- Nikolas S. Olesen
- 21år
- 76,2kg
- 176cm
- 2½-3års træningserfaring
- Meget seriøst plan bodybuilding
Nuværende BB mål
- Mininum vægt på 80-83kg inden Marts, 2007
- 1x2 - 100kg i Bænkpres anno 31 December, 2006
- Et mål på 39-40cm på arme inden Marts, 2007
Personlig information
Har tidligere haft kørt en log på MOL på et seriøst plan, en del tid, men droppede desværre fra med loggen da der optrådte en del skader på et tidspunkt.
Dette medførte et træningsstop med Ben, da det var lænd og knæ der var knas med. De pågældende skader er heldigvis ophørt nu, så benene er skam på banen igen :)
Jeg træner til dagligt sammen med en fast makker, og det er et meget stabilt makkerskab, da vi har kendt hinanden det meste af livet, kender hinanden træning, udtryk osv! Helt klart et kæmpe plus for træningen =D>
Lidt mere info kommer lidt længere hen
Trænings-passes
- Mandag
Chest/Triceps
- Tirsdag
Back, Biceps & Trapz
- Onsdag
Legs, Calves, Deltoid & Rear Deltoid
- Torsdag
Til tider hviledag til næste trænings pas, ellers køres programmet videre
Program info
Det program vi PT træner er et 3-Split rotations program, Man-Lør.
I dette er ment at vi så vidt så muligt skal ha forskellige øvelser mellem de to trænings passes, fx. Bryst/Tricep - Som udføres Mandag & Torsdag.
Dette køres for at stresse musklen til vækst ved hvert pas, da vi minimere hukommelsen på musklen og den forsvækkede stimulans ved et evt "hukommelses-øvelse".
Muskel info
High-rep uger,
- Chest
4x8-12reps á 4 øvelser
- Tricep
4x10-18reps á 3-4 øvelser
- Back
4x10reps á 5-6 øvelser
*
- Trapezius
4x10-15reps á 1-2 øvelser
- Bicep
TSST
- Leg
4x8-12reps á 5-6 øvelser
- Deltoid & Rear Deltoid
4x8-12reps á 4-5 øvelser
- Calves
4x10-15reps á 2-3 øvelser
*: Hermed undtagen DL, Stiff-legged DL, Chinups, Pullups
TSST: Total-strictness-speed-training. Der trænes 3x10-12reps i 3øvelser. Alle reps udføres med excentrisk face og pausen består kun af makkerens udførelse af hans eget set. Dette køres hver anden bicep træning
Tung-uger,
- Chest
3x5 á 4 øvelser
- Tricep
3x5 á 3 øvelser
- Back
3x5 á 5-6 øvelser
- Trapezius
3x5 á 1-2 øvelser
- Bicep
3x5 á 3 øvelser
- Leg
3x5 á 5-6 øvelser
- Calves
3x5 á 3-4 øvelser
- Deltoid & Rear Deltoid
3x5 á 3-4 øvelser
Kommentare
Er så småt ved at få min makker med på at ugen fastlægges senest søndag hver uge, da jeg også kan poste programmet for hele ugen her inde
Kost
Dette vil blive udvidet senere inkl. kost-tilskud.
Er igang med at overveje at poste kost hver dag, men er taget op til overvejelse da jeg skal køre det seriøst hvis jeg endelig skal og poste hver dag.