Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Hansen26 skrev:det ser også først mærkeligt ud med små ben, hvis man har en meget stor overkrop

Hansen26 skrev:Goddag bodybuilding,
Jeg har besluttet mig for at træne mindre ben og mere overkrop. Jeg er 18 år, og synes ikke det er specielt spændende at træne ben. Jeg har ikke rigtig noget mål med det. Jeg træner ikke for at blive bodybuilder, så i behøves ikke sige at man SKAL træne ben. Kunne godt tænke mig en veltrænet overkrop, og jeg brænder overhovedet ikke for at få store ben. Pt træner jeg 2 gange ben og 2 gang
e overkrop om ugen. Mit program kan i se nedenunder. Jeg er i tvivl om hvad man kunne sætte en på 3. Overkropsdag hvis man fjerner den ene ben dag. Der er ikke meget træning af armen i forvejen, så tænker man måske kunne sætte nogle armøvelser ind der. Men hvad tænker i? Det er jo også vigtigt at dele det ordentligt op, så overkroppen kan nå at "reste" så man ikke overtræner. Og ja mange mener nok at det er pisse vigtigt at træne ben, men det er jo forskelligt fra person til person hvad ens mål er. Og det ser også først mærkeligt ud med små ben, hvis man har en meget stor overkrop
Jeg beholder stadig én ben dag om ugen så man ikke dropper det helt.
Hvad synes i?
- Vil det fungere?
Mvh

Pind skrev:Hvis du ikke ønsker at træe ben, så lad være, eller skær ned. Det er sådan set ikke noget du behøver spørge om lov til. Er det dumt ikke at træne kroppen som en helhed? Ja, det er det i den grad. Over tid vil størrelses forskellen imellem over og underkrop, i det scenarie du stiller op, ændre sig til det du beskriver:Hansen26 skrev:det ser også først mærkeligt ud med små ben, hvis man har en meget stor overkrop
Du bestemmer det dog helt selv. Det er din krop og dit liv.

Bosse101 skrev:Hansen26 skrev:Goddag bodybuilding,
Jeg har besluttet mig for at træne mindre ben og mere overkrop. Jeg er 18 år, og synes ikke det er specielt spændende at træne ben. Jeg har ikke rigtig noget mål med det. Jeg træner ikke for at blive bodybuilder, så i behøves ikke sige at man SKAL træne ben. Kunne godt tænke mig en veltrænet overkrop, og jeg brænder overhovedet ikke for at få store ben. Pt træner jeg 2 gange ben og 2 gang
e overkrop om ugen. Mit program kan i se nedenunder. Jeg er i tvivl om hvad man kunne sætte en på 3. Overkropsdag hvis man fjerner den ene ben dag. Der er ikke meget træning af armen i forvejen, så tænker man måske kunne sætte nogle armøvelser ind der. Men hvad tænker i? Det er jo også vigtigt at dele det ordentligt op, så overkroppen kan nå at "reste" så man ikke overtræner. Og ja mange mener nok at det er pisse vigtigt at træne ben, men det er jo forskelligt fra person til person hvad ens mål er. Og det ser også først mærkeligt ud med små ben, hvis man har en meget stor overkrop
Jeg beholder stadig én ben dag om ugen så man ikke dropper det helt.
Hvad synes i?
- Vil det fungere?
Mvh

FreshLifter skrev:Hvor ser du den manglende armtræning jf. det program du poster?

taler skrev:Hvis du en dag om ugen træner ben, er det nok til, at de udvikler sig i overensstemmelse med overkroppen.
Hvis jeg skule træne fire dage om ugen, ville jeg gøre følgende:
1. Ben.
2. Ryg + biceps + mave.
3. Bryst + skulder + triceps.
4. Forfra.
På denne måde, får du trænet hele kroppen i gennem mere end en gang om ugen.
)

taler skrev:Hvis du en dag om ugen træner ben, er det nok til, at de udvikler sig i overensstemmelse med overkroppen.
1. Ben.
2. Ryg + biceps + mave.
4. Forfra.

Hansen26 skrev:taler skrev:Hvis du en dag om ugen træner ben, er det nok til, at de udvikler sig i overensstemmelse med overkroppen.
1. Ben.
2. Ryg + biceps + mave.
4. Forfra.
Jeg ved ikke om det er mig der bare er træt lige nu, men jeg forstår dit opslag som om at man skal træne 6 gange om ugen. Skrev tidligere at jeg ikke var interesseret i at træne ben mere end 1 gang, da jeg hellere vil fokusere lidt mere på overkroppen. Jeg er stadig kun 18 år, og der skal også være plads til andre ting end kun træning. Dermed ikke sagt at jeg kun vil træne 3 gange om ugen. Vil bare hellere træne noget som jeg personligt finder vigtigt.

Bosse101 skrev:Hansen26 skrev:taler skrev:Hvis du en dag om ugen træner ben, er det nok til, at de udvikler sig i overensstemmelse med overkroppen.
1. Ben.
2. Ryg + biceps + mave.
4. Forfra.
Jeg ved ikke om det er mig der bare er træt lige nu, men jeg forstår dit opslag som om at man skal træne 6 gange om ugen. Skrev tidligere at jeg ikke var interesseret i at træne ben mere end 1 gang, da jeg hellere vil fokusere lidt mere på overkroppen. Jeg er stadig kun 18 år, og der skal også være plads til andre ting end kun træning. Dermed ikke sagt at jeg kun vil træne 3 gange om ugen. Vil bare hellere træne noget som jeg personligt finder vigtigt.

