Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

Mikroernæring

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej,

vil gerne se om, jeg får nok vitaminer og mineraler med henblik på træningen, men jeg kan ikke finde et sted, hvor jeg f.eks. kan se, hvor mange c-vitaminer jeg burde indtage om dagen.

Nogle der kan linke til et sådan sted? Eller måske ved noget om det
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 135.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er generelt ikke helt enighed om hvor meget ekstra (hvis overhovedet noget) man bør indtage pga træning, men her er en liste over hvad "normale" mennesker bør indtage:

http://www.madital.dk/profil_adt.php?bruger=guest
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Jeg tvivler på der er nogen konkret enighed om hvad atleter skal spise mere end andre. Spiser man masser af sund mad med kød og grønt, burde man være dækket ind.

Nogen påstår at højere doser af antioxidanter som f.eks. vitamin A, C og D, eller mineraler som selen og zink har en effekt, men det er meget dårligt belyst.

Andre påstår at de anbefalede daglige værdier simpelthen er for lave, og at alle derfor generelt mangler f.eks. zink.

Personligt holder jeg på sund mad, en multivitamin og en gang fiskeolie. Er for nylig begyndt på noget ekstra zink, men jeg læste noget foruligende om fri radikal-dannelse ved c-vitamin op til træning, så dem har jeg droppet igen.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

A Childs, C Jacobs, T Kaminski, B Halliwell, C wenburgh, Supplementation with vitamin C and N-acetyl-cysteine increases oxidative stress in humans, Free Radic Biol Med (2001) 31: 745-53. skrev:There has been no investigation to determine if the widely used over-the-counter, water-soluble antioxidants vitamin C and N-acetyl-cysteine (NAC) could act as pro-oxidants in humans during inflammatory conditions. We induced an acute-phase inflammatory response by an eccentric arm muscle injury. The inflammation was characterized by edema, swelling, pain, and increases in plasma inflammatory indicators, myeloperoxidase and interleukin-6. Immediately following the injury, subjects consumed a placebo or vitamin C (12.5 mg/kg body weight) and NAC (10 mg/kg body weight) for 7 d. The resulting muscle injury caused increased levels of serum bleomycin-detectable iron and the amount of iron was higher in the vitamin C and NAC group. The concentrations of lactate dehydrogenase (LDH), creatine kinase (CK), and myoglobin were significantly elevated 2, 3, and 4 d postinjury and returned to baseline levels by day 7. In addition, LDH and CK activities were elevated to a greater extent in the vitamin C and NAC group. Levels of markers for oxidative stress (lipid hydroperoxides and 8-iso prostaglandin F2alpha; 8-Iso-PGF2alpha) and antioxidant enzyme activities were also elevated post-injury. The subjects receiving vitamin C and NAC had higher levels of lipid hydroperoxides and 8-Iso-PGF2alpha 2 d after the exercise. This acute human inflammatory model strongly suggests that vitamin C and NAC supplementation immediately post-injury, transiently increases tissue damage and oxidative stress.
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Friche:
Tak for linket, altid godt med lidt retningslinjer, da jeg intet ved om det

Smeden:
Så er jeg vel fint dækket ind :) Synes bare jeg havde læst flere steder, at mikroernæring havde betydning for træningen
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Intet galleri

Og det har det da så helt afgjort også. Man skal bare ikke lade sig besnære af historier om mega-doser og mirakelresultater. At nok vitaminer og mineraler er en godt betyder ikke nødvendigvsi at flere vitaminer og mineraler er bedre.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste