jeg er ny her på siden, og har de sidste par dage læst rigtig meget her på forummet, og er kommet frem til at jeg gerne vil have mit program set igennem af folk, som ved mere om bodybuilding end jeg gør.
Inden jeg skribler mit program ned, vil jeg gerne lige sige, at jeg er en fræk fyr på 21 år, som for 14 mdr. siden kørte galt i min bil og brækkede ryggen 7 steder. Heldigvis for mig, er jeg en meget bredskuldret gut og så skete alle mine brud så langt oppe på rygsøjlen, at jeg i dag ikke er så hæmmet af det som mange nok ville tro
Nå, men her er mit program som jeg følger:
Mandag/torsdag - ben,bryst,tricep:
6x6 squat*
3xmax (lav vægt) stivbenet dødløft
6x6 alm. bænkpres**
6x6 incline bænk
6x8 dips**
6x6 tri pushdowns****
* Her skifter jeg mellem squats og lunges.
** jeg skifter mellem bænkpres og flies for variation i programmet.
*** jeg aflaster dips med 30 kg da jeg endnu ik er stærk nok til at gøre det med hele min kropsvægt. Pt. presser jeg mig selv med flere reps fremfor mindre aflastning.
**** Her skifter jeg også mellem pushdowns og tri bb extensions og nu da skullcrusher.
Tirsdag/fredag - Ryg, bicep og mave:
6x8 glose grip chinup*
3xmax (let vægt) db row
6x6 dødløft
6x8 pull ups**
3xmax (let vægt) db curls
3xmax(let vægt) preacher curls
* overvejer at droppe close grip chin ups og evt. erstatte den med BOR eller siddende rows. Har læst at den ligesom pull ups går meget i lats.
** på både chin og pull ups aflaster jeg mig selv med 40 kg. her skifter jeg også mellem pull ups og pulldowns for variation.
Til maven er jeg ved at prøve noget nyt. Jeg har længe brugt et duowheel som man læner sig fremover på. lige nu afprøver jeg de to øvelser som vist i linket:
http://www.youtube.com/watch?v=zJGlP-Z21ws&feature=related - og må sige at det virkelig er godt
Jeg har styrketrænet seriøst, siden dec. 07 da min læge og fys. sagde god for at min ryg var klar til det.
Jeg træner hovedsagligt for at styrke min ryg og min kropsstyrke generelt.
Håber på at få en masse kritik og hjælp som jeg kan tage til mig
på forhånd tak