Logbog: Vis logbog

skal maven behandles som ryg/ben/bryst? altså f.eks. 3-4 øvelser.. Eller skal den behandles som biceps osv. med 2 øvelser pr. træningspas.

Synes den med hjulet ser god ud, jeg har bare ikke sådan et hjul der, og har vi heller ikke nede i træningscenteret. Cablecrunch er rigtig nice, den anbefaler Storm også i hans artikel.

Styrkeliste

2 øvelser kan godt gøre det :)

Andgående træne 5-6 gange om ugen.

Hvis du splitter dit program op ordentligt, kan du sagtens gøre det :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Kostplan: Vis kostplan

okay tak for det :) Andre forslag til maveøvelser, såsom f.eks. Cable Crunch, altså nogen som i selv har goe erfaringer med.

Hvis jeg skal splitte mit program op, så skal jeg vel bevæge mig fra et 2 splitprogram, til et 3 split program ikke? Vil helst blive ved 2 split nemlig.

Styrkeliste

Schade skrev:skal maven behandles som ryg/ben/bryst? altså f.eks. 3-4 øvelser.. Eller skal den behandles som biceps osv. med 2 øvelser pr. træningspas.

Synes den med hjulet ser god ud, jeg har bare ikke sådan et hjul der, og har vi heller ikke nede i træningscenteret. Cablecrunch er rigtig nice, den anbefaler Storm også i hans artikel.

maven får meget inddirekte træning i form af squat, dødløft o.lig, så derfor synes jeg 1 maveøvelse er på sin plads, gerne en dynamisk, som fx. cablecrunch. jeg vil anbefale en rep-range på 8-15.

med hensyn til 5-6 gange træning om ugen synes jeg bare du fortsat skal træne dit 2-split og indlægge en eller to offdage mellem, du kan evt. benytte dig af lidt lette træninger ind i mellem, som du nu lyster :)
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Hey Egon.
Okay tak, det vil jeg overveje. Smutter lige ned og træner, så kommer jeg tilbage igen.. men 1 øvelse lyder ikk' af ret meget, er du sikker på det?

Styrkeliste

Schade skrev:Hey Egon.
Okay tak, det vil jeg overveje. Smutter lige ned og træner, så kommer jeg tilbage igen.. men 1 øvelse lyder ikk' af ret meget, er du sikker på det?

jep, jeg synes du skal træne maven sammen med ben og ryg, og her er en maveøvelse nok. jeg træner sjældent mave men laver til gengæld squat, dødløft o.lig og min styrke er helt fin og der gemmer sig helt sikket en sixpack under flæsket :)
Brugeravatar

Altså træner
split-1

bryst
skuldre
triceps
mave

split-2

ben
ryg
biceps
----

Synes jeg fik at vide at mave var bedst til split-1 dagene, kan dog ikke huske hvor.. men, nogen der ved, hvilken dag det er bedst at træne og måske også hvorfor?

Styrkeliste

Schade skrev:Altså træner
split-1

bryst
skuldre
triceps
mave

split-2

ben
ryg
biceps
----

Synes jeg fik at vide at mave var bedst til split-1 dagene, kan dog ikke huske hvor.. men, nogen der ved, hvilken dag det er bedst at træne og måske også hvorfor?

jeg ville flytte mavetræningen til split 2 dagen, da du i forvejen har meget inddirekte mavetræning i nogle ryg og benøvelser
Brugeravatar

jamen okay, det må jeg gøre så.
Tak for hjælpen...... igen :)

Styrkeliste

Cykelmyggen Egon skrev:
Schade skrev:Hey Egon.

jep, jeg synes du skal træne maven sammen med ben og ryg, og her er en maveøvelse nok. jeg træner sjældent mave men laver til gengæld squat, dødløft o.lig og min styrke er helt fin og der gemmer sig helt sikket en sixpack under flæsket :)

