Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Militær...Forvirret:S

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB.dk jeg står her med et problem efter jeg startede madcows version af bill stars fundament program for begyndere. Jeg har et problem med military press hvor jeg kan løfte 30x10 men lidt tid efter kan jeg ikke engang løfte 30x5.

Sagen er at jeg idag tog ned i centeret for at måle hvor meget jeg kunne løfte i militær og det blev til 30x10, så skrev jeg det ind i det her excel ark:

Også kom der frem jeg skulle lave 5x5:

21kg

det var easy og ingen problemer her.

25kg

2-3 minutter pause her.
Her synes jeg vægten bliver lidt hård.

29kg

Her runder jeg op til 30 for at det er nemmere mht vægtskiver. Efter en pause på lidt over 4 minutter begynder jeg men formår ikke at løfte den mere end 4 gange, der går jeg død. Fatter ikke lige hvad der sker her, jeg kunne løfte i starten 30x10, men lidt tid efter kan jeg ikke engang løfte 30x5??? Jeg sørger for at der er pauser minimum 2 min, max 4 min.

33kg

Får jeg slet ikke lavet pga ovenstående

Så mit problem er hvad skal jeg gøre for at kunne klare det her? Starter jeg for hårdt ud? eller er military bare ikke mig? i så fald, kan i anbefale nogle alternativer?(andet en incline BB press)

tak på forhånd
Vedhæftede filer
MILITARY.jpg

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Programmer som fortæller dig hvor reps, sæt og kg. du skal tage er typisk rigtige dårlige, specielt at starte ud med.
Læs en masse artikler og lav dit er program er mit bedste råd.
I live for this!
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvad er din vægt og højde?

Hvordan ser det ud med erfaringen indenfor træning? Du har været på forummet her i over 2 år, men vi ved selvfølgelig ikke hvordan du tidligere har trænet.

Hvis det var første gang du kørte Military press, så er kroppen ikke konditioneret (vant) til det. Det kan måske give lidt svingene udslag. Sådan havde jeg det i hvertfald i nogle øvelser. Jeg snakker helt og holdent ud fra min egen erfaring.
Træning, træning og trænigen oooogg træning

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 101.00
- Dødløft: 110.00

Det kan jo også bare være en dårlig dag. Prøv igen i næste uge, og se om det ikke går bedre, og hvis du har samme problem, kan du begynde at lave om på det.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Hvorfor ik køre det Bill Starr program der er på siden her? :D
You will always fear, what you don´t understand.

Geografisk sted: Odense

Kender det godt, men det er en rigtig god øvelse, og jeg bruger rigtig mange kræfter på den og når de første 3 sæt er taget begynder jeg også at kunne tage betydelig mindre, tror bare det skyldes den generel er ret hård. men en klasse øvelse så det er bare keep going så kommer det nok :D

Dr. Tough skrev:Programmer som fortæller dig hvor reps, sæt og kg. du skal tage er typisk rigtige dårlige, specielt at starte ud med.

Det lyder som om der er noget om snakken, fordi i mine 2 år jeg har (noob)trænet på har jeg stortset kun benyttet mig af den slags, linear progressions program, HST, og nu Madcows Billstar med progression.

Overvejer om jeg bare skulle skifte til det almindelige bill stars program som ligger her på siden.

NiclasPiklas skrev:Hvad er din vægt og højde?

Hvordan ser det ud med erfaringen indenfor træning? Du har været på forummet her i over 2 år, men vi ved selvfølgelig ikke hvordan du tidligere har trænet.

Hvis det var første gang du kørte Military press, så er kroppen ikke konditioneret (vant) til det. Det kan måske give lidt svingene udslag. Sådan havde jeg det i hvertfald i nogle øvelser. Jeg snakker helt og holdent ud fra min egen erfaring.

Vægt:85 kg
Højde: 174
25% fedt

Det er ikke første gang jeg træner militær pres, for et år siden(og senere hen) kørte jeg det også og dengang var det en ligeså meget "mærkelig" hård øvelse, som den er idag. Men jeg har altid trænet det on off(ikke fordi det var meningen), aldrig mere end 4 uger af gangen.

Mandenibusken999 skrev:
Dr. Tough skrev:Programmer som fortæller dig hvor reps, sæt og kg. du skal tage er typisk rigtige dårlige, specielt at starte ud med.

Det lyder som om der er noget om snakken, fordi i mine 2 år jeg har (noob)trænet på har jeg stortset kun benyttet mig af den slags, linear progressions program, HST, og nu Madcows Billstar med progression.

Overvejer om jeg bare skulle skifte til det almindelige bill stars program som ligger her på siden..

Jeg syntes du skal lave dit eget program og køre efter et par cyklusser eller også så find et program men det skal nok følge de regler som står nederst i denne artikel: artikler/bodybuilding/vaegttraeningens-vigtigste-grundregler.html
I live for this!
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Dr. Tough skrev:
Mandenibusken999 skrev:

Overvejer om jeg bare skulle skifte til det almindelige bill stars program som ligger her på siden..

Jeg syntes du skal lave dit eget program og køre efter et par cyklusser eller også så find et program men det skal nok følge de regler som står nederst i denne artikel: artikler/bodybuilding/vaegttraeningens-vigtigste-grundregler.html

Arg.. Det program er nu ganske fin, OGSÅ til nybegyndere.

Til topic-meistro:

Hvor længe har du kørt det? altså programmet?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

Måske tog du fejl af en oly bar og en ikke oly bar da du kørte din test? Det lyder i hvert fald ikke som om du er i stand til at tge 30kg for ti.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

C. Riis skrev:Måske tog du fejl af en oly bar og en ikke oly bar da du kørte din test? Det lyder i hvert fald ikke som om du er i stand til at tge 30kg for ti.

det lyder muligt

i starten da jeg testede tog jeg en "squat" stang, hvor jeg har vejet den til 20 kg og satte 5 kg på hver ende.

Da jeg skulle igang med selve arbejdet så tog jeg en stang der var halv så stor, og da jeg spurgte en instruktør fik jeg at vide den vejede 10 kg. Det er muligt han tog fejl, tror jeg vejer den næste gang for at være sikker.

DHL^ skrev:
Arg.. Det program er nu ganske fin, OGSÅ til nybegyndere.

Til topic-meistro:

Hvor længe har du kørt det? altså programmet?

Det er anden gang i første uge af programmet, kan du også se på billedet.

Jeg kører altid military efter bænkpres, og hvis jeg har haft en hård omgang bænk, går det meget ud over styrken i mili. Måske har det noget med det at gøre?
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Kromann skrev:Jeg kører altid military efter bænkpres, og hvis jeg har haft en hård omgang bænk, går det meget ud over styrken i mili. Måske har det noget med det at gøre?

Virker lidt mærkeligt fordi det eneste jeg trænede inden Mili var Squat 5x5 og ikke med særlig meget vægt.

Mandenibusken999 skrev:
Kromann skrev:Jeg kører altid military efter bænkpres, og hvis jeg har haft en hård omgang bænk, går det meget ud over styrken i mili. Måske har det noget med det at gøre?

Virker lidt mærkeligt fordi det eneste jeg trænede inden Mili var Squat 5x5 og ikke med særlig meget vægt.

Så er det nok ikke det :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

tak for svarene alle sammen, tror jeg fandt synderen, den stang jeg brugte vejede 15 kg og ikke 10 kg.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster