Jeg har lige brug for lidt råd på min vej til mit nye jeg.
Jeg har tidligere trænet on/off som man gør når man ikke rigtig tager sig sammen. Dog har jeg (ikke at det er imponerende, andet end pga. min størrelse måske hehe) kørt bænkpress med 95kg / squat med 140kg / dødløft med 180kg... det er niveauet.
Jeg ser en masse youtube film omkring træning og kost og har læst de forskellige helpfiles der findes. Alligevel har man nogle gange bare lige brug for en krammer fra en stor stærk mand der lige peger een i den rigtige retning =)
Jeg er blevet træt af at være fed! og er top motiveret for at tabe mig. Jeg vil bare godt være sikker på jeg gør det så korrekt som jeg kan, og ikke spilder en masse tid på forkert tilgang.
Jeg er 40 år - 183 cm høj og vejer 180kg (mmhm), så der er lidt at arbejde med!
Jeg har altid været en dør til at spise morgenmad, så derfor har jeg kastet mig over intermittent fasting. Det er lige mig!
Jeg spiser fra 12.00 til 20.00 og faster resten af tiden. Jeg har læst og hørt en masse om IF, men et spørgsmål jeg alligevel er kommet i tvivl om, er hvor konsistent skal man være med IF. Her mener jeg, skal man IF nonstop i f.eks. 2 måneder for at få "den korrekte virkning" eller kan man godt køre IF man-fredag og så spise hyggemorgenmad med familien i weekenden. <- dette har jeg gjort, men er så kommet i tvivl om, hvor vidt jeg så ødelægger det jeg har arbejdet for i løbet af hele ugen?
Pga. arbejde og børn (og deres aktiviteter) træner jeg om morgenen, da det ellers ikke kan hænge sammen for mig.
Dvs. jeg står op kl 04.00 og kører afsted så jeg er i træningscenteret ca kl 05.00 hvor jeg træner til kl ca 06.30 - 07.00.
Jeg træner derfor også på tom mave, da det ligger inden for min faste periode. Jeg føler ikke jeg mangler energi til min træning, men er der ellers noget problem i dette? (spiser intet før kl 12)
Jeg træner Back to Basics programmet mandag,trisdag,torsdag og fredag.
Det sidste jeg desuden er lidt usikker på, er mht. kosten. Hvis jeg bruger bodylabs kalorieberegner siger den jeg skal have ca 3200kcal uden træning og 4100kcal med træning (syntes alle beregnere siger man ca forbrænder 1000kcal ved tung vægttræning - er dette korrekt?). Det jeg så tænker er, kan det passe jeg skal (behøver) spise så meget ? Jeg ved jeg har spist for lidt på det sidste, da jeg konsekvent kun har spist 3 stk rugbrød med 1 dåse makrel og 1 dåse tun samt et æble og en pære HVER dag, og så en god omgang aftensmad (hvad jeg kunne spise). Dette gør at jeg tænker jeg nok generelt har spist for lidt i de 8 timer jeg må spise (siger de data jeg har brugt i lifesum appen hvert fald).
Jeg har skåret alt slik/chips/cola væk og drikker kun vand og kaffe (og måske en protein shake) MEN: skal jeg virkelig gå efter de 4000kcal på træningsdage eller hvad?. Mine kilo er jo ikke overvejende muskelmasse, så jeg kunne forestille mig jeg slet ikke forbrænder så mange kalorier som beregneren siger?
Jeg har prøvet at gå efter 2800kcal om dagen, uanset om jeg træner eller ej. Virker det dumt/for lidt/for meget eller hvad tænker i?.. jeg gider bare ikke spilde min træningstid ved at spise for meget efterfølgende
Tak til dem der gider læse wall of text og komme med et par råd.

) hvilket gør jeg tit kun har ligget på 2000kcal og nok har tænkt der kunne ryge lidt xtra fedt fra kroppen (ved jo i virkeligheden godt jeg nærmere stopper forbrændingen på den måde).. har nærmere været usikker på om jeg virkelig skulle have de der +3-4k kcal, for så kan jeg godt se der skal lidt mere ned om eftermiddagen.
tak for hjælpen
)