Jeg som myggen træner stort set ALDRIG mave heller. Syntes jeg for nok igennem min squat og DL. Og jeg har ikke problemer med six packen heller, det kræver bare jeg lige smider 1-2% mere :P :P :wink:
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar

okay, det er godt at høre. Jeg er også først lige gået igang med de øvelser og kan allerede se og mærke en enorm fremgang, både mht. massen, men også mht. min styrke i ting som bænk f.eks... Er blevet helt fan af dødløft og squat, synes det nogen helt fantastiske øvelser.
Men ja, gir' det lige lidt tid og træner bare cable crunches, så gir' jeg det lige et par måneder og ser hva der sker, så må jeg tilpasse med lidt fler maveøvelser hvis der ik sker noget. :D

og tak for feedback

Styrkeliste

Prøv at se om de har et stativ du kan hænge dig op i, og så løft dine ben op, det er god træning for maven. Og når du er vant til den, så ta en vægt imellem dine fødder og løft op på den måde.
og så tøse mavebøjninger er også altid godt.
Lad være med for mange af de der maskiner, men det er jo selvfølgelig bare min mening.

Og det med hvor meget du vil træne om ugen, det afhænger helt og aldeles af din egen krop, hvis du er alt for øm dagen efter, skal du nok ikke træne, men igen, hvis det er overkroppen du er øm i, kan du jo træne benene kun, dagen efter.

Har efterhånden fundet ud af, at alle de der artikler, kan du ikk stole på. Så mærk efter på din egen krop, er du frisk, jamen så træn.
Nogle kører 3 dage, så en hviledag og så 3 dage igen, mens andre kører hver 2 dag.
Jeg kører selv for tiden 5 gange om ugen, men træner så også benene 2 gange om ugen og derfor får min overkrop lov til at slappe af de dage.

Dragonflags er den sygeste maveøvelse! :twisted:
Læg dig på en bænk eller et andet sted hvor du kan holde fast i noget over hovedet. Løft så dine strakte ben og overkrop til en vinkel på omkring 70 grader, så du kun hviler på skuldrene. Lad så benene falde kontrolleret, så de er omkring 30 cm ovr jorden, og gentag :)
Den er djævelsk!
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Kromann skrev:Dragonflags er den sygeste maveøvelse! :twisted:
Læg dig på en bænk eller et andet sted hvor du kan holde fast i noget over hovedet. Løft så dine strakte ben og overkrop til en vinkel på omkring 70 grader, så du kun hviler på skuldrene. Lad så benene falde kontrolleret, så de er omkring 30 cm ovr jorden, og gentag :)
Den er djævelsk!

Dragonflags er helt sikkert god. Men jeg syntes klart bedre om evil wheel, det er vel en smagssag :P
Brugeravatar

Xiva skrev:
Kromann skrev:Dragonflags er den sygeste maveøvelse! :twisted:
Den er djævelsk!

Dragonflags er helt sikkert god. Men jeg syntes klart bedre om evil wheel, det er vel en smagssag :P

Jeg er mere til dragonflags. Kan ikke rigtig finde fidusen ved evil wheels :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

evil wheels, har bare ik noget hjul, har mit fitnesscenter helelr ikke :/

DF er det ikke noget med at man skal hvilke hele sin kropsvægt på sine skuldre? Så altså helt op i luften med ben + nederste + midterste af ryggen. Tror jeg ikke, at jeg er i form i.. selvom min form nu er ret go. Det ser ret sygt ud når bruce lee gør det.
Eller når du siger DF mener du så, at man bare lige løfter benene et godt stykke op, men stadig hvilker ryggen f.eks. på bænken?

Styrkeliste

Schade skrev:evil wheels, har bare ik noget hjul, har mit fitnesscenter helelr ikke :/

DF er det ikke noget med at man skal hvilke hele sin kropsvægt på sine skuldre? Så altså helt op i luften med ben + nederste + midterste af ryggen. Tror jeg ikke, at jeg er i form i.. selvom min form nu er ret go. Det ser ret sygt ud når bruce lee gør det.
Eller når du siger DF mener du så, at man bare lige løfter benene et godt stykke op, men stadig hvilker ryggen f.eks. på bænken?

Nej, du skal udelukkende hvile på skuldrene. Men det andet er også en mulighed, hvis det andet er for hårdt :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste