Stats pr. 6/12-2006
Alder: 19 år
Vægt: 120 kg :oops:
Højde: 179 Cm
Fedt procent: 28,5% (d. 28/7-07
Træningserfaring: 2 år, seriøst siden 1/5-2006
Træningscenter: Fitnessdk, Helsingør
Træningsdage: 5-7 pr. uge.
Juli måned
Oktober
Jaja, det er måske en lidt mærkelig posering. Ikke ligefrem Jay Cutler stil :lol:
Personen bag Mi
Til at starte med vil jeg introducere mig selv som Morten, jeg er 19 år gammel og slår mine folder ud på Erhvervsskolen Hamlet som 3 årige HHX'er! Jubii :?
I korte træk har jeg trænet 2 år (første 1½ uden rigtig viden inden for emnet), men siden maj i år har jeg fokuseret på min træning og har da også skabt resultater =D>
Dog har jeg altid været meget robust og er det jeg også kropsmæssigt (min krops bygning). Det er ikke nogle undskyldning, nu skal kilone væk.
Siden maj er der røget 7kg væk, men tog så hele skidt på indtil nu (muskel opbygning, maven er i hvertfald betydlig mindre og ryggen bedrere)!
Skal siges at jeg altid har haft et meget lavt stofskiftet, men det er blevet bedre med tiden.
Som tiden er gået har jeg indset at træningen har en del at sige, men kun til en vis grad. Det er køkkenet der skal fokuseres på, og det er der min svage side ligger! Jeg er simpelthen for doven når det gælder madlavning.
Det sidste ½ år er jeg vokset meget, især skulder,arme og ryg har vist sig. Det betyder nu at jeg har fået en tildels fin makering, men har stadig en dunk som skal væk!
Kost- og tilskud
Én Protein shake a 40g + 0,5L skummet mælk (må man skrive navnet på produktet?)
4 stk. Diet Formula tabletter (fordelt over 2 gange om dagen)
2 stk. Futura fiskeolie 1000 Omega-3
3 stk. Gerimax ginseng sport (vitamin piller)
Omkring min kost, er jeg skarpt igang med at veje alt hvad jeg spiser over den næste uges tid, og håber så jeg kan tage mig sammen til at få det noteret i exel (bruger det program/regnark flere har linket herinde) og smidt op på boardet her.
Nuværende program/cyklus
HST delt op med 2 fullbody, for afvekslingens skyld.
Program A
Lunges
Dødløft
Goodmornings
BB Bænkpres
Dips
Lateral raise
Chinups
Barbel preacher curl
Mave bøjninger
Program B
Squat
Læg
DB incline bænkpres
Military press
Bent over barbel Row
DB Shrug
Barbel preacher curl
Mave bøjniner
Det forgår sådan her;
Progression
Uge 1 = 75% af 5RM - 1 sæt
Uge 2 = 80% af 5RM – 2 sæt
Uge 3 = 85% af 5RM – 3 sæt
Uge 4 = 90% af 5RM – 3 sæt
Uge 5 = 95% af 5RM – 3 sæt
Uge 6 = 100 af 5RM – 4 sæt
Uge 7 = 102,5% af 5RM – 4 sæt
Jeg løber hvergang 65 minutter på skimaskine (Har altid kaldt den det, ved ikke hvad sådan en rigtig hedder), det resultere i ca. 11-13 km hvergang.
De dage jeg ikke styrketræner løber jeg kun.
Personlig rekorder
SQUAT, 125 kg (27/11-06)
DØDLØFT, 135 kg (27/11-06)
BÆNKPRES, 130 kg(16/12, MÅL for 2006 nået)
Jeg er ny på squat og dødløfts området, og derfor er mine personlige rekorder ikke som jeg ville ønske de var. Men jeg har kun kørt dem i små 3½ uge, og derfor gør jeg ekstrem meget ud af min teknik før jeg går efter tungere rekorder.
Mål 2006
BÆNKPRES, 130 kg
Mål 2007
SQUAT, 155 kg
DØDLØFT, 160 kg
BÆNKPRES, 150 kg
Et generelt stort vægttab, så jeg ender på en vægt på omkring de 90-95kg.
Mit mål med denne log
Mit mål for denne log er så jeg kan holde mig selv i ørene og ude i fremtiden at kunne gå tilbage og se hvordan tingene har forandret sig. Ligeledes er den også for motivations skyld, og selvfølelig til ris og ros omkring min træning (er mere end velkommen!)
Samt at vise selvom man er en 'stor' mand/dreng kan man godt nå sine mål. Intet er umuligt for den som har viljen!
Centeret
[/i]