Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1391
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1388

Følg bodybuilding.dk på

Min masse er der stadig.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folkens.

Jeg kunne godt tænke mig at få nogle forklaringer på følgende:

Jeg har trænet godt og vel 9 år.

Det sidste 1 ½ år har jeg virkelig været sløset. Jeg har i snit trænet en gang ugentligt. Nogle gange er jeg gået 2-3 uger uden at træne. Jeg stoppede også for 1 ½ år siden med at indtage proteiner hver 3. time.

Alligevel undrer det mig, at jeg bevarer min muskelmasse. Jovist, der er da nok røget en lillebitte smule, men det er godt nok ikke meget.

Jeg var nede i centret igår for første gang i 2 mdr. (Jeg træner som regel derhjemme). Fik at vide dernede af en bekendt, at jeg havde en flot form, og at jeg kunne stille op til efteråret, hvis jeg slankede mig lidt. Sikke en flink person, hehe. (Jeg er da nok blevet lidt rund i det, trods alt!).

Men jo, jeg kan godt se at min form stadig er der. Styrken er nok det jeg har mistet mest af.

Hvordan forklarer man det? Altså hvilke ting spiller ind her? Hvordan beholder man sin form med en så sløset disciplin i længere tid? Er det fordi man har trænet så mange år og derved fået gjort sin masse en mere "fast" del af ens bygning?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Cph

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Godt indlæg!

Jeg aner ikke noget om hvorfor, men jeg følger i hvert fald lige med, når de kloge forklarer det. For det lyder da egentlig ret spændende, og så er det ikke rigtig noget der normalt bliver drøftet herinde.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Logbog: Vis logbog

hvad laver du i hverdagene?
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er meget stillesiddende.

Arbejder foran skærm. Frie arbejdstider. Sove længe hver dag. Kører bil. Så jeg rører mig ikke så meget.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du har vel ikke mulighed for at poste billeder fra din "topform" og nu?
Billede
Brugeravatar

Siden du siger, du trods alt er blevet lidt rundt, kunne man så forestille sig, at du har ligget på min. dit ligevægtsindtag det meste af tiden? I så fald har din krop været i anabolsk tilstand langt størstedelen af tiden, hvorfor egentlig nedbrydning af dine muskler i nævneværdig grad ikke har fundet sted.

Jeppe skrev:Siden du siger, du trods alt er blevet lidt rundt, kunne man så forestille sig, at du har ligget på min. dit ligevægtsindtag det meste af tiden? I så fald har din krop været i anabolsk tilstand langt størstedelen af tiden, hvorfor egentlig nedbrydning af dine muskler i nævneværdig grad ikke har fundet sted.

Så hvis man bare æder på ligevægtsindtag bliver ens muskler aldrig mindre trods mangel på træning? :-k
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Jeppe har ret.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om din vægt og fedtprocent har ændret sig undervejs.

Little Kid, han skriver jo netop at han har trænet en gang om ugen, af og til med to-tre ugers mellemrum. Hvis man sørger for at spise fornuftigt og træne ca. en gang om ugen, begynder en rask krop ikke at attrofere medmindre man er i hormonunderskud (som gamle mennesker som bekendt ofte er).
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Karl Æg skrev:Jeppe har ret.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om din vægt og fedtprocent har ændret sig undervejs.

Little Kid, han skriver jo netop at han har trænet en gang om ugen, af og til med to-tre ugers mellemrum. Hvis man sørger for at spise fornuftigt og træne ca. en gang om ugen, begynder en rask krop ikke at attrofere medmindre man er i hormonunderskud (som gamle mennesker som bekendt ofte er).

Du har ret i det du siger og kan godt se der mangler et "seriøs" før træning. Det jeg undrede mig over var at ens muskler ikke svinder ind når man træner så få gange ugentligt :wink:
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Dejligt at få nogle svar.

Jeg har taget 5kilo på i tiden der er gået (1 ½ år). Hvilket jo er fedt. Det sidder mest på mavsen og i hovedet. Jeg har i de sidste mange år, altid haft en for høj fedtprocent. Den er i hvert fald ikke blevet lavere nu.

Jeg har desværre ikke billeder der er taget for nyligt. Men jeg har nogle billeder fra før jeg begyndte at slække på træningen. De er ikke fantastisk gode.

Jeg vil mene at jeg nogenlunde har samme form nu.

Billede

Billede

Billede

Ps. Inden nogen nævner det, så består mit indlæg ikke af, at jeg mener jeg har den ondeste form. Jeg er klar over at det ikke er noget særligt årene taget i betragtning. Jeg undrer mig bare over at jeg stadig har formen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er tilhænger af "kalorieindtag over ligevægtsindtaget" teorien.

For at holde på muskelmassen kræver det vel ikke 100% seriøst træning 24/7. Det ville have undret mig mere hvis du sagde at du havde samme fedtprocent/vægt og styrke.

Men det er da nice at høre, for skulle man på et tidspunkt holde et års pause, så forsvinder det hele jo åbentbart ikke med det samme :wink:
Billede
Brugeravatar

Jeg er da selvfølgelig glad for det er sådan. Jeg havde ærlig talt regnet med at kiloene ville rasle af. Altså muskelmassen i kilo ;o)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online