Hansen26 skrev:Bosse101 skrev:Hansen26 skrev:taler skrev:Hvis du en dag om ugen træner ben, er det nok til, at de udvikler sig i overensstemmelse med overkroppen.
1. Ben.
2. Ryg + biceps + mave.
4. Forfra.
Men så træn da de ben kun én gang om ugen? Du får jo ikke nogen herinde til at sige, at det bare er en skide god idé og det vidste du efter alt at dømme godt inden du oprettede tråden.
Dine ben vil komme til at halte bagefter ud fra et bodybuilding-æstetisk synspunkt, hvis du ikke træner dem lige så meget eller lige så effektivt som resten af kroppen. Hvis du kan leve med det, så fint.
Mht. hvordan du skal træne din overkrop, så er det jo det samme som hvis du ville træne hele kroppen, bortset fra, at du springer benene over.[/
Nok er nok. Har skrevet UTALLIGE gange jeg ikke skal træne ben mere end 1 gang om ugen. Bare fordi du har et bodybuilding-æstetisk synspunkt, burde du da vide nok om træning og evt guide andre til hvordan man kunne træne overkroppen 3 gange om ugen. Du spilder både din og min tid på at komme med de svar der. Tid som du kunne bruge oppe i fitness eller ude i køkkenet. Har sagt utallige gange at jeg godt kan leve med det, men alligevel kommer du ikke med noget brugbart? Så det du siger nu er at det ikke er mere effektivt at træne overkrop 3 gange på en uge?? Har ikke bedt dig fortælle mig om jeg skal træne dem 1 gang om ugen. Det eneste jeg har spurgt er om man kunne ligge en 3. overkropsdag i stedet for den ene bendag, og hvilke øvelser man så kunne. Jeg skal ikke træne 3 gange om ugen, og aå droppe ben uden at erstatte med noget MAN

mag skrev:Jeg tror de fleste har fattet at du ikke gider træne ben 2 gange om ugen, men du får nok ikke nogle herinde til at hjælpe dig med at strukturere en 3. overkropsdag vs. 1 ben dag, da det er fuldkommen hul i hovedet.
Hvis du absolut ikke gider træne ben mere end 1 gang om ugen. Så hold ben dag mandag. Hele overkroppen dagen efter, hvorefter du torsdag og fredag splitter overkroppen op i 2 træningssessioner.
Men som de andre siger, der er nok en god chance for at du kommer til at fortryde det senere...

Hansen26 skrev:Jeg ved ikke om det er mig der bare er træt lige nu, men jeg forstår dit opslag som om at man skal træne 6 gange om ugen. Skrev tidligere at jeg ikke var interesseret i at træne ben mere end 1 gang, da jeg hellere vil fokusere lidt mere på overkroppen. Jeg er stadig kun 18 år, og der skal også være plads til andre ting end kun træning. Dermed ikke sagt at jeg kun vil træne 3 gange om ugen. Vil bare hellere træne noget som jeg personligt finder vigtigt.

Hansen26 skrev:Bosse101 skrev:Hansen26 skrev:taler skrev:Hvis du en dag om ugen træner ben, er det nok til, at de udvikler sig i overensstemmelse med overkroppen.
1. Ben.
2. Ryg + biceps + mave.
4. Forfra.
Men så træn da de ben kun én gang om ugen? Du får jo ikke nogen herinde til at sige, at det bare er en skide god idé og det vidste du efter alt at dømme godt inden du oprettede tråden.
Dine ben vil komme til at halte bagefter ud fra et bodybuilding-æstetisk synspunkt, hvis du ikke træner dem lige så meget eller lige så effektivt som resten af kroppen. Hvis du kan leve med det, så fint.
Mht. hvordan du skal træne din overkrop, så er det jo det samme som hvis du ville træne hele kroppen, bortset fra, at du springer benene over.[/
Nok er nok. Har skrevet UTALLIGE gange jeg ikke skal træne ben mere end 1 gang om ugen. Bare fordi du har et bodybuilding-æstetisk synspunkt, burde du da vide nok om træning og evt guide andre til hvordan man kunne træne overkroppen 3 gange om ugen. Du spilder både din og min tid på at komme med de svar der. Tid som du kunne bruge oppe i fitness. Har sagt utallige gange at jeg godt kan leve med det, men alligevel kommer du ikke med noget brugbart? Så det du siger nu er at det ikke er mere effektivt at træne overkrop 3 gange på en uge?? Har ikke bedt dig fortælle mig om jeg skal træne dem 1 gang om ugen. Det eneste jeg har spurgt er om man kunne ligge en 3. overkropsdag i stedet for den ene bendag, og hvilke øvelser man så kunne. Jeg skal ikke træne 3 gange om ugen, og aå droppe ben uden at erstatte med noget MAN

Hansen26 skrev:Har på intet tidspunkt sagt at jeg ønsker en meget stor overkrop?

1. Ben.
2. Ryg + biceps + mave.
4. Forfra.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster